به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,515
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,554
بازدید ماه: 18,344
بازدید کل: 23,506,716
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۶۷۵- امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده : رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 امروز آغاز می‌شود ۱۳۹۹/۰۷/۳۰

رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی
 
مدافعان آسمان ولایت 99 امروز آغاز می‌شود
 
   ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
اظهارات فرمانده رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99| پخش زنده از  ایران پرسرزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ از فردا آغاز می‌شود | پایگاه  خبری تحلیلی فرتاک نیوز
فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت 99 در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور، به صورت مشترک بین ارتش و سپاه با هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور آغاز می‌شود.
امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده، فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با اعلام خبر فوق گفت: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با هدف ارتقاء آمادگی رزمی، هم‌افزایی توان پدافند هوایی نیروهای مسلح و با مشارکت یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور در شرایط نزدیک به رزم واقعی و در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور برگزار خواهد شد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، وی افزود: در این رزمایش که در قالب یک عملیات مشترک شبکه‌محور و با هدف هماهنگی پدافند هوایی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، انواع سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های ارتباطی و شبکه دیده‌بانی بصری ارتش و سپاه تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور و با نظارت مستقیم کارشناسان و ارزیابان قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص)، مقابله با انواع تهدیدات هوایی در ارتفاع پایین، متوسط، بلند و اهداف دورایستا را در شرایط کاملا عملیاتی و مبتنی بر صحنه رزم واقعی تمرین خواهند کرد.
امیر سرتیپ رحیم‌زاده بیان داشت: در این رزمایش، نیروی هوایی ارتش با به پرواز درآوردن انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، بمب‌افکن و بدون ‌سرنشین در دو نقش نیروی حمله‌ور و مدافع، به‌ عنوان دست بلند پدافند هوایی کشور در آسمان ایفای نقش خواهد کرد.
فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 ادامه داد: همچنین در این رزمایش قرار است برای اولین بار به صورت صددرصدی از نسل جدید تجهیزات و تسلیحات کاملا بومی استفاده و تاکتیک‌های جدید پدافند هوایی که در اثر رصد مستمر دشمنان احصاء شده است، به صورت واقعی تمرین شود.
 
 
با مشارکت نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه:
 
رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ برگزار شد
 
عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک دشمن در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان  آسمان ولایت 99 - فارسرزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ آغاز شد | ایصال نیوز
رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ برگزار شد.
رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با اعلام رمز یا رسول‌الله(ص) با گسترش و استقرار سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های ارتباطی و شبکه دیده‌بانی بصری برگزار شد.
 امیر سرتیپ دوم عباس فرج‌پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی مدافعان آسمان ولایت 99 با اعلام آغاز این رزمایش از صبح چهارشنبه گفت: در نخستین مرحله از رزمایش، گسترش و استقرار سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری و پدافندی با تاکید بر قابلیت جابه‌جایی و واکنش سریع نیروهای عملیاتی و همچنین رعایت اصول پدافند غیرعامل برای فریب دشمن انجام شد و در مرحله بعد برقراری ارتباط امن و چند لایه میان سامانه‌های پدافندی با شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برای اتخاذ تصمیم متناسب با تهدید صورت گرفته است.
ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر
وی هماهنگی، هدایت و کنترل عملیات پدافند هوایی نیروهای مسلح برای تقویت دفاع هوایی منسجم و موثر در برابر هرگونه تهدید هوایی در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی و تحت هدایت و طرح‌ریزی عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور را از اهداف اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 عنوان کرد و گفت: در این رزمایش مشترک افسران ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در مراکز فرماندهی عملیات مشترک منطقه‌ای (SOC) صحنه واقعی نبرد و مقابله با تهدیدات هوایی را تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور و نظارت مستقیم ارزیابان و ناظران قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) تمرین خواهند کرد.
مقابله با تهاجم الکترونیک دشمن
در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مدافعان آسمان ولایت99، یگان‌های شرکت‌کننده از نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش، تاکتیک‌های مختلف جنگ الکترونیک را تمرین کردند.
در این مرحله از رزمایش، با ایجاد اخلال الکترونیکی به‌روی رادار‌های پدافند هوایی به‌وسیله پهپاد‌های اخلالگر، پایداری و قابلیت بقا و تداوم عملیات رادار‌ها به‌عنوان یکی از اجزای اصلی پدافند هوایی در محیط آلوده به جنگ الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفت.
کشف و شناسایی اهداف و پایش منطقه رزمایش توسط سامانه‌های کشف و رادار‌های پدافند هوایی کشور در محیط جنگ الکترونیک در این مرحله از رزمایش با موفقیت انجام شد.
همچنین عملیات اخلال الکترونیک به‌روی پهپاد‌های مهاجم نیروی حمله‌ور و به‌دست گرفتن کنترل این پهپاد‌ها به‌منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از دیگر تمرینات صورت‌گرفته در این مرحله از رزمایش بود که با موفقیت انجام شد.
اجرای عملیات رهگیری هواپیما‌های حمله‌ور توسط پهپاد‌های رهگیر کرّار و جلوگیری از تهاجم و نزدیک شدن آنها به منطقه رزمایش هم در این مرحله تمرین شد.
سامانه‌های بومی «سوم خرداد» و «۱۵ خرداد»
به گزارش تسنیم، سامانه‌های بومی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه و 15 خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش که به دست متخصصان و دانشمندان جوان کشورمان تولید شده‌اند، در شرایط رزم واقعی علیه اهداف متخاصم اقدام تاکتیکی انجام دادند و با موفقیت اهداف واگذاری توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را سرنگون کردند.
امیر فرج‌پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با بیان اینکه در این رزمایش طرح دفاع پدافند هوایی کشور از یکی از مراکز حساس کشور به‌صورت واقعی در حال تمرین است، گفت: نیرو‌های شرکت‌کننده در این رزمایش، همگی کارکنانی هستند که در صحنه واقعی رزم نیز باید طرح دفاع هوایی از آن مرکز حساس را اجرا کنند که این موضوع کمک شایانی به ارتقای تجربه عملیاتی آنها خواهد کرد.
سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با‌اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، اظهار داشت: تهاجم هواپیما‌های شکاری نیروی هوایی ارتش در قالب نیروی حمله‌ور به منطقه رزمایش و انجام اقدام تاکتیکی و دفاعی هواپایه توسط هواپیما‌های شکاری رهگیر نهاجا از جمله طرح‌هایی است که در این رزمایش تمرین شده است.
تمرین کشف سامانه‌های پنهان‌کار دشمن
تمرین کشف هواگردهای دشمن در ارتفاعات مختلف با سطح مقطع‌های راداری بسیار کم و سامانه‌های پنهان‌کار دشمن در ساعات اولیه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ صورت گرفت.
در این مرحله، تهاجم نیرو‌های نارنجی که توسط نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه اجرا می‌شود، نیرو‌های پدافند هوایی با استقرار سامانه‌های پدافند هوایی شامل راداری، موشکی، شنود، سیگنال، دیده‌بان بصری و الکترو اپتیکی و سایر سامانه‌های جمع‌آوری، تاکتیک‌های مرتبط با تحرک، جابه‌جایی، استقرار و کشف هواگردهای دشمن را در ارتفاعات مختلف با سطح مقطع‌های راداری بسیار کم و سامانه‌های پنهان‌کار دشمن را تمرین کردند.
سامانه‌های «مرصاد» و «طبس»
در ادامه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99، پس از کشف و شناسایی پرنده‌های بدون سرنشین دشمن فرضی در ارتفاع متوسط و ورود آنها به منطقه رزمایش، اهداف به سامانه‌های بومی مرصاد نیروی پدافند هوایی ارتش و طبس نیروی هوافضای سپاه از سوی شبکه یکپارچه پدافند هوایی واگذار شد که اهداف مورد اصابت این سامانه‌ها قرار گرفتند.
انجام عملیات آتش و حرکت سریع سامانه‌های پدافندی از نقاط محل استقرار به نقاط دیگر از جمله اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش بود که با هدف عدم شناسایی محل استقرار سامانه‌های پدافندی با موفقیت انجام شد.