به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,477
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 33,079
بازدید ماه: 54,049
بازدید کل: 23,715,869
افراد آنلاین: 35
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۹ - «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان: نام شهید سلیمانی، کابوس دشمنان بود ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان:
 
نام شهید سلیمانی، کابوس دشمنان بود
 
  ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
 
 
عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان ضمن توصیف شخصیت برجسته سپهبد شهید قاسم سلیمانی، تأکید کرد که نام وی برای دشمن، کابوس و مایه نگرانی بود.
«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان، به مناسبت سالگرد جنگ 33 روزه، خاطراتی را درباره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بازگو کرد.
قاووق در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد گفت که نام حاج قاسم دارای ابهت و شکوه و «آمیخته با کرامت و عزت است... نامش برای دشمن مایه نگرانی و کابوسی بود که برایش حساب ویژه‌ای باز می‌کردند. [نام وی] برای دوستان نیز نماد مقاومت و اراده بود.»
وی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم، یک شخصیت نمونه بود و تمامی ویژگی‌های یک فرمانده نمونه اسلامی را داشت، تأکید کرد: «حاج قاسم در تمامی دستاوردهای بزرگ حضور داشت. وی توانمندی مقاومت را تقویت کرد و گسترش داد و پیروزی‌های محور مقاومت را فرماندهی کرد که این پیروزی‌ها، چهره منطقه را تغییر داد».
قاووق ادامه داد: «موشک‌های نقطه‌زنی که معادلات تازه‌ای را در جنگ با دشمن تثبیت کرد و برای نخستین بار از سال 1948، عمق رژیم صهیونیستی را هدف گرفت و باعث محاصره این رژیم غاصب شد، دستاوردی است که به پای حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است».
این مسئول حزب‌الله درباره حوادث جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی در سال 2006، گفت: «حاج قاسم در زمان جنگ 2006، حاضر نشد با وجود اصرار برادران، لبنان را ترک کند... بلکه در کنار حاج عماد مغنیه و سایر برادران در قلب میدان ایستاد... وی در پیروزی سال 2006 شریک نیروهای مقاومت بود... در جریان این جنگ، یکی از دغدغه‌های اصلی وی حفظ جان سید حسن نصر الله دبیرکل [حزب‌الله] بود و به همین دلیل، بارها با خطر مرگ مواجه شد.»
وی با بیان اینکه امروز مقاومت در اوج قدرت، آمادگی و توانمندی قرار دارد، خاطرنشان کرد، دیگر دشمن نمی‌تواند توانمندی مقاومت را در نظر نگیرد. به همین دلیل، میادین نبرد با دشمن، غافلگیری‌های زیادی به همراه داشته و پیروزی بزرگ‌تر را رقم خواهد زد.
نگرانی وندی شرمن از احتمال انتقام ایران
 بابت ترور سردار سلیمانی
این در حالی است که«وندی شرمن»، قائم‌مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا و سرپرست اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور در مذاکرات با ایران در مصاحبه‌ای پنجشنبه از احتمال اقدامات انتقام‌جویانه ایران بابت ترور سردار قاسم سلیمانی ابراز نگرانی کرد.
شرمن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه از تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا نگران است گفت: «امروز برخی مسئولان در ایران می‌گویند که لازم است انتقام بیشتری از آمریکا بابت انفجارها [در ایران] و ترور سردار سلیمانی گرفته شود.»
او در ادامه از اینکه دولت ترامپ راهبرد و هدفی از تشدید تنش‌ها با ایران ندارد نیز ابراز نگرانی کرد. شرمن گفت: «به نظرم، نگران‌کننده‌ترین کاری که دولت ترامپ انجام داده این است که مشخص نیست هدفش چیست.»
شرمن گفت دولت ترامپ گفته که هدفش تغییر نظام ایران نیست، اما توضیح نداده که چه هدفی دارد. او گفت: «بنابراین، ما تاکتیک داریم، ولی به نظرم هیچ راهبردی نداریم ضمن آنکه ایران سانتریفیوژهای بیشتر، غنی‌سازی بیشتر، توانمندی بیشتر دارد و به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد.»