به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,369
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 1,369
بازدید ماه: 1,369
بازدید کل: 23,663,200
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵ - آخرین کتابی که شهید مسعود علیمحمدی خواند ۱۳۹۱/۰۲/۱۹

آخرین کتابی که شهید مسعود علیمحمدی خواند   

۱۳۹۱/۰۲/۱۹

آخرين كتابي كه شهيد مسعود عليمحمدي خواند

همسر شهید علیمحمدی به میزان علاقه این شهید به کتاب و اشاره کرد و گفت: همسرم علاقه زیادی به کتاب داشت و همیشه آثار مربوط به تاریخ ایران را مطالعه می‌کرد.

به گزارش فارس، نشست «تروریست از نگاه قربانیان ترور (ناگفته‌هایی از قربانیان ترور هسته‌ای) با حضور منصوره کرمی «همسر شهید ترور، دکتر مسعود علی‌محمدی»، «نجمه رضایی‌نژاد» خواهر شهید ترور، داریوش رضایی‌نژاد، معصومه اسکندری فرزند «شهیده عشرت اسکندری « و زهرا سبحانی فرزند «شهید جواد سبحانی» در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد.
 
* سبحانی: «دایرةالمعارف شهدای ترور و ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدای ترور» حلقه مفقود تاریخ انقلاب است
 
زهرا سبحانی فرزند «شهید جواد سبحانی»  در این نشست که اجرای برنامه را نیز بر عهده داشت گفت: انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه در سال 1386 به همت جمعی از خانواده قربانیان ترور، به شکل تشکلی غیردولتی تشکیل و آغاز فعالیت کرد که تاکنون فعالیت‌هایی در عرصه بین‌المللی داشته است.
 
وی افزود: تدوین «دایرةالمعارف شهدای ترور و ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدای ترور» که حلقه مفقود تاریخ انقلاب است یکی از محوری‌ترین فعالیت های انجمن دفاع از قربانیان تروریسم است.
 
این فرزند شهید در ادامه از تشکیل جلسات ماهانه در دفتر انجمن با حضور اعضای خانواده قربانیان ترور یاد و تصریح کرد: ترور را به هر شکلی محکوم می‌کنیم؛ در این میانه برخی کشورها داعیه حقوق بشر دارند، ترور را بر حسب منافع خود به دو دسته خوب و بد تقیسم می‌کنند اما امنیت، از حقوق اولیه بشر بوده که در منشورات انسانی دنیا دیده می‌شود.
 
زهرا سبحانی با ابراز تاسف از اینکه بیش از 17هزار شهید ترور در ایران داریم که بیش از 12هزار نفر از آنان توسط گروهک منافقین به شهادت رسیده‌اندف تصریح کرد: 75 درصد از این آمار، از مردم عامه بوده و بقیه از میان شخصیت‌های برجسته کشورند. در حال حاضر، مشغول گردآوری زندگی‌نامه شهدای ترور بر اساس تحقیقات میدانی و به صورت علمی هستیم. از خانواده‌های شهدای ترور که از این موضوع بی‌خبرند، دعوت می‌کنیم تا اسناد و وصیت‌نامه و خاطرات مربوط به شهید خود را در اختیار ما قرار دهند.
 
این بانوی فعال حقوق بشر، تدوین دایرةالمعارف شهدای ترور را قسمتی از تاریخ انقلاب دانست و افزود: دو جلد از مجموعه کتاب‌های «اسناد اعترافات فرقه مجاهدین خلق در پذیرش مسوولیت ترورها» را بر اساس اسناد منتشر شده در مجلات، سایت‌ها و تلویزیون منافقان، گردآوری و چاپ کرده‌ایم که به هیچ وجه قابل تکذیب نیستند.
 
* اسکندری: حدود 3هزار شهید ترور زن در ایران داریم
 
سپس معصومه اسکندری، فرزند «شهیده عشرت اسکندری»، به تعریف ماجرای شهادت مادر خود پرداخت و همراه با بغضی از سالهای گذشته افزود: حدود 3هزار شهید ترور زن در ایران داریم که به نظر من، جزو مظلو‌م‌ترین شهدا هستند.
 
* کرمی: شهید مسعود علیمحمدی علاقه زیادی به کتاب داشت
 
در ادامه نشست «تروریست از نگاه قربانیان ترور: ناگفته‌هایی از قربانیان ترور هسته‌ای»، «منصوره کرمی» همسر شهید ترور، دکتر مسعود علی‌محمدی اضافه کرد : همسر من به انقلاب و لزوم خدمت به کشورش معتقد بود و تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی سالهای دور ایران از دوران پادشاهان گذشته به کار می‌گرفت.
 
وی به میزان علاقه این شهید به کتاب و آخرین کتاب در دست مطالعه اش، تصریح کرد: همسرم علاقه زیادی به کتاب داشت و همیشه آثار مربوط به تاریخ ایران را مطالعه می‌کرد؛ به یاد دارم که کتاب «اوج دفاع» شامل خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آخرین کتابی بود که آن را مطالعه می‌کرد.
 
*رضایی نژاد: شهید رضایی نژاد همواره بر مطالعه تاکید می کرد
 
نجمه رضایی‌نژاد، خواهر شهید ترور، داریوش رضایی‌نژاد در ادامه، برادر خود را یکی از جوان‌ترین شهدای انقلاب دانست و گفت:  برادرم هر سال که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپا می‌شد، بر مطالعه کتاب تاکید می‌کرد و از ما می‌خواست تا سطح علمی خود را در بالاترین رده حفظ کنیم.