به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 84
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,123
بازدید ماه: 16,913
بازدید کل: 23,505,285
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۱۱۱ - سفیر سابق ایران در عراق: سردار سلیمانی هم منطقه را از خطر تجزیه رهاند هم خطر جنگ و تروریسم را از سر ملت ایران دور کرد ۱۳۹۹
سفیر سابق ایران در عراق:
 
 سردار سلیمانی هم منطقه را از خطر تجزیه رهاند
 
هم خطر جنگ و تروریسم را از سر ملت ایران دور کرد
 
۱۳۹۹/۰۳/۱۰
 
 
سفیر سابق ایران در عراق گفت: سردار سلیمانی هم منطقه را از خطر تجزیه رهاند و هم خطر جنگ و تروریسم را از سر ملت ایران دور کرد.
حسن کاظمی قمی سفیر سابق ایران در عراق گفت: از سال 2003 که جمهوری اسلامی با فرماندهی حاج قاسم به صحنه عراق و منطقه ورود کرد، تاکنون هر روز ما با یک پدیده مهم روبه‌رو بودیم، از دولت سازی و قانون اساسی گرفته تا داعش و... در طول این مدت و علی‌رغم همه این اتفاقات، جمهوری اسلامی به کمک و همکاری با دولت، مردم و شخصیت‌های عراق اهتمام داشته و تلاش‌های زیادی در جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه صورت گرفته است.
کاظمی قمی افزود: درست است امروز سطح همکاری‌ها در تراز ظرفیت‌های ما نیست اما در این زمینه تلاش زیادی صورت گرفت. ایران اولین کشوری بود که تلاش کرد زیرساخت‌های عراق را برقرار کند مثل اتصال شبکه برق، فیبر نوری، گاز و توسعه تعاملات مردمی اما این تلاش‌ها کامل نیست.
وی در ادامه گفت: من معتقدم یک دلیل اینکه مردم اینچنین در مراسم تجلیل از حاج قاسم حضور پیدا کردند، عنایت آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بود برای اینکه سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش راه اربعین حسینی را باز کردند.
سفیر سابق ایران در عراق خاطرنشان کرد: در باز کردن مسیر اربعین حسینی، حاج قاسم نقش اول را داشت و امام حسین(ع) در همین دنیا مزدش را به ایشان داد. عملیات جرف‌الصخر جزو شاهکارهاست و خط شکست داعش از همینجا شروع شد و بعد از آن در منطقه التاجی که جلوی پیشروی‌های داعش گرفته شد و عملیات‌های تهاجمی شروع شد تا به این وضعیت رسید. عنایت ائمه به حاج قاسم در این خدمات بود.
کاظمی قمی اظهار داشت: یکی ویژگی‌های فردی حاج قاسم، همین خدماتی است که به اسلام، قرآن، ائمه اطهار و جامعه بشریت در مقابله با تروریسم کرد. به نظرم باید از این منظر به موضوع نگاه کرد که چه شد حاج قاسم این اندازه در سطح ایران، منطقه و دنیا مطرح شد؟ این یک حقیقت است. در آمریکای لاتین، مراسم تجلیلی که برای حاج قاسم گرفتند باور کردنی نبود. مثلا مردم در کاراکاس ساعت‌ها جلوی سفارتخانه ایران ایستادند و صف کیلومتری کشیدند تا ادای احترام کنند و دفتر یادبود را امضاء کنند. در برخی مناطق تا چند روز بعد از شهادت مراسم برگزار کردند که این عنایت خداوند است.
وی در ادامه گفت: سردار سلیمانی فقط یک فرمانده نظامی نبود؛ سیاست را هم خوب می‌فهمید و درک درستی از سیاست بین‌الملل داشت. عرصه فرهنگی و اجتماعی را می‌شناخت و تعاملاتی که با مردم داشت، بیانگر عمق نگاه ایشان بود.
سفیر سابق ایران در عراق افزود: یک بار ایشان در میدان جنگ، شبانه به خانه‌ متروکه‌ای رفت و در آنجا نماز خواند و بر روی کاغذ نوشت که من در اینجا نماز خواندم،‌ای صاحب خانه راضی باش. معمولا یک فرمانده در میدان جنگ ممکن است به این موارد توجه نداشته باشد.
به گزارش تسنیم، کاظمی قمی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم که به معنای حقیقی قابل مشاهده است، ولایتداری و ذوب شدن در ولایت بود. او به وضوح نشان داد که ولایت‌پذیری یعنی چه. فرماندهی که 4 دهه در صحنه رزم بوده، با آن کارنامه سنگین و پر افتخار، کسی که رفته در مسکو با رئیس‌جمهور روسیه مذاکره کرده و در تراز ابرقدرت‌ها نقش‌آفرینی داشته، وقتی ببیند که ولی فقیه در موضوعی، نظر دیگری دارد، انگار دیگر هیچ نظری نبوده. تمام هم و غمش این است که نظر رهبری اجرا شود و برای این کار همه را بسیج می‌کرد.
وی اظهار داشت: نگاه حاج قاسم به تکلیف این بود که ولایت چه می‌گوید. در سخنرانی‌ها و در نوشته‌هایش به همه توصیه می‌کند که مسئله جمهوری اسلامی مسئله ولایت است و برای آن قسم جلاله می‌خورد.
سفیر سابق ایران در عراق در ادامه گفت: سردار سلیمانی هم منطقه را از خطر تجزیه رهاند و هم خطر جنگ و تروریسم را از سر ملت ایران دور کرد.