به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,337
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,397
بازدید ماه: 72,470
بازدید کل: 23,734,280
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۷ - فرزندان شهید فخری‌زاده روایت کردند: شهید فخری‌زاده معتقد بود آمریکا قابل‌اعتماد و مذاکره نیست ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
فرزندان شهید فخری‌زاده روایت کردند:
 
 شهید فخری‌زاده معتقد بود آمریکا قابل‌اعتماد و مذاکره نیست
 
  ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
 
 
فرزند شهید فخری‌زاده با بیان اینکه «پدرم می‌گفت نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و وارد مذاکره شد.» اظهار داشت: خوشبختانه حرف‌های پدر شهیدمان در فضای مجازی منتشر شد و نسبت به برخی سوءتعبیرها که درخصوص جهت‌گیری پدرمان در مورد مسائل هسته‌ای وجود داشت، رفع ابهام شد.
برنامه بدون تعارف سیما در مصاحبه با حامد و مهدی فخری‌زاده، فرزندان شهید فخری‌زاده به گوشه‌ای از ابعاد زندگی این شهید بزرگوار پرداخت.
حامد فخری‌زاده درخصوص ابعاد علمی شخصیت شهید فخری‌زاده گفت: پدرم غیر از حوزه تخصصی و پروژه‌های جدی که در حوزه هسته‌ای و دفاعی بود، در حوزه‌های مختلف، علوم و دانشی را تولید کردند که اگر هزاران بار شهید بشوند نه‌تنها مردم ایران بلکه کل بشریت از این علوم و دانش تولیدشده بهره‌مند خواهند بود.
شهید فخری‌زاده: تحریم‌ها
به تولید علم در کشور کمک می‌کند
مهدی، فرزند دیگر شهید فخری‌زاده گفت: پدر اعتقاد داشت که تحریم‌ها به تولید علم در کشور کمک می‌کند و باعث می‌شود که خودکفا شویم.
وی افزود: مسئله ایشان این بود که تولید علم در ایران باعث می‌شود که به استقلال علمی برسیم. دشمن هم چون توانایی مقابله با پیشرفت‌های علمی ایران را ندارند مجبورند بیایند حذف فیزیکی و ترور را انجام بدهند.
21 سال پیش؛ اولین اقدام تروریستی
علیه شهید فخری‌زاده
حامد فخری‌زاده گفت: اولین اقدام تروریستی علیه شهید فخری‌زاده مربوط به 21 سال پیش است. 21 سال است که در هر وقت پدرمان صبح سر کار می‌رفت در نظر خانواده معلوم نبود که شب برمی‌گردد یا نه.
وی افزود: هیچ موقع در کل این 21 سال، پدرمان را نگران ترور ندیدیم. مثلاً در مقطعی تیم محافظتی ایشان می‌گفتند به دلایل امنیتی یک ماه یا مثلاً 20 روز باید در منزل بمانند ولی ایشان مخالفت می‌کردند و می‌گفتند اگر قرار باشد کار نکنم چه فرقی می‌کند باشم یا نباشم.
هشدار تیم حفاظت به شهید فخری‌زاده
چند ساعت قبل از ترور
فرزند شهید محسن فخری‌زاده در این مصاحبه از هشدار تیم حفاظت به شهید فخری‌زاده چند ساعت قبل از ترور روایت کرد و گفت: فرزند شهید فخری‌زاده می‌گوید؛‌«همان روزی که این اتفاق می‌افتد خیلی به ایشان می‌گویند که امروز به سمت تهران حرکت نکنید اما حاج‌آقا می‌گوید کلاس دارم، باید صبح بروم که تا عصر که کلاس دارم مطالعه کنم. می‌گویند اینجا -منطقه‌ای بیرون تهران که آنجا بودند - شرایط برای برگزاری مجازی کلاسم وجود ندارد. گویا جلسه مهمی هم داشتند. به خاطر کلاس و جلسه هرچه به ایشان می‌گویند برنگردید قبول نمی‌کنند.
روایت فرزند شهید فخری‌زاده
از لحظه ترور؛ پدر در کنار مادرم
 بیرون از ماشین تیر خورد
حامد فخری‌زاده درخصوص لحظه ترور دانشمند هسته‌ای گفت: وقتی مادر تماس گرفت و به منطقه ترور رسیدم، صحنه‌ای که دیدم یک جنگ تمام‌عیار بود. پدر را در بهداری آبسرد منتقل کردند. بعدازآن مجبور شدیم با هلی‌کوپتر پدر را به بیمارستان منتقل کنیم. فکر می‌کنم پدرم در هلی‌کوپتر شهید شده بود.
فرزند دیگر شهید فخری‌زاده درخصوص موقعیت ترور گفت: مادرم لحظه‌به‌لحظه کنار پدر بودند و قبل از اینکه پدر اولین تیر را بخورند، مادرم خارج از ماشین، کنار ایشان بودند. وقتی شهید، دومین تیر را می‌خورند، به زمین می‌افتند و در آغوش مادرم، تیرهای بعدی به ایشان اصابت می‌کند و به مقام والای شهادت می‌رسند.
فرزندان شهید فخری‌زاده گفتند: براثر انفجار خودرو، چندین ترکش هم به مادرمان اصابت کرده و ایشان نیز آسیب دیده‌اند. پدرمان در حالی‌که روی پای مادر بودند، 5 تیر دیگر به شهید اصابت می‌شود.
نگرانی شهید فخری‌زاده
در لحظه ترور
فرزند شهید فخری‌زاده درخصوص آخرین حرف‌های شهید در موقعیت ترور چه بوده است، گفت: در آن صحنه، پدر بعدازاینکه دو تا تیرخورده بودند، به مادر و تیم حفاظتی‌شان می‌گوید که «شما برید. این‌ها می‌خواهند من را بزنند.»
شهید فخری‌زاده:
 نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد
و وارد مذاکره شد
حامد فخری‌زاده درخصوص نگاه شهید فخری‌زاده درباره مسائل ملی و مذاکره با آمریکا گفت: پدرم به‌هیچ‌عنوان هیچ گرایش سیاسی نداشت و همیشه می‌گفت که خدمت به کشور و خدمت به مردم و اعتلا و پیشرفت کشور مهم است. همیشه می‌گفت چگونه می‌شود با گرگی که این‌گونه رفتار می‌کند اعتماد کرد و وارد مذاکره شد.
وی افزود: خوشبختانه حرف‌های پدر شهیدمان در فضای مجازی منتشر شد و نسبت به برخی سوءتعبیرها که درخصوص جهت‌گیری پدرمان در مورد مسائل هسته‌ای وجود داشت، رفع ابهام شد.
وقتی دفتر کار
فرزندان شهید فخری‌زاده
پلمب شد
حامد فخری‌زاده گفت: 20 سال پیش بود که پدرم، من و برادرم را توصیه می‌کردند که بروید دنبال کار آزاد. ایشان تأکید داشتند کار دولتی نداشته باشیم.
فرزندان شهید محسن فخری در این برنامه همچنین از محل کار خود گفتند و این‌که شهید تأکید داشتند هیچ‌وقت از نام ایشان استفاده‌ای نشود.
فرزند ایشان افزود: بدون استفاده از اسم و جایگاه ایشان کار را راه انداختند ولی به دلیل مشکلات مالی توسط بانک پلمب شد و مجبور شدند مکان دیگری را به‌صورت موقت اجاره کنند.
مهدی فخری‌زاده در ادامه گفت: این رسانه‌هایی که دنبال سوءاستفاده‌ هستند، می‌توانند در درگاه‌های رسمی بررسی کنند که این شرکت دانش‌بنیان چه بود و چه شده است.
محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان هفته گذشته جلوی چشمان همسرش به دست تروریست‌ها به شهادت رسید. نقش شهید فخری‌زاده در صنعت هسته‌ای و دفاعی کشور به حدی بود که آمریکائی‌ها او را پدر هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند و اسرائیلی‌ها سال‌ها به دنبال ترور او بودند.