به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,195
بازدید دیروز: 22,654
بازدید هفته: 63,847
بازدید ماه: 111,076
بازدید کل: 23,599,437
افراد آنلاین: 81
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱٤۰۳
Wednesday , 17 April 2024
الأربعاء ، ۸ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
1059 - لاریجانی: نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب است ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
لاریجانی: نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب است
 
۱۳۹۹/۰۲/۳۰
لاریجانی: مجلس پایگاه اصلی دموکراسی و مردم‌سالاری است - ایرنا
رئیس مجلس با بیان اینکه از این دوره مجلس درس‌های زیادی آموختم، درخصوص برنامه‌اش برای دوره پس از نمایندگی گفت: خانه اصلی ما دانشگاه است؛ به دانشگاه می‌روم و تدریس می‌کنم.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به تشریح عملکرد مجلس دهم پرداخت و ضمن اشاره به عناوین و اهمیت برخی قوانین تصویب‌شده در خانه ملت گفت: در این مجلس قانون بازنشستگی و منع به‌کارگیری آنها را اصلاح کردیم. با اصلاح این قانون دستگاه‌های اجرایی مجبور شدند که از جوانان استفاده کنند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مجلس دهم قانون مربوط به توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری را تصویب کردیم. همچنین ما قانون بخشودگی جرائم را به تصویب رساندیم که اهمیت زیادی دارد چراکه بسیاری از افراد جرائم خرد دارند و با اینکه شورای نگهبان چندین بار آن را رد کرد اما اصرار کردیم و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و در نهایت به تصویب رسید.
بعد از پایان دوره نمایندگی به دانشگاه می‌روم
لاریجانی همچنین در پاسخ به این سؤال مجری که بعد از ریاست 12 ساله مجلس در کجا ادامه فعالیت خواهید کرد؟، گفت: خانه اصلی ما دانشگاه است، من از این دوره مجلس خیلی درس آموختم، تلاش کردیم برخی از مشکلات مردم را حل کنیم، به دانشگاه می‌روم و تدریس می‌کنم، خانه اصلی من دانشگاه است، وظیفه‌مان را برای انقلاب ایفا می‌کنیم.
رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه مجلس دهم در شرایطی کار را انجام داد که ازیک‌طرف تلاشش بر اجرای گام دوم بود و ازیک‌طرف مشکلات پیش آمده از تحریم‌ها را پیش‌رو داشت که باید هر دو را مدنظر قرار می‌داد، اضافه کرد: نمایندگان در مجلس دهم قوانینی همچون حمایت از تولید جلوی واردات بی‌رویه، تأسیس و اداره مدارس غیردولتی و قانون بخشودگی وام‌ها و جرائم آنها بود که میلیون‌ها نفر وام‌های خرد گرفته که نتوانسته بودند به موقع آن را پرداخت کنند چون جرائم سنگینی هم داشتند. مجلس برای رفع این مشکل قانونی تصویب کرد که با اصرار به مجمع رفت و در نهایت تصویب شد. با این قانون جرائم بخشیده شده و وام‌گیرندگان نفسی گرفته تا بتوانند وام‌هایشان را پس دهند.
لاریجانی با اعلام اینکه قوانینی همچون حمایت از هنرمندان، استادکاران و صنایع دستی، قانون اصلاح چک در مجلس دهم تصویب شد، اظهار داشت: پیش از آن افراد زیادی به خاطر صدور چک به زندان می‌رفتند که با این قانون از این اتفاق جلوگیری
شد.
مقرر شد برای رفع مشکل مسکن، زمین یا وام بدهند
نماینده قم در مجلس دهم با بیان اینکه برای رفع مشکل مسکن نیز جلساتی با وزیر راه داشتیم، ادامه داد: خروجی این جلسات این بود که در نهایت مقرر شد در شهرهای کوچک اراضی به افراد واجد شرایط داده شده و در شهرهای بزرگ این افراد وام
بدهند.
تلاش کردیم در موضوع نظارت دعوا راه نیفتد
وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد مجلس در حوزه نظارت گفت: مقام معظم رهبری درباره نظارت تاکید داشتند که نظارت و همکاری صمیمانه دو بخش تفکیک‌ناپذیر هستند. یعنی نظارت به معنای جدال با قوای دیگر نیست بلکه هدف از آن حل مشکل است. گاهی برخی فکر می‌کنند نظارت بدان معناست که مجلس مرتب یقیه دولت و قوه قضاییه را بگیرد. حال اینکه مقام معظم رهبری بیان کردند که نظارت به معنای دخالت در کار سایر قوا نیست و باید تنگناها در نظر گرفته شود کمااینکه ما در چهار سال کاری خود موضوع تحریم‌ها را داشتیم که با شیوع کرونا وضعیت بیشتر مشخص شد؛ ویروسی که همه دنیا را بهم ریخت. مقام معظم رهبری فرمودند که باید به قوه مجریه کمک کرد. ما هم تلاش کردیم در موضوع نظارت به تنگناها توجه کنیم و همکاری و تعامل داشته تا کار مردم حل شود و دعوا راه نیفتد.
خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، برایم بسیار تلخ بود
لاریجانی درباره تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطرات خود از مجلس دهم اظهار داشت: در زمانی که مجلس قانون برنامه پنجم توسعه را تصویب می‌کرد یکی از دوستان آمد و گفت که برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حادثه ناگواری رخ داده است و بنده جلسه را ترک کردم و فهمیدم که ایشان رحلت کرده است و بسیار متأسف شدم چرا که ایشان خدمت بسیار زیادی به انقلاب کرد.
عضو کمسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: مورد دیگر هم درباره شهید حاج قاسم سلیمانی بود که بنده در حوزه انتخابیه قم بودم و شب قبل هم خوابم نبرد و تا صبح داشتم کارتابل‌های بسیار زیاد مجلس را انجام می‌دادم که یکی از محافظان بنده در زد و گفت که حادثه‌ای برای حاج قاسم رخ داده است و با هراس بلند شدم و به تهران آمدم و بین راه با آقای حجازی صحبت کردم که گفت حضرت آقا فرمودند ساعت 11 خدمت ایشان بروم که این حادثه هم برای بنده بسیار تلخ بود.
لاریجانی در پاسخ به سوالی درخصوص بگومگوهای اخیر درباره رد صلاحیت‌های انتخابات است، گفت: البته بنده فکر می‌کنم که جایگاه شورای نگهبان باید حفظ شود و مورد احترام باشد و بنده دفاع نمی‌کنم که به شورای نگهبان اسائه ادب شود.
به گزارش تسنیم، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این بگومگوهایی که شما می‌گویید تا حدی مربوط به تأیید صلاحیت‌ها بود و ضمن اینکه باید پذیرفت در این باره شورای نگهبان فصل‌الخطاب است اما این نقد را دارم که در برخی جاها به صورت دقیق عمل نشد.