به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,705
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 5,765
بازدید ماه: 71,838
بازدید کل: 23,733,649
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹ - رئیس قوه قضائیه: پیشرفت‌های هسته‌ای و دفاعی کشور، خاری در چشم دشمنان است ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
رئیس قوه قضائیه:
 
پیشرفت‌های هسته‌ای و دفاعی کشور، خاری در چشم دشمنان است
 
  ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
 
 
رئیس قوه قضائیه گفت: دلیل اینکه شهید فخری‌زاده مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفت، این بود که آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می‌کردند باید علم و تکنولوژی در انحصار آنها باشد اما او این باور آنها را باطل کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز در نشست با اعضای شورای فرماندهی و مسئولان مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با محکومیت ‌ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، صنعت هسته‌ای را یک صنعت اقتدارآفرین برای کشور دانست و اظهار داشت: شهید فخری‌زاده‌ها، «قهرمانان پیشرفت» این کشورند.
‌ترور و تحریم دو لبه قیچی دشمن
برای توقف ملت ایران
رئیسی با بیان اینکه پیشرفت‌های هسته‌ای و دفاعی کشور، خاری در چشم دشمنان این کشور است، ‌ترور و تحریم را دو لبه یک قیچی توصیف کرد که دشمنان برای توقف ملت ایران در دست گرفته‌اند و متذکر شد: هدف اصلی دشمن، ‌ترور پیشرفت و اقتدار ملت ایران است که ان شاءالله محقق نخواهد شد.
طراحان و حامیان ‌ترور
خبیث‌تر از عاملان آن هستند
وی، طراحان و حامیان ‌ترور را خبیث‌تر از عاملان آن دانست و اظهار داشت: «طراحان و حامیان» ‌ترور همان‌هایی هستند که اول «تحریم» می‌کنند و سپس با کراوات پای میز «مذاکره» آمده و از سوی دیگر در خیابان با اسلحه آدم می‌کشند.
رئیس قوه قضائیه گفت: همان مدعیان دروغین حقوق بشر در اروپا و آمریکا یک روز با ممانعت از رسیدن دارو به بیماران جنایت می‌کنند، یک روز هم در خیابان با اسلحه آدم می‌کشند؛ یک روز حاج قاسم سلیمانی و یک روز شهریاری و علی‎محمدی و یک روز هم فخری‌زاده را ‌ترور می‌کنند.
تاوان این جنایت‌ها ازاله لکه نجس صهیونیستی
از جغرافیای منطقه است
رئیسی با تأکید بر اینکه تاوان سختی در انتظار این جنایتکاران است، افزود: تاوان این جنایت‌ها، ازاله لکه نجس صهیونیستی از جغرافیای منطقه است که ان شاءالله به زودی اتفاق خواهد افتاد و این وعده الهی است.
با شهادت فخری‌زاده حرکت علمی‌کشور
 متوقف نمی‌شود
وی، از دانشمند شهید محسن فخری‌زاده به‌عنوان یکی از چهره‌های بی‌ادعا و خدوم یاد کرد و گفت: شهید فخری‌زاده سرداری بی‌ادعا بود که عموم مردم او را تا روز شهادتش نمی‌شناختند. این شهید با روحیه بسیجی، همچون یک سرباز بی‌نام و نشان با تسلط بر علم و تکنولوژی توانست زمینه‌های دفاع از کشور و نظام و منطقه را فراهم کند و نقش مهمی‌در قدرت‌آفرینی دفاعی داشت و حقیقتاً سرمایه افتخارآفرین برای کشور بود.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: دلیل اینکه شهید فخری‌زاده مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفت، این بود که آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می‌کردند باید علم و تکنولوژی در انحصار آنها باشد اما او یکی از افرادی بود که این باور آنها را باطل کرد و توانست با علم و فناوری برای کشور تولید اقتدار کند و البته با شهادت فخری‌زاده نیز حرکت علمی‌کشور در حوزه تولید قدرت متوقف نمی‌شود.
رئیسی در ادامه از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم به‌عنوان سردار ایجاد امنیت و قدرت در منطقه یاد کرد و گفت: حاج قاسم عزیز هم با شجاعت، مدیریت، اخلاق و معنویت و روحیه بسیجی و توان نظامی بالایی که داشت، ضریب امنیت منطقه را در مقابل بدخواهان و مستکبران و عوامل آنها از جمله داعش بالا برد.
اگر فضای بسیجی در دستگاه قضایی حاکم شود،
کسی جرأت نمی‌کند از رشوه و پارتی بازی حرف بزند
وی همچنین با تأکید بر انطباق روحیه بسیجی با مأموریت‌های سازمانی برای ارتقاء کارآمدی و افزایش رضایتمندی عمومی در یک مجموعه اداری اظهار داشت: مهم‌ترین مأموریت دستگاه قضا اجرای عدالت، احقاق حقوق عامه و فصل خصومت‌هاست و انجام این تکالیف و وظایف با روحیه بسیجی موجب کارآمدی هرچه بیشتر سیستم قضایی خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه گفت: همه لایه‌های دستگاه قضا باید از روحیه بسیجی برخوردار باشند و هرچه سطح مدیریتی بالاتر می‌رود و به کانون مأموریت‌های قوه قضائیه در حوزه قضایی نزدیک‌تر می‌شود، باید این روحیه و فرهنگ بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
رئیسی از فرماندهان و اعضای بسیج قوه قضائیه خواست ضمن حفظ روحیه بسیجی در دستگاه قضا، برای افزایش کارآمدی قوه قضائیه تلاش کنند و تأکید کرد: اگر فضای بسیجی در دستگاه قضایی حاکم شود، دیگر کسی جرأت نمی‌کند از رشوه و پارتی بازی و ناحق کردن حق حرف بزند.
وی با بیان اینکه کار بسیجی زمان و مکان نمی‌شناسد، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‌های معوقه یکی از اولویت‌های ماست که نیروهای بسیجی قوه قضائیه می‌توانند در این زمینه همکاران دستگاه قضا را یاری دهند. وقتی کسی به یک مجتمع قضایی مراجعه می‌کند و می‌گوید رسیدگی به پرونده او دچار اطاله شده، بی‌تفاوت از کنارش نگذرید و تلاش کنید کارش را پیگیری کنید.بسیجی باید نسبت به کار مردم احساس مسئولیت کند و اگر جایی دید که بی‌عدالتی شده، برای رفع مشکل و گره گشایی از کار مردم و احقاق حق تلاش کند و دنبال نام و نشان هم نباشد و بداند خداوند خودش اجر کارش را می‌دهد.