به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,628
بازدید دیروز: 22,654
بازدید هفته: 65,280
بازدید ماه: 112,509
بازدید کل: 23,600,870
افراد آنلاین: 78
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۲۹ فروردین ۱٤۰۳
Wednesday , 17 April 2024
الأربعاء ، ۸ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۲۳ - سید حسن نصرالله: اگر تمام دنیا با اسرائیل سازش کند ما این رژیم را به رسمیت نخواهیم شناخت ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
سید حسن نصرالله:
 
اگر تمام دنیا با اسرائیل سازش کند ما این رژیم را به رسمیت نخواهیم شناخت
 
  ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
 
 
دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تاکید کرد ‌که اگر تمامی جهان با اسرائیل سازش کند، حزب‌الله این رژیم را به رسمیت نخواهد شناخت و هرگز از گزینه مقاومت و دشمنی با این رژیم دست برنخواهد داشت.
سید «حسن نصرالله» در سخنان روز عاشورای خود، ابتدا این روز را به امت اسلامی‌، شیعیان و تمامی انسان‌های آزاده جهان تسلیت گفت و در ارتباط با تحولات جاری در منطقه، اظهار داشت: در شرایط امروز منطقه، دو موضع روشن در قالب جنگ میان حق و باطل وجود دارد؛ در یک طرف، فلسطین اشغالی قرار دارد، اسرائیل که از سال ۱۹۴۸ این سرزمین را علاوه‌بر جولان و مزارع «شبعا» و بلندی‌های «کفرشوما» اشغال کرده‌، جبهه باطل است و تردیدی در آن نیست. این حق فلسطینی‌هاست که از بحر تا نهر کشور خود را تشکیل دهند و حق مردم سوریه و لبنان است که اراضی خود را بازپس بگیرند. رهبر مقاومت لبنان اضافه کرد: ما در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی روز دهم محرم، بر التزام قاطع خود برای دشمنی با این رژیم تأکید می‌کنیم و «اگر تمامی جهان رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند، ما آن را به رسمیت نخواهیم شناخت.»
دبیرکل حزب‌الله گفت، در برابر این تجاوزگری‌ها، راهی جز این نداریم که بگوییم در جبهه حق قرار می‌گیریم و در برابر باطل بودن آمریکا می‌ایستیم.
ذلت امارات
سید حسن نصرالله به مسئله‌سازش و عادی‌‌سازی روابط با رژیم اسرائیل پرداخت و گفت که امارات با این کار خود، به جهان عرب خیانت کرده است. او با محکوم کردن اقدام ابوظبی، اظهار داشت که سران امارات چیزی را که پنهان بود‌، عیان کرده‌اند. اما اسرائیلی‌ها مانع آبروریزی آنها نشدند و گفتند که در قبال سازش، حاضر به توقف طرح اشغال کرانه باختری نیستند.
نصرالله گفت که اسرائیل با فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات مخالفت کرد، چرا که به هیچ یک از ملت‌های منطقه اطمینان ندارد و تلاش می‌کند با برتری نظامی، موجودیت خود را تضمین کند. بنابراین، اماراتی‌ها در قبال خواری‌، ذلت و اهانت، حاضر به صلح (سازش) شدند و کاری که امارات کرد یک خدمت مجانی به ترامپ و نتانیاهو بود و باید این موضع را محکوم کنیم.
امام مقاومت
دبیرکل حزب‌الله در ادامه، به امام موسی صدر اشاره و او را «امام مقاومت» توصیف کرد. نصرالله گفت که صدر مسیر روشنی در مبارزه با اسرائیل ترسیم کرد. دبیرکل حزب‌الله رابطه میان حزب‌الله و جنبش امل که به دست امام موسی صدر تأسیس شده است، را بسیار عمیق دانست و گفت که همکاری و هماهنگی دو طرف تا کنون منافع بسیاری را برای لبنان داشته است. سید افزود که حزب‌الله همواره همچون گذشته حامی جنبش امل و شورای اسلامی شیعی و خانواده امام موسی صدر و همراهانش باقی خواهد ماند و آنها هر چیزی از ما بخواهند ما برای انجام آن اقدام خواهیم کرد.
صهیونیست‌های موش صفت
دبیرکل حزب‌الله در ادامه، به شرایط مناطق مرزی با فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت، طی چند هفته گذشته، حملات رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه دمشق موجب شهادت تعدادی، از جمله «علی کامل محسن» شد، و حزب‌الله در این باره به روش خود پایبند است. او تأکید کرد که هدف حزب‌الله، انتقام خون «علی کامل محسن» نیست، بلکه به دنبال مجازات قاتلان و تثبیت موازنه پاسخگویی از سال ۲۰۰۶ به این سو است. وی گفت که رژیم صهیونیستی مدعی است قوی‌ترین ارتش منطقه را در اختیار دارد، این در حالی است که اکنون تمامی مواضع اش را تخلیه و گشت‌های خود را لغو کرده است و به جای نظامیان، از پهپادها بهره می‌برد و در نگرانی بالایی قرار دارد و این، جزئی از همین مجازات است.
سید حسن نصرالله در این باره گفت که اگر حزب‌الله می‌خواست پاسخ دهد و با آن، روحیه خود را بالا ببرد یا مانور رسانه‌ای بدهد، همان روز اول این کار را می‌کرد، اما حزب‌الله به دنبال کار رسانه‌ای نیست، بلکه به دنبال تثبیت معادله و موازنه است و اسرائیل باید بفهمد که اگر یکی از نیروهای حزب‌الله را به شهادت برساند، یکی از نیروهایش کشته خواهد شد. او افزود: «ما به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم، بلکه به دنبال یک سرباز اسرائیلی هستیم تا او را بکشیم. ما عجله‌ای نداریم. اما آنها همچون موش تمامی سربازان خود را مخفی کرده‌اند و این نقطه قوت مقاومت است.»
رد پیشنهادهای آمریکا
رهبر مقاومت لبنان گفت: «از سال ۲۰۰۰ و پس از آن تا به امروز به ما گفته شده است که اگر حزب‌الله خط ارتباطی با آمریکایی‌ها ایجاد کند و ما به آنها بگوییم که چه می‌خواهید؟ خواهند گفت که امنیت اسرائیل را می‌خواهیم و در مقابل،
هر چه که می‌خواهید بگیرید. به ما پول، قدرت، توسعه نظامی و سیاسی پیشنهاد شد، درصورتی که از آرمان خود دست بکشیم. این کار را نکردیم و نخواهیم کرد.»
باید توجه داشت که تأکید رهبر مقاومت لبنان بر «موازنه پاسخگویی»، یک نکته را در خود دارد و آن قدرتِ امروز حزب‌الله بوده و این جنبش اکنون به جایی رسیده است که توان پاسخگوییِ برابر را به رژیم صهیونیستی دارد.