به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,301
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 9,899
بازدید ماه: 9,899
بازدید کل: 23,671,726
افراد آنلاین: 57
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳/۹۴ - با خورشید انقلاب (خاطراتی از رهبر معظم انقلاب) : تسلط آقا بر تاریخ ائمه(ع) ۱۳۹۹/۰۳/۰۹

 با خورشید انقلاب (خاطراتی از رهبر معظم انقلاب) :

  تسلط آقا بر تاریخ ائمه(ع)

تسلط آقا بر تاریخ ائمه(ع)
تسلطی که رهبر معظم انقلاب به تاریخ ائمه دارند، بسیار دلنشین است. بنده سراغ ندارم کسی، این اندازه در زمینه تاریخ ائمه (ع) مخصوصا ائمه‌ای مثل امام جواد، امام هادی، امام حسن عسکری (علیهم‌السلام) و به طور کلی ائمه بعد از امام رضا(ع)که متاسفانه کمتر به تاریخشان پرداخته شده است، کار کرده باشد. ایشان علی‌رغم‌اشتغالات فراوان به این مهم اهتمام دارند و باید اذعان داشت که در تجزیه و تحلیل تاریخ زندگانی این بزرگواران پیشتازند. در سخنرانیهایی که ایشان به مناسبتهایی دارند، تبحر و معرفت معظم‌له در مورد زندگی امیرالمؤمنین و سیره آن حضرت و تحلیلهای تاریخی در مورد ائمه صدر و همچنین ائمه نزدیک به امام عصر(ع)بخوبی روشن و مشخص می‌شود.
*حجهًْ‌الاسلام والمسلمین دکتراحمد احمدی (تهران)، پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه، 24/7/1390.
پیراهن آقا برای جانباز
در دیداری که رهبر معظم انقلاب از جانبازان شهر مقدس قم داشتند، از اولین نفری که مقابل در ،مستقر بود شروع به معانقه و روبوسی کردند. هر یک از آنان دست خلف صالح حضرت امام را می‌بوسیدند و بر صورت و چشمان خود می‌مالیدند. گاهی گریه می کردند و دست بر گردن معظم‌له می‌انداختند. از آنجا که برخی از عزیزان جانباز روی چرخهای خود نشسته بودند، ایشان به حالت خمیده باقی می‌ماندند و صحبتهای آنان را گوش می‌دادند.
یکی از جانبازان عرض کرد: آقا من تقاضا دارم که انگشترتان را به عنوان یادگاری به من بدهید.
ایشان بلافاصله انگشتر خود را درآوردند و به وی دادند. جانباز دیگری عبای رهبر را برای تبرک درخواست کرد. معظم‌له عبای خود را برداشتند و به آن جانباز عطا کردند. جانباز ویلچری دیگری عرض کرد: آقا، من می‌خواهم برای نجات از فشار قبر پیراهن شما را همراه کفنم داشته باشم. رهبر انقلاب به حالت مزاح فرمودند: اینجا که نمی‌شود پیراهن را از تن درآورد! وقتی به محل استقرار رفتم، آن را برای شما خواهم فرستاد. دیدار طولانی و صمیمانه جانبازان که تمام شد، آقا به محل اقامت خود بازگشتند و پیراهن را توسط بنده برای آن جانباز فرستادند، این در حالی بود که هنوز جمعیت جانبازان از مدرسه فیضیه متفرق نشده بودند.
*حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری (فرمانده وقت تیپ مستقل ۸۳ امام صادق)، پایگاه اطلاع رسانی حوزه، 24/7/1390.