به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 146
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 15,398
بازدید ماه: 15,398
بازدید کل: 23,677,224
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۶۲ - سعید محمد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در اوج تحریم رکورد توتال را شکست ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
سعید محمد:
 قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در اوج تحریم رکورد توتال را شکست
 
۱۳۹۹/۰۷/۱۴
 
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: با نزدیک شدن به زمان بهره‌برداری از پروژه NGL غرب کارون، رکورد شرکت توتال در صنعت نفت کشورمان به دست متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) شکسته شد.
به گزارش روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سعید محمد، اعلام کرد: این پروژه در راستای تحقق دستور رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید از پارس جنوبی در سال‌های گذشته وارد مرحله اجرایی شده است و ایشان با‌ اشاره به فلرهای روشن در این منطقه، از مسئولان وزارت نفت خواسته بودند که این مشعل‌ها هرچه زودتر خاموش شود تا هم آلودگی زیست محیطی ایجاد نشود و هم بتوان از این گاز که سوزانده می‌شود، استفاده بهینه کرد.
وی اظهار داشت: پروژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت در غرب کارون موسوم به‏NGL کارون، گاز‌های استخراج شده از چاه‌های نفتی که تقریباً از زمان اولین مراحل استخراج نفت در مسجد سلیمان، اقدام مهم و جدی برای بهره‌وری بهینه از آنها انجام نشده را تبدیل به گاز قابل استفاده در شبکه گازرسانی شهری و مواد اولیه صنایع پتروشیمی‌ می‌کند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این اقدام علاوه ‌بر جلوگیری از مشکلات زیست محیطی و دربرداشتن حدود 500 میلیون دلار درآمد سالانه برای کشور، یک دستاورد بزرگ دیگر نیز به همراه دارد.
محمد افزود: شرکت توتال در یکی از پروژه‌های قبلی خود در جنوب کشور، به رکورد سه درصد پیشرفت فیزیکی در ماه رسیده بود و تا سال‌ها، برخی از این موضوع، به‌عنوان یک اتفاق مهم و نشان‌دهنده کیفیت و سرعت عمل این شرکت بدعهد اروپایی یاد می‌کردند. اما سرعت عمل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه با وجود شدیدترین تحریم‌های ظالمانه در یک ابرپروژه نفتی با سه‌و‌نیم درصد پیشرفت فیزیکی ماهانه، رکورد جدیدی در صنعت نفت‌ کشورمان ثبت کرده تا مشخص شود توان فنی و اراده متخصصان کشورمان، بالاتر از پیمانکاران خارجی است و این حاصل تلاش و همدلی همه ارکان طرح، اعم از کارفرما، مشاور و پیمانکار بوده است.
وی با‌ اشاره به اینکه ایران در سال 2019، در جایگاه چهارم کشورهای جهان از نظر سوزاندن گاز مشعل بوده، ادامه داد: 13 میلیارد مترمکعب گاز همواره نابود شده و کاهش درآمدهای کشور و آلودگی زیست محیطی را در پی داشته است. این موضوع برای متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه قابل قبول نبود که شدت سوزاندن گاز در کشورمان، 10 برابر برخی کشورهای همسایه باشد چراکه به‌عنوان مثال، میزان گاز طبیعی تولیدی در پالایشگاه فاز 1 پارس جنوبی در سال 2015، حدود 9 میلیارد مترمکعب بوده و چنین حجم قابل توجهی، هدر رفته است.
به گفته سعید محمد، در حال حاضر حدود 3200 متخصص و نیروی کار که عمده آنها از جوانان بومی ‌خوزستان محسوب می‌شوند، در پروژه NGL کارون مشغول به کار هستند و با افتتاح رسمی ‌آن، بخش قابل توجهی از ظرفیت بدون استفاده پتروشیمی‌های ماهشهر، به چرخه تولید بازمی‌گردد.