به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 869
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,037
بازدید ماه: 120,698
بازدید کل: 23,784,337
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۱ - رئیس قوه قضائیه: وضعیت بازار رضایت‌بخش نیست دولت و دستگاه‎های نظارتی با جدیت ورود کنند ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
رئیس قوه قضائیه:
 
 وضعیت بازار رضایت‌بخش نیست دولت
 
و دستگاه‎های نظارتی با جدیت ورود کنند
 
۱۳۹۹/۰۲/۲۹
 
 
رئیس قوه قضائیه گفت: شرایط نامناسب بازار برای مصرف‎کنندگان و تولیدگران، نیازمند یک نظارت جدی از سوی دستگاه‎های مسئول است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته شورای عالی قضائی با اشاره به گزارشات و شکایاتی که نسبت به وضعیت بازار به قوه قضائیه رسیده است، اظهار داشت: شرایط بازار برای مصرف‎کنندگان و تولیدگران مناسب و رضایت‌بخش نیست و نیازمند یک نظارت جدی از سوی دستگاه‎های مسئول است.
رئیسی، قیمت‌‎گذاری کالا‌ها برای حمایت از مصرف‎کنندگان و همچنین برخورد با افراد متخلف و متجاسر به قانون را از حقوق مردم دانست و گفت: سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با نظارت و بازرسی علی‎الدوام و کنترل قیمت‎ها در بازار، آرامش را به زندگی مردم بازگردانند.
وی، با بیان این‎که هر جا دستگاه‎های مسئول مقتدرانه و کارشناسی وارد عمل شدند اثرگذار بوده‎اند، تأکید کرد: قیمت‌گذاری و تسعیر وظیفه دولت‎ها است و امروز هم دولت و دستگاه‎های متولی کنترل بازار باید با نجات بازار از وضعیت آشفته فعلی و حمایت از تولیدکننده و مصرف‎کننده، در جامعه آرامش ایجاد کنند و اقداماتی که در این زمینه آغاز شده، با جدیت بیشتر پیگیری شود.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به ورود دستگاه‎های مسئول به موضوع قیمت خودرو گفت: این اقدام موجب تاثیر بر این بازار و تا حدودی کنترل قیمت‌ها شد.
پیگیری نتیجه تحقیق و تفحص‌های، مأموریت جدید دادستان تهران
رئیسی درخصوص گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس که برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع کرده است، به دادستان تهران مأموریت داد موضوع را بررسی و گزارشی دقیق و جامع از وضعیت گزارش تحقیق و تفحص‎های ارجاع شده به قوه قضائیه ارائه دهد.
پیگیری واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان
در این نشست رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی از پیگیری وضعیت برخی واحد‌های تولیدی در استان کرمانشاه که انتشار گزارش آن در رسانه ملّی واکنش‌هایی را در پی داشت، گفت: برخی از موارد این گزارش مطابق با واقع بوده و پیگیری آن در دستور کار قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام حسن درویشیان همچنین با اشاره به موضوع واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان افزود: با توجه به ایرادات جدی که در واگذاری این شرکت به بخش خصوصی وجود داشت، هیئت داوری در اردیبهشت ماه جاری درخواست ابطال این واگذاری را به هیئت واگذاری اعلام کرد، اما هیئت مذکور با رد این درخواست، آن را مجدداً به هیئت داوری بازگرداند که موضوع همچنان در دست بررسی است.رئیس قوه قضاییه نیز ضمن تقدیر از پیگیری موضوع کرمانشاه توسط سازمان بازرسی، به این سازمان دستور داد گزارش بررسی‌های خود در موضوع واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان را به‎ همه اعضای هیئت واگذاری ارائه کند.
۱۶ هزار زندانی با مرخصی پایان حبس به زندان برنمی‎گردند
رئیس سازمان زندان‎ها نیز در این جلسه با اشاره به پایان مهلت مرخصی بخشی از زندانیان مشمول بخشنامه ریاست قوه قضائیه، به ارائه گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای قرنطینه این افراد پیش از ورود به فضای عمومی زندان پرداخت و گفت: ۱۶ هزار نفر از زندانیانی که به مرخصی رفته بودند، با مرخصی پایان حبس دیگر به زندان باز نخواهند گشت.