به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,219
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 19,877
بازدید ماه: 85,950
بازدید کل: 23,747,757
افراد آنلاین: 84
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۷۲ -آیت‌‌الله یزدی: عزاداری ‌اباعبدالله‌الحسین(ع‌) ‌به ‌راحتی تعطیل‌شدنی نیست ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
آیت‌‌الله یزدی:
 
 عزاداری ‌اباعبدالله‌الحسین(ع‌) ‌به ‌راحتی تعطیل‌شدنی نیست
 
  ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
 

توصیه های پلیس به عزاداران حسینی/ تاکید بر رعایت دستورالعمل های ...آیت الله یزدی: عزاداری امام حسین (ع) چیزی نیست که به راحتی تعطیل ...

 

 

 
رئیس شورای‌ عالی جامعه مدرسین با بیان اینکه زنده نگه ‌داشتن یاد شهدای کربلا‌ تعطیل‌شدنی نیست، گفت: عزاداری‌ها با رعایت همه پروتکل‌ها ‌برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ‌آیت‌الله یزدی‌، با‌ اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش اظهار داشت: ‌امسال به‌خاطر شرایط کرونا، عزاداری‌های مردم با تغییراتی همراه شده است اما زنده نگه‌داشتن یاد شهدای کربلا، تعطیل‌شدنی نیست‌. وی افزود‌: «در چنین شرایطی که مسئولان کشور اعلام می‌کنند که اجتماعات مخصوصاًًً در فضاهای سربسته عوارض خاصی دارد، شرعاً ما هم موظفیم که به این راهنمایی‌ها توجه کنیم، چون به هر حال عوارض این بیماری، جزئی نیست بلکه سلامتی عموم مردم را در معرض خطر قرار داده است». وی ضمن تأکید بر زنده نگه‌داشتن یاد شهدای کربلا و برپایی مراسم ماه محرم تصریح کرد: عزاداری و جلسات مربوط به اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) چیزی نیست که به‌راحتی تعطیل شود اما با توجه به شرایط امسال، طبعاً باید در نحوه برگزاری مراسم تغییراتی را در نظر گرفت. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم‌ اشاره فرمودند باید دستورات ستاد کرونا را رعایت کنیم و با رعایت همه مقررات و دستورات بهداشتی، اجتماعات و مراسمی‌داشته باشیم، مثلاً پیشنهاد می‌کنم که جلسات عزاداری را در محوطه جلوی مساجد و امامزاده‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف، به‌نحوی که مزاحم رفت‌وآمد مردم هم نباشد، برگزار کنیم. رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین در پایان تأکید کرد: به‌هرحال نمی‌شود در ماه محرم و به‌خصوص در تاسوعا و عاشورا، هیچ شعار و برنامه و مراسمی‌نباشد، اما همان طور که بارها سفارش شده است، امیدواریم اجتماع عزاداران با رعایت همه پروتکل‌ها و فواصل و شرایط بهداشتی، به بهترین نحو ممکن برگزار شود تا ان‌شاءالله به‌ برکت حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(علیه‌السلام) این بلیه از سر همه مسلمان‌ها برطرف شود.