به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,380
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 9,978
بازدید ماه: 9,978
بازدید کل: 23,671,806
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
4 - افشاگری آیت‌الله اراکی درباره فعالیت‌های شیعه انگلیسی: خطر جریان شیرازی از لیبرال‌ها و منافقان بیشتر است ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
افشاگری آیت‌الله اراکی درباره فعالیت‌های شیعه انگلیسی:
 
خطر جریان شیرازی از لیبرال‌ها و منافقان بیشتر است 
 
  ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه هویت جریان شیرازی بر پایه عوام‌فریبی بنیان شده است، گفت: خطر جریان شیرازی از خطر لیبرال‌ها و منافقان هم بالاتر و بیشتر است.

به گزارش رسا، آیت‌الله محسن اراکی در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه با ‌اشاره به اینکه تحریف مرجعیت راستین شیعی و مرجعیت‌سازی بزرگ‌ترین خطری است که اسلام به ویژه تشیع را تهدید می‌کند، گفت: این خطر در طول تاریخ تشیع بی‌سابقه است.
وی به جریان مرجعیت جعلی شیرازی ‌اشاره کرد و اظهار داشت: ما از وقتی که این جریان را شناختیم علیه مرجعیت راستین و فقاهت عمل کرده و با رهبران دینی همواره از سر عناد مخالفت می‌کردند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جریان شیرازی با عوام‌فریبی سعی در انحراف در عزاداری‌های عاشورایی دارد، گفت: چندین سال قبل همین جریان شیرازی بعد از ظهر روز عاشورا در عراق آتشی بر پا کرد و سعی داشت تا مردم از این آتش عبور کنند و می‌گفتند «هر کس از این آتش رد شود و پایش بسوزد ولد‌الزنا است»؛ آیت‌الله حکیم در آن زمان بلافاصله حکم به حرمت این کار دادند، اما سید محمد شیرازی از سر عناد و لجاجت فتوا به وجوب این کار داد.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه جریان شیرازی به فتواهایی که می‌دهند هیچ اعتقادی ندارند و این در حالی است که بزرگان دینی ما به دستورات الهی عمل می‌کردند و مردم از عمل آنها دین را می‌آموختند، تصریح کرد: یک نفر از سران این جریان را سراغ نداریم که قمه زده باشند، اما این کار را برای مردم دیگر واجب و یا مستحب مؤکد می‌دانند؛ چندی قبل در شبکه ماهواره‌ای امام حسین(ع) که از سوی لندن پخش می‌شود، گفته شد که عزاداری شیعیان درست نیست، بلکه عزاداری آن است که برخی مردم در هند انجام می‌دهند، بدین صورت که روی زمین دراز کشیده تا اسب‌ها بر بدن‌شان بتازند؛ حال ما می‌گوییم اگر این عزاداری خوب است، چرا سید صادق شیرازی به میدان نمی‌آید و بر زمین پهن نمی‌شود تا اسب‌ها از روی بدن‌اش رد شوند؟
وی با تأکید بر اینکه هویت جریان شیرازی بر پایه عوام‌فریبی بنیان شده است، اظهار داشت: این افراد سواد ندارند، بلکه تنها از سر هواپرستی و جاه‌پرستی سعی در انحراف تشیع دارند. دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با‌‌ اشاره به اینکه جریان شیرازی درصدد جایگزین سازی تشیع انگلیسی به جای تشیع حقیقی هستند، هشدار داد: این امر سبب می‌شود تا مرجعیت راستین در این جایگزین‌سازی نقش خود را از دست داده و در انحصار جریان شیرازی بیفتد.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه جریان شیرازی مرجعیت را وراثتی می‌دانند، گفت: آیت‌الله خویی در آن زمان رسماً اعلامیه دادند که سید محمد شیرازی مجتهد نیست، اما این‌ها از همان کودکی فرزندان‌شان را مجتهد می‌دانند و با این کار دین خدا را به استهزا گرفته‌اند.
وی با تأکید بر اینکه جریان شیرازی با آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، وهابی‌ها و صهیونیست‌ها هم دست است، خطاب به این جریان، گفت: چرا علیه صدام حرفی نزدید؟ چرا علیه آمریکا، انگلیس و‌ وهابیت حرف نمی‌زنید؟ اما به جمهوری اسلامی و‌ مسئله دفاع مقدس می‌تازید؟ این جریان به جمهوری اسلامی که مدافع مردم مظلوم در غزه است، خرده می‌گیرد، اما رژیم صهیونیستی را یک بار هم محکوم نمی‌کند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اینکه عده‌ای در برابر چشمان پلیس لندن به حساس‌ترین منطقه سیاسی هجوم بیاورند، اما دولت انگلیس هیچگونه اقدامی انجام ندهد نشانگر این است که جریان شیرازی شیعه ساخت دست خود انگلیسی‌ها است.
آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: چرا همه سران این جریان شناسنامه کویتی دارند؟ این موضوع در حالی است که دولت کویت به خود کویتی‌ها هم به سختی شناسنامه می‌دهد؛ چرا افراد منتسب به این جریان در کویت به راحتی علیه سنی‌ها حرف می‌زنند، اما عالمان شیعی که طرفدار وحدت میان شیعه و سنی هستند، دائماً بازداشت هستند؟
وی خطاب به علما، متدینان و سیاستمداران کشور تصریح کرد: خطر جریان شیرازی از خطر لیبرال‌ها و منافقان هم بالاتر و بیشتر است، بر این اساس باید مسئولان کاری کنند تا این جریان نتواند کار به جایی ببرد، امیدواریم خداوند شر این‌ها را از سر جهان تشیع دور کند و هر چه زودتر شاهد ذلت و ‌خواری این جریان در جهان باشیم.