به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,988
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 11,656
بازدید ماه: 32,626
بازدید کل: 23,694,448
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۲۹ - واکنش علمای برجسته اهل‌سنت کردستان درپی اهانت به پیامبراسلام(ص) ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
واکنش علمای برجسته اهل‌سنت کردستان درپی اهانت به پیامبراسلام(ص) 
 
  ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
سنندجی‌ها اهانت به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند/ خط قرمز مسلمانان توهین به  شخصیت پیامبر(ص) استادامه اعتراض علمای اهل سنت نسبت به بی احترامی به صحابه در شبکه کردستان -  پایگاه جامع دینی و خبری اهل سنت ایران
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان درپی اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص)، این اقدام توهین‌آمیز و جنایتکارانه را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، انتشار کاریکاتوری موهن از پیامبر(ص) در یک نشریه فرانسوی در هفته‌های اخیر و حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از این اقدام به بهانه آزادی بیان، عواطف و احساسات همه مسلمانان شیعه و سنی جهان اسلام را جریحه‌دار کرد و واکنش مراکز، نهادها، سازمان‌ها و شخصیت‌های مختلفی را به دنبال داشت.
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان نیز در پی اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص)، این اقدام توهین‌آمیز و جنایتکارانه را محکوم کردند
ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: توهین به حضرت محمد(ص)؛ پیامبر خوبی‌ها نشانه اوج دشمنی، حقارت، بدبختی، خواری دشمنان است.
وی گفت: اهانت بی‌شرمانه دشمنان اسلام به حضرت محمد(ص)، آخرین و بزرگترین پیامبر الهی که تمامی معارف و آموزه‌های دیگر پیامبران تاریخ را کمال بخشید و جامع‌ترین شریعت الهی را به بشریت تقدیم کرد، باعث ناراحتی همه ما مسلمانان و علما شده و این حرکت را شدیداً محکوم می‌کنیم.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه توهین رئیس‌جمهور فرانسه قلب میلیون‌ها مسلمان و همه انسان‌های آزاده و موحد را جریحه‌دار کرد، تصریح کرد: بی‌تردید رفتارهای دوگانه دولت‌های غربی خصوصاً دولت مدعی آزادی فرانسه در این زمینه‌ها فضا را برای افراد جاهل و نژادپرست برای توهین به مقدسات ادیان مهیّا می‌سازد.
وی با محکومیت شدید این اقدام موهن که پروژه‌ای شکست‌خورده ‌اما شتاب‌دهنده به افول ‌گریزناپذیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: مردم مسلمان و مومن، علما و ماموستایان استان کردستان در کنار جوامع بشری جهان اسلام ضمن محکومیت این عمل سخیف و کثیف رئیس‌جمهور فرانسه، آمادگی دفاع فداکارانه از اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را دارند.
ماموستا محمد امین راستی، عالم برجسته اهل‌سنت نیز در واکنش به اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام(ص)، این اقدام را توهین علیه تمامی مسلمانان جهان اسلام دانست و اظهار داشت: کسانی‌که به بهانه آزادی بیان به پیامبر مکرم اسلام(ص) اهانت می‌کنند، بویی از انسانیت و بشریت نبرده‌اند.
وی با بیان اینکه توهین به عقاید مومنان و مسلمانان محکوم و حرام است، گفت: توهین‌های رذیلانه و مکرر به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در واقع برنامه‌ریزی‌ شده و از سوی جریانات خاص بوده که پرده از نیات و دشمنی اسلام‌ستیزان صهیونیستی و سردمداران آن بر می‌دارد، که باید مسلمانان جهان اسلام ضمن محکومیت، هوشیاری و بصیرت بیش از پیش، در برابر اهانت‌های غرب علیه اسلام به پا خیزند.
امام جمعه موقت سنندج اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) به بهانه آزادی بیان را اقدامی ناشایست و نابخشودنی دانست و تصریح کرد: آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر در غرب هیچ معنا و مفهومی ندارد، بلکه تنها ابزاری برای تحقق اهداف شوم و شیطانی‌شان در سایر کشورهای جهان است.
وی با بیان اینکه هدف رئیس‌جمهور فرانسه و دشمنان اسلام از اهانت بی‌شرمانه به پیامبر گرامی اسلام(ص) که قلوب همه مسلمانان سراسر دنیا را جریحه‌دار کرده، این است که می‌خواهند چهره اسلام ناب محمدی‌(ص) را در دنیا خدشه‌دار کنند؛ اظهار کرد: آزادی بیان به معنای اهانت به مقدسات ادیان دیگر نیست و یقیناً دشمن با این حرکات مذبوحانه، نمی‌تواند خدشه‌ای به اسلام و عظمت رسول‌الله(ص) وارد کند.
ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌ سنت نیز در واکنش به اهانت گستاخانه رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص) گفت: این اقدام حرکتی در راستای توهین به اعتقادات و باورهای همه مسلمانان جهان اسلام بود که از دیدگاه علما و روحانیون کردستانی شدیداً محکوم است.
وی گفت: دشمنان سعی در مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمدی(ص) در سطح جهان دارند تا بدین ترتیب به نظام جمهوری اسلامی ضربات جبران‌ناپذیری وارد کنند، اما تاکنون به بصیرت و وحدت مسلمانان شیعه و سنی موفق به این کار نشده و نخواهند شد.
امام جمعه شهرستان مرزی بانه با بیان اینکه اهانت به ساحت پاکترین آفریده خدا و جلوه کامل وجود مقدس خدای متعال در جهان آفرینش بیانگر اوج حقارت و ترس دشمنان از وحدت و قدرت مسلمانان جهان اسلام است، تصریح کرد: از مسلمانان و آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان سراسر دنیا انتظار می‌رود ضمن محکومیت این حرکت سخیف، در برابر آنان سکوت نکنند.
ماموستا مصطفی شیرزادی، عالم برجسته اهل‌ سنت نیز اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس حضرت محمد(ص)، را اقدام غیراخلاقی و زنجیره‌ای از سناریوی دشمن در راستای اسلام‌ستیزی دانست و اظهار داشت: دشمنان اسلام در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای علیه مقدسات مسلمانان و ایجاد اسلام‌هراسی در بین ملت‌های جهان انجام داده ‌اما جز رسوایی، چیزی عایدشان نشده است.
وی با بیان اینکه همه ملت ایران و مردم شریف، علما و روحانیون استان کردستان از اقدام اخیر رئیس‌جمهور فرانسه در اهانت به پیامبرمان ناراحت هستند، گفت: همه ما این حرکت را محکوم و از خداوند متعال طلب کرده تا آنها را به عذاب الهی و سزایشان برساند.
امام جمعه شهرستان مرزی مریوان تصریح کرد: با انتشار کاریکاتور و اهانت، جایگاه و عظمت رسول‌الله(ص) از بین نمی‌رود بلکه توجه همه عاشقان و دوستداران حضرت(ص) بیشتر شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید مسلمانان ضمن هوشیاری در برخورد با این مسئله، این حرکت توهین‌آمیز را محکوم کنند، تصریح کرد: از سران کشورهای جهان اسلام انتظار می‌رود ضمن محکومیت حرکت رئیس‌جمهور فرانسه، نسبت به جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات ادیان الهی اقدام لازم کنند.