به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 93
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,132
بازدید ماه: 16,922
بازدید کل: 23,505,294
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۳/۱۰۲ - با خورشید انقلاب (خاطراتی از رهبر معظم انقلاب) :نحوه مراسم عروسی فرزندان آقا ۱۳۹۹/۰۴/۱۴

 با خورشید انقلاب (خاطراتی از رهبر معظم انقلاب) :

نحوه مراسم عروسی فرزندان آقا

  نحوه مراسم عروسی فرزندان آقا
نوعاً پذیرایی آقا دیگر همه جا معروف است، یک رقم غذا، یک رقم خورش. آقازاده‌های ایشان مراسم عروسی که داشتند، ما هم دعوت بودیم . در همین دفتر، چند نفری از بستگانشان و از همین دفتری‌ها را دعوت کردند، مراسم ایشان، هیچ کدام در تالار و مفصل نبوده است. در همین دو سه تا اتاقهای دفتر بوده است. یادم هست یکی از همین جلسات مهمانی همیشه‌اش همین جوری بوده، این سه چهار تا عروسی‌هایی که داشتند، ما شرکت کردیم، میوه، همان میوه فصل، آن هم دو رقم. مثلاً سیب و خیار. آن هم نه اینکه دیس بچینند بلکه توی بشقاب، یک خیار و یک دانه سیب. با یکی از دوستان دفتر بودیم. گفت این مجلس ختم‌های تهران، بیشتر از مجلس عروسی پسران حضرت آقا پذیرایی می‌کنند. آنها باز یک شیرینی، چیزی هم می‌آورند، حلوا هم می آورند، می‌برند دور می‌گردانند. باز دو سه رقم میوه می‌گذارند. اینجا حلوا هم نیست، شیرینی هم که همین یک شیرینی دانمارکی و یک سیب، یک خیار. بیشتر هم نمی‌شود خورد!
هیچ وقت من ندیدم سر سفره ایشان، چه جلسات عمومی، چه مهمانی‌های خصوصی، حتی دو نفر، سه نفر، من ندیدم که دو رقم خورش سر سفره ایشان باشد. شبها که حاضری است. مهمان داشته باشند، نداشته باشند. یک شب یادم هست خدمت حضرت آقا بودیم. سفره انداخته بودند، آقای هاشمی شاهرودی، رئیس (وقت ) قوه قضائیه هم مهمان آقا بودند. نان و پنیر و سبزی، یک مختصر هم سوپ خیلی رقیق، فقط همین. برنامه شبشان یک غذای خیلی سبک و خیلی ساده است.
* حجت‌الاسلام والمسلمین مروی  -  تولیت آستان قدس رضوی _ پایگاه اطلاع رسانی حوزه 24 / 7 / 1390 .

از چه زمانی امام به فکر حکومت اسلامی افتاد؟
ما مبارزه خود را برای اسلام و خدا شروع کردیم و قصد قدرت طلبی و قبضه کردن حکومت را هم نداشتیم. چندین بار از امام عزیزمان(ره) پرسیده بودم که شما از چه زمانی به فکر ایجاد حکومت اسلامی افتادید و آیا قبل از آن چنین تصمیمی‌داشتید؟ (این پرسش به‌خاطر آن بود که در سال 1347، درس‌های «ولایت فقیه» ایشان در نجف شروع شده بود و 48 نوار از آن درس‌ها نیز به ایران آمده بود). ایشان گفتند: درست یادم نیست که از چه تاریخی مسئله حکومت برایمان مطرح شد؛ اما از اول به فکر بودیم ببینیم چه چیزی تکلیف ماست، به همان عمل کنیم و آنچه که پیش آمد، به خواست خداوند متعال بود.
* سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم بیعت مدرّسان، فضلا و طلاب حوزه علمیه مشهد، به همراه نماینده ولیّ فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، 20 / 4 / 1368 .