به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,128
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,167
بازدید ماه: 17,957
بازدید کل: 23,506,329
افراد آنلاین: 86
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۴۱ - پیکر آیت‌الله ممدوحی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
 
 پیکر آیت‌الله ممدوحی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد
 
۱۳۹۹/۰۷/۰۴
 
پیکر آیت الله ممدوحی در جوار ملکوتی حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

پیکر آیت الله ممدوحی تشییع و به خاک سپرده شد | خبرگزاری بین المللی شفقناMagiran | روزنامه کیهان (1399/07/05): رهبر انقلاب: حجت الاسلام والمسلمین  ممدوحی عالمی انقلابی و وارسته بودند
پیکر آیت‌الله ممدوحی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد
مراسم تشییع، اقامه نماز و خاک‌سپاری پیکر عالم با فضیلت آیت‌الله شیخ حسن ممدوحی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
پیکر مرحوم آیت‌الله شیخ حسن ممدوحی پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله نوری همدانی در حرم حضرت فاطمه معصومه‌(س) به خاک سپرده شد.
آیت‌الله نوری همدانی در حاشیه مراسم خاکسپاری این عالم ربانی با تسلیت ارتحال ایشان به حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی گفت: آیت‌الله ممدوحی در ردیف افراد کم نظیر به لحاظ علمی‌، تعهد، فقاهت و تفکر انقلابی بودند و در بالاترین سطوح علمی ‌قرار داشتند.
وی این عالم مجاهد را از خدمتگذاران صدیق انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه برشمرد که همواره برای ‌تربیت شاگردان و نشر معارف اسلامی تلاش فراوان داشت.
حجت‌الاسلام محمدی عراقی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم آیت‌الله ممدوحی را از شاگردان برجسته حوزه علمیه قم معرفی کرد و افزود: ایشان به لحاظ علمی ‌در بالاترین رتبه قرار داشتند و در صحنه‌های مبارزاتی و سیاسی مختلف همواره در جهت تحقق آرمان‌های امام‌راحل، رهبری معظم و انقلاب اسلامی گام بر می‌داشتند.
 آیت‌الله ممدوحی، استاد برجسته حوزه علمیه، عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم کرمانشاه در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری بودند که پس از تحمل یک دوره بیماری در شامگاه روز سه‌شنبه اول مهرماه و در سن ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.
مرحوم آیت‌الله ممدوحی علاوه‌بر تلاش و ممارست علمی ‌فراوان در راه‌ ترویج معارف اسلامی و تدوین آثار متعدد دینی و فرهنگی و شاگردان بسیاری در حوزه علوم اسلامی‌تربیت کردند.
ایشان از مبارزین دوران قبل پیروزی انقلاب اسلامی علیه رژیم ستم شاهی بودند و پس از انقلاب همواره در مسیر انقلاب و رهبری گام برداشتند و با شناخت از هجمه‌های فرهنگی به خنثی کردن شبهه‌های مارکسیسم و کمونیسم و تلاش برای آشنایی جوانان با مبانی اسلام و نقد دیدگاه‌های مکاتب التقاطی پرداختند.
یک روز عزای عمومی در کرمانشاه اعلام شد
به گزارش خبرگزاری مهر، در پی رحلت آیت‌الله ممدوحی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری دیروز جمعه چهارم مهر ماه از سوی آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و استاندار در کرمانشاه عزای عمومی اعلام شد.
مجلس ختم آن فقید مجاهد امروز (شنبه پنجم مهرماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ صبح) در حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه واقع در بلوار طاقبستان از سوی امام جمعه کرمانشاه، استاندار، جامعه روحانیت، ائمه جمعه، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان استان و شهردار و اعضای شورای شهر کرمانشاه
 
 
آیت‌الله ممدوحی دارفانی را وداع گفت 
 
آیت‌الله ممدوحی درگذشت | اعتمادآنلاین
آیت‌الله شیخ حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دارفانی را وداع گفت.
آیت‌الله ممدوحی نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری بود که در چند سال اخیر مبتلا به سرطان شده بود.
این استاد برجسته حوزه سه‌شنبه شب دعوت حق را لبیک گفت.
به گزارش مرکز خبر حوزه، پیکر آن عالم وارسته، با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امروز (پنج‌شنبه)، از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) تشییع و در جوار کریمه اهل بیت(س) در حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود.
آیت‌الله حسن ممدوحی در سال‌ 1318 هجری‌ شمسی‌ در کرمانشاه‌ در خانواده‌ای‌ متدین‌ و دانش‌‌دوست‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود.
آیت‌الله‌ ممدوحی‌ در هفت‌ سالگی‌ به‌ دبستان‌ رفت‌ و پس‌ از اتمام‌ تحصیلات‌ کلاسیک‌ به‌ تحصیل‌ علوم‌ دینی‌ روی‌ آورد، عازم‌ شدن‌ او به‌ قم‌ در زمانی‌ بود که‌ بخشی‌ از دروس دوره مقدمات‌ را به‌ پایان‌ برده‌ بود. در قم‌ به‌ تکمیل‌ دروس‌ دوره‌ مقدمات‌ پرداخت‌ و سپس‌ به‌ درس‌ شرح‌ لمعتین‌ رفت‌. با پایان‌ یافتن‌ دوره‌ سطح‌، به‌ درس‌ خارج‌ استادان‌ برجسته‌ دوره‌ خود رفت‌ و در کنار آن‌ از تحصیل‌ علوم‌ عقل‌ و حکمت‌ نیز باز نماند و از شاگردان‌ دروس‌ عمومی‌ و خصوصی‌ علامه‌ طباطبایی‌(ره‌) به‌ شمار می‌آمد و مدت‌ زیادی‌ از وقت‌ خود را به‌ مباحثه‌، دقت‌ و ملازمه‌ با استادان‌ خود می‌پرداخت‌. همچنین‌ در دروس‌ اخلاق‌ آن‌ روزگار شرکت‌ ویژه‌ داشت‌ و از این‌ رهگذر، به‌ تهذیب‌ نفس‌ و کسب‌ ملکات‌ فاضله‌ ‌پرداخت‌. او در این‌ سال‌ها، از تدریس‌ آنچه‌ آموخته‌ بود، دریغ‌ نکرد و برخی‌ از کتب‌ را بارها تدریس‌ کرد.
آیت‌الله‌ ممدوحی‌ در سال‌های تحصیل‌ خود، محضر عالمان‌ بسیاری‌ را درک‌ کرد. او که‌ شرح‌ لمعه‌ را نزد آیت‌الله‌ ستوده‌ خوانده‌ بود، برای‌ خواندن‌ کتاب‌ مکاسب‌ به‌ درس‌ آیت‌الله‌ مشکینی‌ رفت‌ و رسائل‌ را نزد آیت‌الله‌ نوری‌ همدانی‌ و مرحوم‌ آیت‌الله‌ آذری‌ قمی‌ و کفایه‌ را خدمت‌ آیت‌الله‌ سلطانی‌ فرا گرفت‌. با اتمام‌ دوره‌ سطح‌ و ورود به‌ درس‌ خارج‌، در درس‌ فقه‌ مرحوم‌ محقق‌ داماد شرکت‌ کرد و مدت‌ چهارده‌ سال‌ به‌ درس‌ آیت‌الله‌‌العظمی‌ گلپایگانی‌(ره‌) رفت‌ و تا دو سال‌ پیش‌ از رحلت‌ آن‌ مرجع‌ بزرگ‌، در درس‌ او حاضر می‌شد. در این‌ سال‌ها، برای‌ تحصیل‌ اصول‌ فقه‌ نیز به‌ درس‌ خارج‌ مرحوم‌ میرزا هاشم‌ آملی‌ رفت‌ و سال‌ها از محضر او کسب‌ فیض‌ کرد.
آیت‌الله‌ ممدوحی‌ در سال‌های‌ تحصیل‌ خود، علوم‌ عقلی‌ و حکمت‌ را نیز به‌ خوبی فرا گرفت‌ و مدت‌ها در درس‌ اسفار علامه‌ عظیم‌الشأن‌ سیدمحمد حسین‌ طباطبایی‌(ره‌) حاضر ‌شد. علاوه‌ بر آن‌ در جلسات‌ خصوصی‌ علامه‌ که‌ در شب‌های‌ پنج‌شنبه‌ و جمعه‌ تشکیل‌ می‌شد، شرکت‌ داشت‌ و نیز از شیوه اخلاقی‌ و برنامه‌های‌ سیر و سلوک‌ او بهره‌های‌ فراوان‌ می‌برد. با رحلت‌ علامه‌ طباطبایی‌، در درس‌ اسفار و فصوص‌‌الحکم‌ آیت‌الله‌ جوادی‌ آملی‌ شرکت‌  کرد و بعدها به‌ درس‌ آیت‌الله‌ حسن‌زاده آملی‌ نیز می‌رفت‌ و از محضر این‌ دو عالم‌ بزرگوار نیز به‌ بهترین‌ وجه‌ استفاده‌ کرد.
آیت‌الله‌ ممدوحی‌ در سال‌های تحصیل‌ خود با طلاب‌ و فضلای‌ مباحثه‌، مرافقت‌ و دوستی‌ داشت‌ که‌ از جمله‌ آنان‌ می‌توان به‌ آیت‌الله‌ سید محسن‌ خرازی‌، آیت‌الله‌ رضا استادی و آقای‌ شیخ‌ قدرت‌ الله‌ نجفی اشاره‌ کرد.
آیت‌الله‌ ممدوحی‌ در طی‌ این‌ سال‌ها کتب‌ فراوانی‌ را تألیف‌ و به‌ عالم‌ اسلام‌ ارزانی داشت‌ که‌ از آن‌ میان‌ می‌توان‌ به‌ شرح‌ صحیفه‌ سجادیه‌، شرح‌ نهج‌البلاغه‌، شرح‌ رسالة‌ الولایة‌ علامه‌ طباطبایی‌، رساله‌ای‌ در علم‌ امام‌، حقوق‌ اساسی‌، انسان‌ و جهان‌ در شناخت‌ مکتب‌ اسلام‌، اجتهاد و تقلید، حکمت‌ حکومت‌ فقیه‌ و شرح‌ رساله‌ الوجود کاشف‌ الغطاء اشاره‌ کرد.
آیت‌الله‌ ممدوحی‌ در طول‌ سالیان‌ حکومت‌ خاندان‌ پهلوی‌ از هیچ‌ تلاشی‌ در راه‌ مبارزه‌ با آن‌ حکومت‌ خائن‌ فروگذار نکرد که‌ بر اثر آن‌، بارها مورد تعقیب‌ و تهدید قرار گرفت‌. او همکاری‌ خود با جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ را از همان‌ سال‌ها آغاز کرد و در امور گوناگون‌ به‌ برنامه‌ریزی‌ برای مبارزه‌ منسجم‌ می‌پرداخت‌. او در اماکن‌ و شهرهای‌ گوناگون‌ سخنرانی‌های‌ تندی‌ علیه‌ رژیم‌ شاه‌ انجام‌ می‌داد که‌ گاه‌ به‌ دستگیری‌ و بازداشت‌ او ‌انجامید.
آیت‌الله‌ ممدوحی‌ پس‌ از انقلاب‌ نیز به‌ حمایت‌ خود از امام‌(ره‌) و رهبر معظم‌ انقلاب‌ ادامه‌ داد و در مسائل‌ گوناگون‌ همواره‌ مدافع‌ انقلاب‌ بود.
جامعه مدرسین درگذشت آیت‌الله ممدوحی را تسلیت گفت
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله ممدوحی از اساتید حوزه علمیه تاکید کرده است: مواضع صریح و روشن این عالم پرهیزگار در دفاع از ولایت فقیه از ویژگی‌های برجسته و نمایان زندگی سیاسی ایشان است. در این پیام آمده است: رحلت عالم انقلابی و جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسن ممدوحی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین موجب تألم و تأثر شد.
در این پیام آمده است: ایشان که از پرورش‌یافتگان حوزه درسی آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) و علامه طباطبایی(ره) بودند در طول سال‌ها، اندوخته علمی، فقهی و اخلاقی خود را به طلاب علوم اسلامی ارائه کردند و جمع کثیری را از افادات، دروس، تحقیقات و تألیفات علمی خود بهره‌مند ساختند.
این پیام حاکی است: عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مواضع صریح و روشن این عالم پرهیزگار در دفاع از ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی از ویژگی‌های برجسته و نمایان زندگی سیاسی ایشان است.
در پایان پیام آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم فرزانه را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و خانواده محترم‌، شاگردان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان، صبر و اجر مسئلت می‌نماید.