به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 797
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 4,931
بازدید ماه: 4,931
بازدید کل: 23,666,759
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۶۳ - حاجی‌زاده: همپوشانی رادارهای هوافضای سپاه و ارتش از دستاوردهای بزرگ کشور است ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
در مراسم الحاق ۲ سامانه راداری قدیر نیروی هوافضای سپاه به شبکه پدافندی کشور
 
حاجی‌زاده: همپوشانی رادارهای هوافضای سپاه و ارتش
 
از دستاوردهای بزرگ کشور است
 
  ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
 
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، همپوشانی رادارهای این نیرو با رادارهای ارتش را از دستاوردهای بزرگ نظامی کشور دانست و گفت: اگر در دنیا ۲۰ کشور ساخت رادار وجود دارد، حتما ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور اول است.
آیین الحاق دو سامانه راداری برد بلند ساخت نیروی هوافضای سپاه به شبکه راداری کشور دیروز سه‌شنبه با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح، برگزار شد.
بنا به این گزارش، رادار سه بعدی قدیر برای اولین بار در سال ۹۲ توسط سپاه رونمایی شد و تاکنون هشت سامانه از این نوع رادارها در سراسر کشور نصب و راه‌اندازی شده است.
رادار قدیر از نوع آرایه فازی با ترکیب پرشماری از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها به صورت چهار وجهی بدون چرخش و حرکت مکانیکی، پوشش ۳۶۰ درجه و برد هزار ۱۰۰۰ کیلومتری را می‌باشد.
از ویژگی‌های برجسته این رادار کشف انواع هواپیماهای پنهان‌کار، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، ارزانی، تولید بومی بوده و با سه نفر عملیاتی می‌شود.
ایران جزو ۱۰ کشور اول در حوزه رادار است
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور که در استان یزد انجام شد، کم بودن استهلاک و هزینه ساخت را از جمله ویژگی‌های ممتاز دوسامانه راداری هوافضای سپاه دانست.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهارداشت: این رادارها قادرند تا برد ۳۵۰ کیلومتر پرنده‌های پنهان کار را شناسایی و با توجه به ارتفاع هدف برای پرنده‌ها و سایر اهداف تا برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را کشف و رهگیری کنند و امروز در استان‌های یزد و کرمان راه‌اندازی شدند.
حاجی‌زاده، همپوشانی رادارهای نیروی هوافضای سپاه با رادارهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را از دستاوردهای بزرگ نظامی کشور دانست و افزود: اگر در دنیا ۲۰ کشور ساخت رادار وجود دارد، حتما ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور اول است.
وی با‌ اشاره به ظرفیت علمی و اجرایی نیروهای نخبه هوافضای سپاه، تصریح کرد: نیروهای نخبه جوان ما قادرند رادارهای مورد نیاز نیروهای عملیاتی را ساخته و در اختیار آنان قرار دهند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: طی سه ماه آینده رادار بعدی در چابهار راه‌اندازی می‌شود و با این افتتاح، تعداد رادارهای کشور در این کلاس به هشت مورد افزایش می‌یابد.