به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 163
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 163
بازدید ماه: 21,133
بازدید کل: 23,682,955
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴ - دستگيري عوامل‌ترور شهيدعلي‌محمدي انهدام‌شبكه‌جاسوسي‌موساد ۱۳۸۹/۱۰/۲۰

 
 

دستگيري عوامل‌ترور شهيدعلي‌محمدي

انهدام‌شبكه‌جاسوسي‌موساد

۱۳۸۹/۱۰/۲۰

اعترافات عوامل ترور شهداي هسته‌اي كشور - تابناک | TABNAK
در حالي كه شب گذشته برخي خبرگزاري‌ها از بازداشت عوامل ترور شهيد علي‌محمدي خبر دادند، وزارت اطلاعات امروز در اطلاعيه‌اي اين خبر را تأييد كرد و با ذكر جزئياتي از اين موضوع، اعلام كرد كه شبكه جاسوسي موساد با همكاري برخي كشورهاي اروپايي و غيراروپايي در اين عمليات تروريستي دست داشته است.

يك سال پس از ترور شهيد مسعود علي‌محمدي از اساتيد برجسته فيزيك كشورمان، وزارت اطلاعات از كشف و دستگيري عوامل اين ترور و انهدام شبكه جاسوسي موساد كه در اين زمينه فعاليت مي‌كرد، خبر داد.

به گزارش رجانيوز، شهيد علي‌محمدي 22 دي ماه سال گذشته در مقابل منزل خود بر اثر انفجار بمبي به شهادت رسيد. وي استاد برجسته فيزيك نظري بود كه در زمينه ذرات بنيادي و نظريه ميدان‌ها تحقيقات مي‌كرد.

در حالي كه شب گذشته برخي خبرگزاري‌ها از بازداشت عوامل ترور شهيد علي‌محمدي خبر دادند، وزارت اطلاعات امروز در اطلاعيه‌اي اين خبر را تأييد كرد و با ذكر جزئياتي از اين موضوع، اعلام كرد كه شبكه جاسوسي موساد با همكاري برخي كشورهاي اروپايي و غيراروپايي در اين عمليات تروريستي دست داشته است.

متن كامل اطلاعيه وزارت اطلاعات به شرح زير است:

همزمان با اولين سالگرد شهادت دكتر مسعود علي‌محمدي استاد دانشگاه و دانشمند برجسته كشورمان، سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در پي اقدامات گسترده امنيتي و رصد دقيق اطلاعاتي و با عنايات خاص الهي موفق شدند عوامل اصلي اين جنايت تروريستي را شناسايي و دستگير و يك شبكه متشكل از جاسوسان‌ و تروريست‌هاي وابسته به رژيم اشغالگر قدس را منهدم كنند.

عمليات همه جانبه شناسايي و دستگيري اين جاسوسان و تروريست‌ها با تمركز اطلاعاتي و امنيتي بر روي سرنخ عوامل و شبكه‌هاي وابسته به رژيم صهيونيستي آغاز شد و پس از ماه‌ها مجاهدت‌هاي خاموش و اقدامات پيچيده و چند لايه آفندي و پدافندي و نفوذ به عمق اطلاعاتي رژيم صهيونيستي منجر به كشف اطلاعات بسيار مهم و حساس از تيم‌هاي جاسوسي و عملياتي موساد شد كه در پي آن ضربات سهمگيني به ساختارهاي اطلاعاتي و امنيتي رژيم صهيونيستي وارد شد.

اطلاعات به دست آمده بيانگر آن است كه موساد براي تحقق اهداف ضد انساني، اسلامي و ضد ايراني خود از پايگاه‌هايي در برخي از كشورهاي اروپايي و غير اروپايي و همچنين برخي كشورهاي همسايه جمهوري اسلامي ايران برخوردار بوده است كه در هدايت عمليات ترور ناجوانمردانه شهيد دكتر مسعود علي‌محمدي از آن پايگاه‌ها استفاده كرده است.

به استحضار مردم شريف مي‌رساند اطلاعات بسيار مهمي از عمليات نفوذ سرويس جاسوسي موساد و انهدام شبكه‌هاي جاسوسي آن‌ و طراحي ترور دانشمند برجسته كشورمان به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) رسيده است كه در شرايط مقتضي و به تدريج اعلام خواهد شد.

سال گذشته، دو روز پس از ترور شهيد دكتر علي‌محمدي، سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي به نقل از برخي مطبوعات اين رژيم اذعان كرد دكتر مسعود علي محمدي دانشمند هسته اي و استاد دانشگاه ايران براي محافل اسرائيلي شناخته شده بود.

سايت همدمي به نقل از روزنامه هايي چون معاريو و هاآرتص، نوشته بود دكتر علي محمدي به واسطه حضور در همايش هاي علمي بين المللي براي اسرائيلي ها ]كه در پوشش پژوهشگر در اين محافل علمي شركت مي كنند[ شناخته شده بود. اين روزنامه ها، از يك‌سو اذعان كردند كه دكتر علي محمدي در همايش هاي مذكور كم حرفي پيشه مي كرد- كه علي القاعده اين رازداري براي صهيونيست ها گران تمام شده- اما از طرف ديگر براي گم كردن رد پاي سازمان موساد تلاش كردند به تحريف چهره اسلامي و انقلابي و ميهن دوست شهيد علي محمدي بپردازند، شيوه اي كه صهيونيست ها براي تخريب وجهه دشمنان تسليم ناپذير خود در پيش مي گيرند و مي كوشند انگ همراهي به وي بچسبانند.

جاودان نفر از همكاران راديو و وزارت خارجه رژيم صهيونيستي طي مقاله اي در گاردين تصريح كرده بود «ترور دكتر علي محمدي بخشي از نبرد سرويس هاي اطلاعاتي غربي با جمهوري اسلامي به ويژه در زمينه برنامه هسته اي و مذاكرات مربوط به آن است.»

همان زمان، رجانيوز در اين زمينه نوشت:

«حضور دكتر مسعود علي‌محمدي از سال 2008 به‌عنوان نماينده ايران در پروژه مهم سزامي كه نمايندگان رژيم صهيونيستي نيز در اين پروژه مشاركت دارند، احتمال شناسايي اين دانشمند برجسته توسط سرويس‌هاي موساد و طراحي براي ترور او را براي دستگاه‌هاي امنيتي مورد توجه قرار داده بود.

سزامي پروژه‌اي است كه بر روي "تابش سینکروترون برای تحقیقات علوم کاربردی و به‌کارگیری آن در خاورمیانه" مطالعه مي‌كند. ایران، اردن، رژیم صهيونيستي، ترکیه، فلسطین و پاکستان در زیر چتر یونسکو مؤسسین سزامی در سال ۲۰۰۲ بوده اند.

دکتر مسعود علی محمدی و دکتر بابک شکری از سال 2008 نمايندگان ايران در اين پروژه بزرگ بوده‌اند.

عضویت ایران در پروژه سزامی می‌تواند رویای ساخت شتابدهنده ملی و دستیابی به بیم لاین‌های اختصاصی را که در حال حاضر از سوی محققان سازمان انرژی اتمی ایران و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM) دنبال می‌شود، محقق ‌کند.

در شرایط کنونی عضویت در چنین پروژه‌های بین المللی که جزو علوم هسته‌ای نیز محسوب می‌شود، بسیار مفید بوده و همانگونه که تاکنون محققان ایرانی از طریق سزامی آموزش‌های زیادی دیده‌اند، می‌توانند تولید علم بالقوه‌ای را برای پایه ریزی این فن‌آوری در کشور ایجاد کند.

اما کدام یک از اعضای سزامی خاورمیانه از تضعیف ایران بهره می برند؟ چه کسانی بودند که ادعا می‌کردند دکتر علی‌محمدی شخصیت مهمی برای ترور نیست؟ چرا چنین شخصیتی نباید از محافظت نیروهای امنیتی برخوردار باشد؟ دعوای نمایشی انجمن پادشاهی و تکاوران تندر در زمينه ترور اين استاد به نفع چه کسی است و چرا وي باید در این موقعیت سیاسی به شهادت برسد؟

سايت خبري تابناك پس از ترور شهيد علي‌محمدي نوشت: «پیشتر از سوی بسیاری از منابع رسمی کشور اعلام شده بود که اسرائیل در کنار تلاش برای نفوذ و رخنه به طرح‌های اتمی ایران در صدد شناسایی دانشمندان اتمی کشور است تا با ربودن و یا ترور آنها در چرخه علمی کشور در زمینه تکنولوژی هسته‌ای اختلال ایجاد کند.

اسرائیل تنها رژیمی در دنیاست که مستقیم برای عقیم گذاشتن طرح‌های استراتژیک کشورهای اسلامی و عربی به ترور فیزیکی عناصر این طرح‌های استراتژیک روی می‌آورد و برای این اقدام از نیروهای بومی نیز سود می‌برد.

تقریبا در همه عملیاتی که اسرائیل در چهار دهه اخیر در این زمینه‌ها انجام داده است، همیشه از نیروهای بومی در این کشورها سود برده است. این نشانه ها را به راحتی می‌توان در مصر، سوریه، لبنان، عراق، اروپا و آمریکا دید.

نکته آنکه بر پایه برخی اخبار رسیده، عناصر منافقین، بازوان اجرایی ترورهای رژیم اسرائیل در داخلند.

عملیات ترور شهید پروفسور مسعود علی محمدی، بی‌شباهت به ترور عماد مغنیه، رهبر نظامی حزب‌الله لبنان در سوریه نیست.»

احتمال مي‌رود شناسايي دكتر علي‌محمدي طي نشست سال گذشته سزامي از سوي نمايندگان رژيم صهيونيستي انجام گرفته و طراحي براي ترور وي به جوخه‌هاي ترور اين رژيم سپرده شده باشد.

طرح استفاده از تابش سينکروترون براي علوم و کاربردهاي تجربي در خاورميانه يا همان "سزامي" ايده اي بين المللي است که براي نخستين بار در سال 1997 و از سوي هرمان وينيک از مرکز شتابده خطي الکترون در دانشگاه استنفورد آمريکا و گوستاف آدولف ووس از مرکز سينکروترون آلمان با هدف استفاده از تحقيقات علمي و پژوهشي ارايه شد.

اين ايده در جريان برگزاري دو سمينار سازمان يافته شده در سالهاي 1997 در ايتاليا و 1998 در سوئد از سوي تورد اکلوف با همکاري گروه همکاري‌هاي علمي خاورميانه به سرپرستي سرجيو فابيني از آلمان مطرح شد و طي دهه گذشته بر گسترش همه جانبه آن تاکيد شد.

اين طرح با مشارکت نزديک 8 کشور خاورميانه به نام هاي اردن، رژيم اشغالگر قدس، ترکيه، قبرس، مصر، بحرين، پاکستان و فلسطين در نهايت راه اندازي مرکزي بين المللي موسموم به تابش "سينکروترون" در منطقه خاورميانه مربوط مي شود که از چندين سال پيش و تحت نظارت دقيق يونسکو آغاز شده است. در اين ميان سازمان يونسکو به عنوان ناظر اين طرح حضور دارد و بر اساس اعلام مقامات مسوول قرار است که در سال هاي آتي و در حوالي شهر امان، پايتخت اردن نخستين سيستم شتابدهنده خاورميانه به بهره برداري برسد. اهميت اين دستگاه آنجا پر رنگ تر مي شود که با استفاده از پرتوهاي توليدي آن مي توان تحولي بنيادين در تحقيقات و پروژه هاي علمي نظير نانو، پزشکي، مکانيک، فيزيک، داروسازي و غيره ايجاد کرد.

پروژه سزامي در حال حاضر با هدف ساخت مهمترين مرکز تحقيقات بين المللي در خاورميانه به عنوان ابتکاري همه جانبه و مشترک از سوي دانشمندان و دولت هاي منطقه است.

پروژه سزامي هم اکنون در منطقه الان واقع در 30 کيلومتري امان واقع شده است.

نشستهاي اين شورا هر دوسال يک بار برگزار مي شود. نخستين نشست اين طرح در ژانويه 2003 برگزار شد. البته پيش از برگزاري اين نشست، 9 نشست ديگر در قالب نشست هاي خارج از برنامه ريزي و غيرمدون طي سال هاي 1999 تا 2003 برگزار شده بود.»