به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,252
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,291
بازدید ماه: 18,081
بازدید کل: 23,506,453
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
1074 - روحانی : ابلاغ ۳ قانون ضدصهیونیستی مجلس اجرا می‌شود ۱۳۹۹/۰۳/۰۶

 

در نامه‌هایی جداگانه صورت گرفت
 
ابلاغ ۳ قانون توسط روحانی قانون ضدصهیونیستی مجلس اجرا می‌شود
 
  ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
 
 
«تفسیر الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی»، «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه امنیت»و«تفسیر تبصره بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری» ابلاغ شد.
  حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور سه قانون «تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی»، «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم‌صهیونیستی علیه صلح و امنیت» و «تفسیر تبصره بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری» را به مسئولان ذی‌ربط ابلاغ کرد.
گفتنی است مطابق قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» که برای اجرا به وزارت خانه‌های کشور، اطلاعات، امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه ابلاغ شده کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلفند در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و نقش مخرب این رژیم نامشروع در برهم زدن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض گسترده و سامان مند (سیستماتیک) حقوق بشر اعم از جنگ افروزی، اقدامات تروریستی، جنگ الکترونیک، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان، محاصره انسانی، شهرک سازی، آواره کردن مردم فلسطین، تلاش برای انضمام بخش‌های دیگری از سرزمین فلسطین، ادامه ‌اشغال سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از سوریه (جولان)، لبنان و دیگر سرزمین‌های ‌اشغالی مقابله نمایند.
این قانون در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، تصویب شد و در تاریخ ۳۱ اردیبهشت به تأیید شورای نگهبان رسید.
انتظار داریم سازوکار مالی سوئیس فعال‌تر باشد
حجت‌الاسلام روحانی همچنین دیروز سه‌شنبه در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور سوئیس با بیان اینکه ملت سوئیس همواره در نگاه مردم ایران از جایگاه احترام آمیزی برخوردار بوده است، گفت: در شرایط سخت و حساس امروز که همه کشورها با شیوع ویروس کرونا مواجه هستند، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و افزایش فشار اقتصادی شرایط را برای مردم ایران سخت‌تر کرده است.
وی بر لزوم فعال‌تر شدن سازوکار مالی سوئیس تاکید کرد و افزود: ایجاد این سازوکار می‌تواند در این شرایط سخت تاثیرگذار باشد و انتظار داریم با فعال‌تر شدن این سازوکار مالی، مواردی از منابع مالی ایران در برخی کشورها از این مسیر عملیاتی شود.
روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط با سوئیس در زمینه‌های اقتصادی، علمی و بهداشتی، به‌اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی، علمی و بهداشتی با سوئیس آمادگی کامل داریم و امیدواریم تلاش‌های دو کشور در مسیر صلح و ثبات و انسان دوستی ادامه داشته باشد.
تاکید بر سرعت بخشیدنبه فرآیند آزادسازی سهام عدالت
همچنین در یکصدوسی‌وهشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز گذشته برگزار شد ، تاکید شد که فرآیند واگذاری و شکل عرضه مستقیم سهام به‌گونه‌ای باشد که منجر به کاهش تصدی‌گری و درنهایت واگذاری مدیریت دولتی شود.
در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور تشکیل شد، وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه واگذاری شرکت‌های دولتی و زیرمجموعه بانک‌های دولتی در بازار بورس گزارش داد.
همچنین در گزارش جداگانه‌ای، وزیر امور اقتصادی و دارایی روند آزادسازی سهام عدالت به مردم را تشریح کرد و رئیس‌جمهور نیز درباره سرعت بخشیدن به فرآیند آزادسازی، مدیریت بازار سرمایه و فعال سازی در جهت حراست از حقوق صاحبان سهام عدالت تذاکراتی داد.
در این جلسه همچنین گزارش دیگری درخصوص تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری معامله‌پذیر(etf) به‌عنوان نخستین تجربه دولت در ابعاد مختلف و چگونگی واگذاری آن مطرح و بررسی شد که در نخستین عرضه، سه میلیون و 500 هزار نفر مشارکت داشته‌اند. در ادامه این جلسه با توجه به برنامه جامع دولت برای جهش تولید کشور در ابعاد مختلف، موضوع امنیت غذایی با اتکا به تولید داخل مورد بحث قرار گرفت.
در همین زمینه وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از برنامه تولید کالاهای اساسی و چگونگی خرید تضمینی محصولات کشاورزی ارائه کرد. براساس تصمیم این جلسه، تامین با کیفیت نهاده‌ها و چگونگی حمایت از کشاورزان ازجمله خرید به هنگام محصولات و تنظیم بازار باید به‌گونه‌ای باشد که ضمن حمایت از تولید با کاهش هزینه‌های مبادله، کالاهای تولیدی به قیمت عادلانه در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.