به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,185
بازدید دیروز: 2,079
بازدید هفته: 21,999
بازدید ماه: 112,862
بازدید کل: 23,774,663
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 16 May 2024
الخميس ، ۸ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۳۶ - امیرعبداللهیان: ترور سردار سلیمانی خطای استراتژیک کاخ سفید بود ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
در دیدار با سفیر انگلیس
 
امیرعبداللهیان: ترور سردار سلیمانی خطای استراتژیک کاخ سفید بود
 
   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
 
 
راب مک‌ایر، سفیر انگلیس در تهران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار که روز یکشنبه انجام شد، با مروری بر مناسبات پارلمانی دو کشور گفت: مجالس دو کشور همواره در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل‌نظر داشته‌اند و گروه دوستی پارلمانی دو کشور در مجلس جدید شورای اسلامی و مجلس عوام انگلیس تشکیل و لیست نهایی اعضای آن مشخص شده است.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل تداوم گفت‌وگوهای کمیسیونی مجالس دو کشور را مفید ارزیابی کرد اما از روند کُند همکاری‌ها و از جمله تعلل انگلیس در عمل به تعهدات خود انتقاد کرد.
وی گشایش کانال بانکی و تبادلات روان تجاری را بخشی از تعهدات لندن خواند و افزود: اینکه برخی مقامات در لندن نه تنها به تعهدات خود در قبال ایران عمل نمی‌کنند بلکه اتهامات بی‌اساسی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می‌دهند، رفتاری غیرسازنده در مسیر روابط دو کشور می‌دانیم.
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی تجار و بازرگانان دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌ها گفت: ظرفیت‌های خوبی در جمهوری اسلامی ایران و انگلیس وجود دارد که می‌تواند به تقویت همکاری‌ها و همچنین تسریع و تسهیل مناسبات فی‌مابین کمک نماید.
امیرعبداللهیان با انتقاد از اقدامات خودسرانه و ناقض صلح و امنیت از سوی آمریکا و‌ برخی متحدین آن، استفاده ابزاری از تروریسم و تلاش برای تجزیه کشورهای مسلمان منطقه را از جمله عواملی برشمرد که ناقض روند صلح جهانی و امنیت انرژی است.
وی با اشاره به نقش مهم ایران در کمک به سوریه و عراق برای مبارزه با تروریسم گفت: سردار سپهبد سلیمانی، قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم است که سهم بزرگی در امنیت منطقه و جهان ایفاء کرد و ترور وی از سوی آمریکا خطای استراتژیک کاخ سفید بود.
امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت برقراری صلح و امنیت در منطقه و از جمله یمن گفت: با توجه به تداوم کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن، برقراری آتش‌بس و پایان دادن به این وضعیت اسفبار و‌ توقف فروش سلاح در جنگ یمن یک ضرورت می‌باشد.
وی همچنین با اشاره به نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین بر تحقق راه حل سیاسی در همه کشورهای بحرانی منطقه تاکید کرد.
به گزارش تسنیم، امیرعبداللهیان گفت: پایبندی یکطرفه ایران به برجام قابل دوام و پذیرش نیست. تهران همواره مذاکره دیپلماتیک را روشی مفید می‌داند اما مذاکره برای مذاکره یک بازی تکراری و بی‌حاصل است.