به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,344
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 10,942
بازدید ماه: 10,942
بازدید کل: 23,672,770
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۱۰ - آیت‌الله میرباقری: کرونا، ضعف اخلاقی جامعه غرب را آشکار کرد۱۳۹۹/۰۲/۲۰
آیت‌الله میرباقری:
 
کرونا، ضعف اخلاقی جامعه غرب را آشکار کرد
 
   ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
انقلاب اسلامی موازنه قدرت در جهان را تغییر داد - قدس آنلاین ...
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه کرونا، ضعف اخلاقی جامعه غرب را آشکار کرد، گفت: این رفتارها مبتنی بر یک زیرساخت‌های اجتماعی هستند که همان زیرساخت‌های فلسفی حاکم بر غرب است؛ فلسفه اومانیستی، فلسفه فردگرایانه و امثال این‌ها.
آیت‌الله میرباقری، رئیس‌فرهنگستان علوم اسلامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه مهم‌ترین جنبه تأثیرگذاری کرونا، جنبه تمدّنی است، اظهار داشت: واقعیت این است که رقبای ما، و نه خود ما و کسانی که طرفدار انقلاب اسلامی هستند، نظریه برخورد تمدّن‌ها را مطرح کرده‌اند و طراحی‌های بزرگ برای غلبه تمدّنی غرب بر دنیای اسلامی انجام داده‌اند که یکی از آنها داستان ۱۱ سپتامبر و حمله به جهان اسلام است. بعد از شکست ۱۱ سپتامبر،‌ موضوع شیوع کرونا می‌تواند جزء طراحی‌ها و ماجرای دیگری باشد.
چین نمی‌تواند رقیب تمدّنیِ غرب باشد
رئیس‌فرهنگستان علوم اسلامی در پاسخ به واکنش به اینکه برخی چین را رقیب تمدّنی آمریکا می‌دانند و می‌گویند چنانچه این ویروس ساخته آمریکا باشد، برای مقابله با چین ساخته شده است، بیان کرد: چین نمی‌تواند رقیب تمدّنیِ غرب باشد. الان هم آن رقیبی که خبرش می‌تواند حادثه‌ساز باشد و بحران ایجاد کند،‌ جمهوری اسلامی است نه چین، زیرا مدّعی تمدّن جدیدی نیست. او هم اگر قدرت به دست بیاورد فرآیند مدرنیزاسیون را دنبال خواهد کرد و حتّی فرهنگ سنتی خود را به‌عنوان فرهنگ اصلی قرار نمی‌دهد و به‌عنوان یک فرهنگ تابع با آن مواجه می‌شود.
وی افزود: کرونا اگر دست‌ساز باشد نشانه ضعف دشمن در مواجهه تمدّنی است.
کرونا، ضعف اخلاقی جامعه غرب را آشکار کرد
آیت‌الله میرباقری با‌اشاره به ضعف اخلاقی غربی‌ها در مدیریت کرونا گفت: وقتی شما نگاه انسان را از آسمان برداشتید و احساسات آن را زمینی پرورش دادید، این انسان رفتارش زمینی می‌شود و در نهایت، حقیقتاً تضاد منافع شکل می‌گیرد و در این تضاد منافع،‌ شما ممکن است با یک دست‌های قدرت پنهانی، برخی از ضعف‌ها را بپوشانید،‌ امّا یک جایی بروز می‌کند. الان زمان بروز آن ضعف‌هاست. بحرانی مثل کرونا، ضعف اخلاقی جامعه غرب را کاملاً آشکار کرده است. هم در اخلاق مدیران‌شان هم در آحاد جامعه. می‌بینید که طبق پروتکل‌هایی که در مواجهه با کرونا طراحی کرده‌اند، از یک سنی به بعد، خود را متعهد به تأمین سلامت مردم نمی‌دانند. خانه‌های سالمندان‌شان با این بحران روبه‌روست و مواردی دیگر؛ از ماسک‌دزدی تا... یک زمانی، رفتارهایی از این قبیل، موردی تعبیر می‌شوند، امّا یک زمانی اینطور ارزیابی می‌شود که این رفتارها مبتنی بر یک زیرساخت‌های اجتماعی هستند که همان زیرساخت‌های فلسفی حاکم بر غرب است؛ فلسفه اومانیستی، فلسفه فردگرایانه و امثال این‌ها.
وی بیان کرد: این ویروسی که ظهور پیدا کرده، هرچه که بوده، منتهی به ظهور بحران‌های جدّی در غرب و آشکار شدن ناتوانی دنیای غرب در تأمین سعادت بشر و ارزش‌هایی است که به بشر وعده می‌داد، از جمله عدالت، آرامش، امنیت و کرامت انسان.
غربگرایان به فحاشی و هذیان‌گویی افتاده‌اند
عضو خبرگان رهبری با‌اشاره به طرح برخی توجیهات برای ناکارآمدی غرب از سوی غربگرایان گفت: ممکن است عده‌ای غربگرا وقتی بت‌شان دارد می‌شکند، نتوانند شکستن آن را تحمل کنند. خب طبیعی است. آدم بت‌پرست که نمی‌تواند ببیند بتش دارد می‌شکند. برخی از غربگراها به‌شدت به غرب تعلق دارند و آن را می‌پرستند. شکست روحی خورده‌اند. من برخی از این لیدرهایشان را در همین ایران می‌بینم که به فحاشی و هذیان‌گویی افتاده‌اند. یعنی وقتی غرب را نقد می‌کنی، هذیان‌گویی و فحاشی می‌کند. هیچ حرف علمیِ قابل فهمی نمی‌زنند.
اگر از طراحی‌های دشمن غافل نشویم حتماً پیروز خواهیم شد
آیت‌الله میرباقری درباره طراحی‌های دشمن در موضوع کرونا تأکید کرد: اگر ما از طراحی‌های دشمن غافل بشویم ممکن است که این ویروس را به یک امری علیه ما تبدیل کنند. ولی اگر ما از طراحی‌های دشمن غافل نشویم و موضع‌گیری تمدّنی بکنیم، حتماً ما پیروز خواهیم شد، کما اینکه در مراحل قبل هم پیروز شدیم. یعنی در ۱۱ سپتامبر و حمله‌ای که به دنیای اسلام کردند و پوشش بزرگ خبری دادند... امّا شکست خوردند... به قول خودشان در خاورمیانه هفت هزار میلیارد خرج کردیم، امّا ایران قوی‌تر شد. حادثه بعدی که ایجاد کردند، حادثه داعش بود. آنجا هم ما موفق شدیم. شما تأثیرات جهانی و پیامدهای اقتدار جهانی ما در قضیه داعش را در شهادت سردار سلیمانی در کلّ جامعه‌جهانی دیدید. برای مدّت یک‌ماه خبر اوّل جهان بود. این بار و در ماجرای کرونا هم ما پیروز می‌شویم، چون ضعف‌های تمدّنی رقیب دارد آشکار می‌شود.
علامت‌های فروپاشی و افول تمدّن غرب
رئیس‌فرهنگستان علوم اسلامی افزود: اصولاً وقتی یک قدرتی در حوزه سیاست، عریان عمل می‌کند و اصول اخلاقی را رعایت نمی‌کند، علامت افول آن قدرت است. لیبرال‌دموکراسی به لیدری آمریکا که شعار آزادی و دموکراسی و حقوق بشر را سر می‌داد و با این شعارها جامعه جهانی را تحت تأثیر قرار می‌داد و ایدئولوژی‌اش را جهانی کرده بود، به رفتارهای عریان ضدّاخلاقی رو آورده است. مثل حمله نظامی که به غرب آسیا کرده است، آن هم با ادعای تغییر نقشه جغرافیای این منطقه و مسائلی دیگر و شکست بزرگی که خورده است. این‌ها به نظر من، علامت فروپاشی و افول تمدّن غرب است که دارد آشکار پیدا می‌شود و سرعت هم پیدا می‌کند.
می‌خواهند جامعه‌جهانی را مجبور به قرنطینه کنند
آیت‌الله باقری خاطرنشان کرد: می‌خواهند جامعه‌جهانی را مجبور به قرنطینه کنند و در این قرنطینه، زیست در فضای مجازی را گسترش بدهند که مدل حکمرانی مجازی در جهان محقق بشود، که این می‌تواند فراتر از بحث جابه‌جایی نقطه‌کانونی قدرت در تمدّن غرب، مثلاً از اروپا به آسیا باشد. به‌دنبال این هستند که جامعه جهانی را وادار کنند به اینکه در فضای مجازی زیست کند و بستر تحقق حکمرانی مجازی را که تقریباً تمام زیرساخت‌هایش در اختیار آن‌هاست فراهم کنند. این درواقع یک تدبیر برای شکست رقیب تمدّنی‌شان از این طریق است.
وی با بیان اینکه می‌توان در مدّت کوتاه، جهش اقتصادی ایجاد کرد، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد خودمان را از دست نئولیبرال‌ها و غربگراها بیرون بیاوریم می‌توانیم این اقتصاد را نجات دهیم. وگرنه ممکن است ما در این شرایط، سقوط اقتصادی بکنیم.
به گزارش فارس، عضو خبرگان رهبری افزود: اگر با طرح دشمن حرکت نکنیم و مقدورات خودمان را بشناسیم،‌ می‌توانیم شرایط را به یک جهش اقتصادی تبدیل کنیم.