به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 328
بازدید دیروز: 4,463
بازدید هفته: 11,389
بازدید ماه: 11,389
بازدید کل: 23,673,217
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 25 April 2024
الخميس ، ۱۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1064 - مرضیه وحید دستجردی: فاطمه رهبر برای محرومین زحمات فراوانی کشید ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
مرضیه وحید دستجردی:
 
 فاطمه رهبر برای محرومین زحمات فراوانی کشید
 
۱۳۹۹/۰۲/۳۱
آخرین دغدغه فاطمه رهبر یک روز قبل از بستری شدن در بیمارستان
 
عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: فاطمه رهبر برای محرومین زحمات فراوانی کشید و در همین مسیر به بیماری کرونا مبتلا و جان خود را از دست داد.
  آیین بزرگداشت مرحومه فاطمه رهبر از منتخبان مجلس یازدهم (که اسفندماه گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت) روز گذشته با حضور مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت و درمان، صدیقه حجازی مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجتبی امانی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خبرگزاری مهر برگزار شد.
مرضیه وحید دستجردی عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) در این نشست، با تسلیت درگذشت خانم فاطمه رهبر، اظهار داشت: ایشان تلاش بسیاری در مسیر انقلاب اسلامی داشتند و در نهادهای مختلف به خدمت‌رسانی به مردم پرداخت و در کنار آن نقش خود به عنوان یک زن و همسر را به خوبی ایفا می‌کرد.
وی فاطمه رهبر را یک بانوی در طراز انقلاب اسلامی ایران و الگویی مناسب برای زنان و دختران ما دانست و گفت: ایشان یک نماینده شاخص و فعال و افتخاری برای زنان بودند که کارهای بسیار بزرگی را برای زنان انجام داد، همان‌گونه که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان زن مجلس با ایشان فرمودند که شما وظیفه پیگیری مشکلات زنان را دنبال می‌کردند و ماه‌ها و سال‌ها برای تحقق مسائل زنان زحمت کشید.
دستجردی، تساوی دیه زن و مرد در تصادفات با رعایت مسائل شرعی را یکی از اقدامات فاطمه رهبر در دوران نمایندگی در مجلس دانست و افزود: ارث بردن زمین زن از شوهر از جمله کارهای ایشان بود که خانم رهبر نقش مهمی در تصویب آن داشت. او همچنین تلاش بسیار و نقش مهمی در افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل از شش ماه به ۹ ماه را داشت و مرخصی دو هفته‌ای همسران را نیز تصویب کرد.
عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) بیمه زنان خانه‌دار، دریافت حقوق زنان با سابقه 10 سال بیمه و کاهش ساعت کار بانوان و مستمری بعد از فوت زنان برای فرزندان را از دیگر کارهای خانم رهبر در مجلس اعلام کرد و گفت: ایشان برای نیازمندان و معلولان بسیار تلاش کردند و دغدغه بانوان را داشتند. تشکیل شعبه ویژه اطفال و ممنوعیت حضور افراد زیر ۱۸ سال در دادگاه‌ها از جمله کارهایی بود که خانم رهبر از آن حمایت و برای به ثمر رسیدن این قوانین بسیار تلاش کردند. امید داریم که بانوان و دختران از ایشان پیروی کنند.
وی ادامه داد: خانم رهبر بعد از سه دوره نمایندگی در مجلس، کمیته امداد امام خمینی را انتخاب کردند تا به خدمت‌رسانی به مردم بپردازند، او شبانه‌روز در حال تلاش برای سلامت مردم و مددجویان بود و هفته‌ای چند سفر استانی داشتند. خانم رهبر افتخاری برای جامعه زنان بودند و من مطمئنم هیچ زنی به اندازه ایشان در بین محرومان، سیل و زلزله‌زدگان حضور نداشت و مستمری‌بگیران کمیته امداد را سه برابر کردند. فاطمه رهبر برای محرومین زحمات فراوانی کشیدند و در همین مسیر به بیماری کرونا مبتلا و جان خود را از دست دادند.
فاطمه رهبر نمونه یک انسان انقلابی بود
در این نشست همچنین، صدیقه حجازی مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: می‌خواهم از خانم فاطمه رهبر به عنوان یک بانوی انقلابی در تراز انقلاب اسلامی صحبت کنم.
وی افزود: به شدت سه عنصر ایمان، تعبد و انقلابی بودن را در وجود ایشان می‌دیدیم. هم ایمانشان به مبانی دینی و هم ایمانشان به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و هم تعبدشان در حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی مثال‌زدنی بود. ایشان در حوزه فردی بسیار فرد متدینی بودند و بسیار خود را متعهد و مقید به رعایت مسائل دینی و شرعی می‌دانستند چه در بحث بیت‌المال و چه در برخورد با نامحرم و رعایت حدود و ضوابط اسلام برای زنان و مردان.
مدیرکل امور زنان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: خانم رهبر نگاه نظام‌مندشان به کار تشکیلاتی بسیار جدی و عمیق بود و تبعیت و همکاری‌شان با مجموعه‌ای که با ایشان کار می‌کردند جزو شاخصه‌های بارز ایشان بود. نگاه خانم رهبر مبنی بر اینکه مردم را محور و رکن اصلی جامعه در گفتمان اسلامی می‌دیدند در عملکرد ایشان وجود داشت. احترامی که ایشان برای جایگاه مردم قائل بودند و تعهدشان نسبت به مردم واقعاً مثال‌زدنی بود.‌ در دوران مجلس یکی از تلاش‌های جدی ایشان حمایت از مظلومان بود و در این زمینه بسیار پرتلاش بودند و در کنار آن نسبت به پیگیری حقوق حقه زنان و مطالبات واقعی آنها خیلی تلاش می‌کردند و به نوعی تلاش دوگانه نسبت به مسائل کلان و مسائل زنان داشتند.
حجازی اضافه کرد: همین نکته که ایشان با وجود سه دوره نماینده مجلس بودند و این امکان را داشتند که در هر جایی حضور داشته باشند، کمیته امداد که جز زحمت و کار و تلاش چیزی ندارد را انتخاب می‌کنند قابل تأمل است. این تلاش برای خدمت به مردم در راستای همین شاخصه انقلابی بودن است.