به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 278
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,317
بازدید ماه: 17,107
بازدید کل: 23,505,479
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۱۱۳ - سانحه ناوچه کنارک 19 شهید و 15 مجروح بر جای گذاشت ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
سانحه ناوچه کنارک 19 شهید و 15 مجروح بر جای گذاشت
 
  ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
در حادثه عصر روز یکشنبه برای یکی از شناورهای سبک در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار، ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی ارتش شهید و ۱۵ نفر مجروح شدند.
  عصر روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت، در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که در این حادثه ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی ارتش به شهادت رسیدند و ۱۵ نفر نیز در این حادثه مجروح شدند.
تشریح جزئیات حادثه شناور کنارک
روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چگونگی بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار را تشریح کرد.
به گزارش روز دوشنبه، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، عصر روز یکشنبه (بیست‌ویکم اردیبهشت) در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.
پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند. نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال‌زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.
تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.
بر اساس این گزارش شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی‌های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.
روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این شناور، بر آمادگی دفاعی و روحیه شهادت‌طلبی کارکنان غیور دریایی ارتش تأکید و عنوان کرده است، انتظار می‌رود تا بررسی دقیق تیم‌های کارشناسی حاضر در محل حادثه، از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود.
اسامی ‌شهدای حادثه شناور کنارک اعلام شد
بر اساس اعلام روابط عمومی ارتش، اسامی‌۱۹ شهید شناور پشتیبانی کنارک که روز یکشنبه در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار دچار سانحه شد به شرح زیر است: شهید ناوبان دوم الکترونیک جعفر کوهی، شهید ناوبان دوم عرشه اسماعیل‌ پورخسرو، شهید ناوبان‌دوم مکانیک مصطفی پویانفر، شهید ناوبان‌سوم برق مهدی رازی، شهید استوار عرشه حسین سپهری اهرمی، شهید ناو‌استوار عرشه عادل قاسم‌زاده، شهید ناواستوار دوم برق سید منصور موسوی نژاد، شهید ناواستوار دوم مکانیک سعید یاراحمدی، شهید ناواستوار دوم عرشه‌های سیدحامد جعفری، شهید مهناوی‌یکم برق مهدی ‌هاشمی‌خواه، شهید مهناوی‌یکم مکانیک آرش پاکدل، شهید کارمند آشپزخانه محمدابراهیم کاظمی، شهید سرباز وظیفه فخرالدین فلک‌نازی، شهید ناو استواریکم تفنگدار سیدمرتضی خادمی‌حسینی، شهید مهناوی‌یکم تفنگدار رضا دهقانی، شهید مهناوی‌یکم تفنگدار محمد افشون‌فر، شهید غواص محمد اردنی، شهید جوشکار آرمان سرحدی و شهید استوار برق محمد صیادی
پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی حادثه ناوچه کنارک
رئیس‌جمهور در پیامی ‌با تسلیت شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه ناگوار و دلخراش برای یک فروند شناور این نیرو، برای شهدای سانحه علو درجات و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسألت کرد.
در پیام تسلیت حجت‌الاسلام روحانی به امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: «سانحه ناگوار و دلخراش برای یک فروند شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهادت و مجروح شدن جمعی از دریادلان ارتش که در حین انجام رزمایش دریایی در راستای افزایش امنیت ملی و حفظ و تقویت آمادگی دفاعی کشور به وقوع پیوست، موجب اندوه و تأثر عمیق گردید
اینجانب ضمن تجلیل از خدمات این مدافعان وطن، ضایعه وارده را به جنابعالی، ارتشیان غیور و خانواده‌های داغدیده از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و در این ماه عزیز برای شهدای حادثه، علو درجات و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسألت دارم.»
 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان کل ارتش و سپاه
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی ‌به امیر سرلشکر موسوی، شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در تمرین دریایی در آب‌های دریای عمان را تبریک و تسلیت گفت.
سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش هم در پیامی‌شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه ناو کنارک را تسلیت گفت و نوشت: پوشیدن خلعت شهادت آرزوی رزمندگان مؤمنی است که صادقانه و جان برکف، زندگی خود را وقف دفاع از آرمان‌ها و حدود و ثغور کشور کرده‌اند. وصول به این مطلوب اگرچه برای شهیدان شیرین و گواراست، برای بازماندگان تلخ و جانکاه است و فراغ آنها جز به لطف خداوند رحمان و رحیم جبران نمی‌شود.
فرمانده کل ارتش یادآور شد: شهادت جمعی از رزمندگان سپیدپوش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، خانواده معظم شهدا و همه همرزمان عزیزم تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
همچنین سرلشکر پاسدار حسین سلامی ‌فرمانده کل سپاه در پیامی ‌به سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در تمرین دریایی در آب‌های دریای عمان را تبریک و تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: «شهادت جمعی از دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران و همرزمان شجاع جنابعالی در تمرین نیروی دریایی آن سازمان، در آب‌های دریای عمان را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان آجا و خانواده معظم شهیدان این حادثه، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
از درگاه خدای سبحان برای شهدای عزیز، رحمت و رضوان الهی و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و برای مجروحین فداکار حادثه، عافیت و سلامتی و برای آن همرزم ارجمند و آحاد همکاران و نیز خانواده‌ها و بازماندگان مکرم، صبر و شکیبایی توأم با پاداش صابرین مسئلت می‌کنم.»
گفتنی است دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت و همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، با صدور پیام‌هایی جداگانه شهادت تعدادی از کارکنان نیروی دریایی ارتش در حادثه ناوچه کنارک را تسلیت گفتند.
امروز؛ مراسم تشییع شهدا
به گزارش روابط عمومی ارتش؛ مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۹ تن از شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سانحه دریایی شناور کنارک به شهادت رسیدند امروز (سه‌شنبه) در منطقه سوم دریایی کنارک برگزار می‌شود.
 این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، مسئولین استان، همرزمان و خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد.
تجلیل از شهدای شناور کنارک  در فضای مجازی
گفتنی است، بسیاری از کاربران فضای مجازی با هشتگ‌های «دلاوران دریا»، «ناوچه کنارک»، «ارتش فدای ملت»، «ارتش انقلابی»، «داغداریم» و... روز گذشته بر سانحه ناوچه کنارک متمرکز شدند و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و تجلیل از نیروهای ارتش، شهادت دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه ناوچه کنارک را تسلیت گفتند.
یکی از کاربران نوشت: «ارتش انقلابی و مؤمن همیشه پای کار انقلاب، نظام مقدس و ملت بزرگ ایران بوده و هست... از دوران دفاع مقدس تا فعالیت‌های سازندگی، دفاع از حرم، ساخت تجهیزات دفاعی، موشکی و راداری و اخیراً هم خدمت به بیماران کرونا... شهادت جمعی از دریادلان ارتش در سانحه ناو کنارک را تسلیت عرض می‌کنم.»
فعال شبکه‌های اجتماعی با عنوان «ملت پناه ارتش، ارتش برای ملت» نوشت: «ملت پناه ارتش، ارتش برای ملت. از بامداد دچار دلهره‌ایم برای دلاوران دریا که در پاسداری از مرزهای آبی کشور از تعرض‌ اشغالگران آمریکایی و غربی، دچار زخم شده یا به شهادت رسیده‌اند. و مرگ بر خنده‌زنان خناث منافق و سعودی!»
یکی از کاربران فضای مجازی با‌ اشاره به فداکاری ارتش در سیل و زلزله نوشت: «شهادت مبارکتان باشد. یک روز تا کمر خم شدید که مردم این سرزمین را از سیل و بلایای طبیعی نجات دهید، امروز هم برای ایجاد آمادگی بیشتر در حفظ مرزهای این کشور به خاک میهن افتادید تا فدای امنیت بیشتر مردم شوید. چه خوب گفت رهبر و فرمانده‌تان که شما در شعار «ارتش فدای ملت» صادق هستید.»


 

پیکر شهدای نیروی دریایی ارتش در کنارک تشییع شد
 
۱۳۹۹/۰۲/۲۳
مراسم تشییع پیکر شهدای کنارک برگزار شد | خبرگزاری صدا و سیما
پیکر مطهر ۱۹ شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سانحه دریایی شناور کنارک به شهادت رسیدند در منطقه سوم دریایی کنارک تشییع شد.
   تشییع شهدای حادثه شناور کنارک دیروز (سه‌شنبه) با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، مسئولان استان، همرزمان و خانواده معظم شهدا در منطقه سوم نبوت دریایی کنارک برگزار شد.
در این حادثه ناوبان دوم الکترونیک جعفرکوهی، ناوبان دوم عرشه اسماعیل‌پور خسرو، ناوبان دوم مکانیک مصطفی پویانفر، ناوبان سوم برق مهدی رازی، استوار عرشه حسین سپهری اهرمی، ناو استوار عرشه عادل قاسم‌زاده، ناو استوار دوم برق سید منصور موسوی‌نژاد،  ناو استوار دوم مکانیک سعید یار احمدی،  ناو استوار دوم عرشه‌های سید حامد جعفری، مهناوی یکم برق مهدی‌هاشمی‌خواه،  مهناوی یکم مکانیک آرش پاکدل، کارمند آشپزخانه محمد ابراهیم کاظمی، سرباز وظیفه فخرالدین فلک‌نازی، ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی‌حسینی،  مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی، مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون‌فر،  غواص محمد اردنی، جوشکار آرمان سرحدی و  استوار برق محمد صیادی به شهادت رسیدند.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، (بیست و یکم اردیبهشت) در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.
پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافتند و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند. نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.
تعداد شهدای این حادثه ۱۹ نفر  بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.


 

پیکر مطهر شهدای ناوچه کنارک در شیراز تشییع شد
 
  ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
پیکر چهار نفر از شهدای شناور کنارک در شیراز تشییع شد - ایرنا
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مراسم استقبال از پیکرهای مطهر 4 شهید حادثه ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش با حضور مسئولان نظامی و اجرایی استان و مردم از فرودگاه دستغیب شیراز برگزار شد.
  پیکر مطهر 4 تن از شهدای حادثه ناوچه کنارک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) تشییع شده و برای خاکسپاری به شهرهای خود منتقل شد.
ناوچه پشتیبانی سبک کنارک بیست و دوم اردیبهشت ماه امسال دچار حادثه شد و 19 تن از کارکنان فداکار آن به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و تعداد 15 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
اسامی شهدای استان فارسی به شرح زیر است:
1- شهید ناوبان دوم عرشه اسماعیل‌پور خسرو
2- شهید ناو استوار دوم مکانیک سعید یاراحمدی
3- شهید ناو استوار دوم عرشه‌های سید حامد جعفری
4- شهید ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی حسینی
5- شهید مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی
6- شهید مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون‌فر
پیکر مطهر شهید ناو استوار دوم مکانیک سعید یاراحمدی از شهرستان خرامه و شهید ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی حسینی از شهرستان رستم عصر روز پنجشنبه در زادگاهشان تشییع و به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع و تدفین دو تن از شهدای شهرستان نورآباد شهید مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون‌فر و شهید ناو استوار دوم عرشه‌های سید حامد جعفری صبح دیروز جمعه دوم خردادماه در زادگاه خود انجام ‌شد.
پیکر پاک شهید ناوبان دوم عرشه اسماعیل پورخسرو نیز روز بیست و چهارم اردیبهشت 99 در شهرستان داراب تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
بر این اساس شهید مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی از دیگر شهدای سانحه دریایی شناور نیز اصالتا از اهالی بخش خشت شهرستان کازرون استان فارس است، اما با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به همراه خانواده به شهرستان بوشهر نقل مکان کرده بود، مراسم تشییع و خاکسپاری او در استان بوشهر انجام شد.