به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,960
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 3,897
بازدید ماه: 119,403
بازدید کل: 23,781,200
افراد آنلاین: 44
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1465 - خطیب زاده در واکنش به طرح صلح قره باغ: مرزهای جغرافیایی ایران و مرزهای منطقه هیچ تغییری نکرده است ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
خطیب زاده در واکنش به طرح صلح قره باغ:
 
مرزهای جغرافیایی ایران و مرزهای منطقه هیچ تغییری نکرده است 
 
  ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
 
 
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به طرح صلح قره باغ گفت که مرزهای جغرافیایی ایران و مرزهای منطقه هیچ تغییری نکرده است.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، درباره تحولات در مرز شمال غرب کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه حل و فصل بحران استقبال کرده و در سه دهه گذشته تلاش کرد این موضوع مسالمت‌آمیز حل شود و امروز هم از روند صلح استقبال می‌کند.
خطیب‌زاده افزود: فکر می‌کنیم مسیر کاملا شناخته شده و روشن است و طرح جمهوری اسلامی ایران هم با فضایی که جلو می‌رود همپوشانی‌های جدی دارد.
وی در ادامه گفت: مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه هیچ تغییری نکرده و در آینده هم این اتفاق نمی‌افتد. طبیعی است برداشت و فهم ما از این مطلب منتشر شده یک جاده ترانزیتی ساده است که نحوه امنیت و کم و کیف آن باید مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد و جمهوری اسلامی با دقت موضوع را پیگیری می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: این یک موضوع کاملا دقیق است و نه مرزی عوض شده و نه جمهوری اسلامی تغییری خارج از مطالب اعلام شده می‌پذیرد. کریدوری که گفته می‌شود جاده ترانزیتی ساده است و در همین حد می‌فهمیم و آن را پیگیری هم کردیم.
خطیب‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا ایران هم نباید نیروهای حافظ صلح در منطقه داشته باشد، گفت:‌ جمهوری اسلامی نقش استراتژیک و راهبردی خود را در همه معادلات منطقه داشته و خواهد داشت.
 وی با بیان اینکه‌ آتش‌بس نباید پاسخ نهایی این بحران باشد، خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل دائمی این بحران توجه به حق انصاف، حق حاکمیت کشورها است و اگر مواردی از این جنس باشد از آن استقبال می‌کنیم. بنابراین چیزی خارج از روال طبیعی نمی‌تواند شکل بگیرد.
تکفیری‌ها نباید در منطقه باشند
سخنگوی وزارت خارجه درخصوص حضور نیروهای تکفیری در منطقه هم گفت: نیروهای تکفیری همین الان باید منطقه را ترک کرده باشند و آنچه به ما گفتند نیروهای تکفیری دیگر در منطقه نباشد و حل و فصل صلح آمیز برای کل منطقه مفید خواهد بود و جمهوری اسلامی بخش مهمی از تلاش‌های خود را معطوف به این موضوع خواهد کرد.
ما رژیم‌اشغالگر قدس را در منطقه تحمل نمی‌کنیم
خطیب‌زاده درباره مناقشه قره‌باغ و پیوندهای عربستان و اسرائیل در مسئله قره‌باغ گفت: ما هیچ طرف خارج منطقه‌ای به ویژه رژیم‌اشغالگر قدس را در منطقه تحمل نمی‌کنیم و این موضوع جدیدی نیست. درمورد تکفیری‌ها هم عرض کردم گزارش‌های متعددی وجود دارد و همان منابع هم تکذیب می‌کنند. دوباره تاکید و تکرار می‌کنم امیدوارم همین الان که حرف می‌زنم گزارش‌های موثقی که به ما برسد این باشد تکفیری‌ها منطقه را ترک کرده باشند.
حضور آمریکا در منطقه جز جنگ و خونریزی نبوده است
به گزارش تسنیم، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه گفت: درباره آمریکا در منطقه آنچه روشن است حضور این کشور جز جنگ و خونریزی چیزی برای منطقه نداشته است و این کشور درحالی از افغانستان خارج می‌شود که نه دستاوردی داشته و نه توانسته حتی به برخی اهداف اعلام شده خود برسد.
نمی‌توان با کشتن مردم یمن به صلح رسید
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضع‌گیری اخیر پادشاه عربستان درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: این جملات توسط حکام سعودی غیرطبیعی نیست اما پیام ایران کاملا روشن بوده است. رژیم آل‌سعود باید بداند نمی‌توان با کشتن مردم یمن به صلح رسید و با ترویج وهابیت به منطقه حکومت کرد و تا مادامی که این جریان و از این مسیر غلط برنگردند چشم اندازی برای بهبود وضعیت منزوی عربستان حتی در همین منطقه خلیج‌فارس وجود ندارد.
سناریوهای هالیوودی درباره کشته شدن نفر دوم القاعده در ایران
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره ادعای نیویورک تایمز درباره کشته شدن نفر دوم القاعده در ایران گفت:‌ القاعده دست پرورده کدام کشور است. کسانی که اندکی آشنایی با ایدئولوژی تکفیری دارند می‌دانند این ایده بیشترین خصومت را با شیعیان داشته و دارند ما یک جبهه در مقابل این ایدئولوژی تکفیری بودیم. بنابراین این سناریوها و اتهامات چیزی نیست که به جمهوری اسلامی بچسبد و همه می‌دانند چه کسانی به آنان پول دادند و ایالات متحده پرورش دهنده نیروهای داعش است.
خطیب‌زاده تصریح کرد: نیویورک تایمز که مطالب ساختگی را به دیگر رسانه‌ها می‌دهد بگوید کجا او را کشتند. افغانستان اعلام کرد یک ماه قبل المصری کشته شده است و بهتر است کسانی که سناریوهای هالیوودی می‌نویسند اول بگویند کجا بوده و بعد بگویند در خیابان‌های تهران کشته شده است.