به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 469
بازدید دیروز: 2,079
بازدید هفته: 20,283
بازدید ماه: 111,146
بازدید کل: 23,772,947
افراد آنلاین: 39
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 16 May 2024
الخميس ، ۸ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۴۸ - آیت‌الله خاتمی مطرح کرد: اخراج آمریکا از منطقه هدف ایران و عراق ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
آیت‌الله خاتمی مطرح کرد:
 
 اخراج آمریکا از منطقه هدف ایران و عراق
 
  ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
 
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری اخراج آمریکا از منطقه را هدف مشترک ملت ایران و عراق دانست و گفت: ورود آمریکایی‎ها در هر منطقه موجب ناامنی و شرارت بوده است؛ گویا در ژن دولتمردان آمریکایی شرارت نهفته است؛ بدین جهت انتظار از دولت عراق این است که خواست مردم و مجلس عراق مبنی بر خروج آمریکایی‌ها از عراق را محقق کند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با رسا، با‌ اشاره به خسارت‌های حضور نظامی سیاسی آمریکا در منطقه غرب آسیا، اظهار داشت: رابطه دیپلماتیک ایران و عراق به‌عنوان دو کشور همسایه با مشترکات فراوان در عرصه داخلی دو کشور، عرصه خارجی، عرصه اقتصادی، امنیتی و عرصه‎های دیگر به نفع دو کشور است.
وی با‌ اشاره به هشدار راهبردی رهبر معظم انقلاب مبنی بر خروج آمریکا از منطقه، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در عرصه خارجی به این نکته کلیدی تکیه کردند که آمریکا دشمن مشترک جهان اسلام، دشمن عراق مستقل و دشمن ایران اسلامی است و دشمنی‎اش با بلاد اسلامی به‌خاطر اسلام است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری حضور آمریکایی‎ها را باعث ناامنی و جنایات مختلف در کشورهای اسلامی خواند و گفت: ورود آمریکایی‎ها در هر منطقه موجب ناامنی و شرارت بوده است؛ گویا در ژن دولتمردان آمریکایی شرارت نهفته است؛ بدین جهت انتظار از دولت عراق این است که خواست مردم و مجلس عراق مبنی بر خروج آمریکایی‌ها از عراق را محقق کند.
وی به دشمنی تاریخی آمریکایی‎ها با ملت ایران ‌اشاره کرد و افزود: دشمنی آمریکایی‎ها با مردم ایران از قبل از انقلاب تاکنون مشهود است و آخرین جنایتشان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدا است که این تابلوی جنایت آمریکایی‎ها و اهانتی به دولت و مردم عراق است.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مهمان دولت و مردم عراق بود و اینکه آمریکایی‎ها با کمال وقاحت مهمان یک دولت را شهید کنند؛ اهانت صریح به آن دولت است.
امام جمعه موقت تهران، ایران اسلامی را برادر خیرخواه ملت عراق و اخراج آمریکا از منطقه را هدف مشترک ملت ایران و عراق عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار می‎رود دولت عراق بداند برادر خیرخواه آنها ایران اسلامی است؛ از این‎رو به این برادر اعتماد کنند و با اعتماد به این برادر دلسوز به سوی اهداف مشترک پیش روند که از جمله اهداف مشترک اخراج آمریکایی‎ها از منطقه است.