به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,570
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 10,757
بازدید ماه: 16,547
بازدید کل: 23,504,919
افراد آنلاین: 26
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۴ - پاسخ حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان به سروش: آرزو دارم پروردگار عالم مرا به عنوان یک روضه‌خوان ابی‌عبدالله قبول کند ۱۳۹۹/۰۴
پاسخ حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان به سروش:
 
آرزو دارم پروردگار عالم مرا به عنوان یک روضه‌خوان ابی‌عبدالله قبول کند
 
۱۳۹۹/۰۴/۰۲
 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان ضمن پاسخ علمی به ادعاهای عبدالکریم سروش گفت: هیچ وقت دنبال جمع کردن پیرو برای خود نبودم. این آرزو را دارم و دعا هم می‌کنم که فردای قیامت پروردگار مهربان عالم من را به عنوان یک روضه‌خوان ابی‌عبدالله قبول کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، استاد اخلاق و محقق برجسته دینی در پاسخ به ادعاهای عبدالکریم سروش، بیان داشت: دکتر عبدالکریم سروش مطالبی را به من نسبت دادند که بنای پاسخ دادن نداشتم؛ چون بعضی از علمای بزرگوار حوزه علمیه پاسخ ایشان را مستدل دادند، اما درخواست‌های زیادی از خود من شد که پاسخ بگویم و من هم پاسخ می‌گویم.
به گزارش تسنیم، وی افزود: آقای سروش گفتند یکی از دوستانشان در گذشته در جلسه سخنرانی من بودند که در آن سخنرانی روایتی را خواندم که آن روایت این بود: بیشتر یاران امام زمان(عج) ایرانی هستند، مضمون روایت این بود، ایشان می‌گوید دوستشان (احمدآقا) از من سؤال کرده سند این روایت کجاست و من گفتم من این مقدار اجازه تصرف در روایت را از خودم دارم.
این استاد اخلاق اظهار داشت: برای مستمعین 50 ساله من روشن است که این نقل قول ربطی به من ندارد و اساساً درباره کلام معصوم در روایات این‌گونه سخن نمی‌گویم؛ چون ارزش روایات با ارزش آیات یکی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان تصریح کرد: بنای بنده در حدود نیم قرن سخنرانی، تألیف و ایام تدریس در حوزه علمیه قم بر این بوده که روایت بی‌سند یا مطلب بدون منبع مهمی را نقل نکنم. اما منبع روایات مربوط به این موضوع، که گفته شده این روایات منبع و مصدری ندارد، در مصادر شیعه و سنّی این است، مصادر این اخبار طولانی است و من گوشه‌‌ای از این احادیث را با مصادر اصلی به دست آوردم.
محقق برجسته دینی افزود: 1ـ امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید وزرای مهدی از عجم‌ها هستند اما سخنگویی آنان عربی است، این روایت در یکی از مهم‌ترین کتب اهل سنت «ینابیع المودهًْ جلد سوم، صفحه 133» و در کتاب «یوم الخلاص نوشته عالم شیعی صفحه 305» آمده است.
2ـ امام باقر علیه‌السلام می‌‌فرماید یاران قائم ـ که 313 نفر یاران اولیه هستند ـ از فرزندان عجم هستند، سند این روایت کتاب بحارالانوار جلد 52 صفحه 206 است.
3- امیرالمومنین(ع) می‌فرماید اکثر یاران مهدی اهل طالقان هستند و خوشا به اهل طالقان که این روایت در جلد 52 بحارالانوار صفحه 207 آمده است. این روایات چه از نظر سند و چه از نظر دلالت جای تحقیق هم دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: آقای سروش در گفتارشان درباره من این عبارت را بیان می‌کند: «اخیراً که آمارگیری کرده‌اند خیلی از جوانان گفتند ما در اندیشه دینی پیرو او هستیم» بنده نسبت به خودم چنین گمانی ندارم که کسی پیرو من باشد و درست هم نیست؛ چون همه مسئولیت واجب دارند پیرو قرآن و اهل‌بیت باشند، به جوانان و پا منبری‌هایم در این 50 سال سفارش کردم که مبانی دینی را فقط از قرآن و اهل‌بیت بگیرید البته به وسیله عالمانی که شرایطشان را ائمه(ع) بیان کردند.
استاد اخلاق ابراز داشت: من به عنوان یک خادم دین، قرآن و اهل‌بیت فقط واسطه انتقال معارف به مردم هستم، هیچ وقت دنبال جمع کردن پیرو برای خود نبودم، مردم مسئولیت عقلی و دینی دارند که پیرو قرآن و پیغمبر و اهل‌بیت باشند البته باید عالم دینی مردم را راهنمایی کند.
وی بیان داشت: مطلب سومی که آقای سروش گفتند این است که ایشان یک روضه‌خوانی بیش نیست، با این جمله خیلی از من تعریف بزرگی کردند، چون من در دوره عمرم آرزویم این بود که روضه‌‌‌خوان اهل‌بیت باشم به خصوص برای سیدالشهداء(ع)، من عاشق این عنوان هستم، عاشق این نیستم که به من بگویند استاد، عالم و یا اندیشمند، من عاشق این هستم که همه نسبتِ این روضه‌خوانی را به من بدهند و این آرزو را دارم و دعا هم می‌کنم که فردای قیامت پروردگار مهربان عالم من را به عنوان یک روضه‌خوان ابی‌عبدالله قبول کند؛ چون اگر به این عنوان قبول بشوم ـ که از خدا می‌خواهم قبولم کند ـ تمام درهای رحمت و مغفرت به رویم باز خواهد بود.