به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,015
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,075
بازدید ماه: 72,148
بازدید کل: 23,733,959
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۹ - سخنان شهید فخری‌زاده در مورد اهمیت پدافند هسته‌ای؛ اگر غفلت کنیم ضربه می‌خوریم ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
سخنان شهید فخری‌زاده در مورد اهمیت پدافند هسته‌ای؛
 
اگر غفلت کنیم ضربه می‌خوریم
 
  ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
شهید فخری‌زاده: غفلت کنیم ضربه می‌خوریم + فیلم | شهرآرانیوز
شهید محسن فخری‌زاده در سخنانی به اهمیت موضوع پدافند هسته‌ای اشاره کرده و گفته بود: اگر در این زمینه غفلت صورت بگیرد، همان ضربه‌پذیری‌هایی که در بحث شیمیایی در زمان جنگ تحمیلی داشتیم اینجا با شدت بیشتری خواهیم داشت.
شهید دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) و از دانشمندان هسته‌ای و دفاعی کشور، چندی پیش در جمع همکاران خود سخنانی درباره موضوع پدافند هسته‌ای در کشور ایراد کرده بود که روز گذشته متن و فیلم بخشی از این سخنرانی برای اولین بار در رسانه‌ها منتشر شد.
شهید فخری زاده در این سخنرانی که در مراسم آیین کلنگ‌زنی قطب درمان مصدومین پرتوی هسته‌ای ایراد شده است، می‌گوید: عزیزانی که اینجا هستند، شاید غالب‌شان در صحنه‌های دفاع مقدس حضور داشتند. خب، بعد از فرمان حضرت امام و تغییر و تحولاتی که در جنگ ایجاد شد بعد از شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر، پیروزی‌های لشکر اسلام شروع شد و تا جایی رفت که تا تحقق شعار «تا کربلا یک گام بیشتر» نداشتیم - که محقق شود - که دشمن به حربه‌های غیراخلاقی متوسل شد و نبرد را به عرصه شیمیایی کشاند.
دانشمند شهید کشورمان در این سخنرانی کوتاه خود مطرح کرده بود: عزیزان خاطرشان هست که ما عملاً به‌دلیل نداشتن تجربه چگونه زمین‌گیر شدیم و چه شهدایی تقدیم کردیم و علت عمده‌اش همین نبود تجربه بود... شهدای زیادی را از نیروهای نظامی و مردم آن رژیم منحوس بعث که در رأسش صدام ملعون بود گرفت؛ خب، این به ‌هر حال یک تجربه تلخ بود و این درس را به ما داد که باید در همه عرصه‌ها مراقبت کنیم که غافلگیر نشویم...
شهید فخری زاده تأکید کرده بود: الان از یک‌طرف شاخ ‌و شانه کشیدن قدرت‌ها در مقوله سلاح هسته‌ای را می‌بینیم که به‌شدت پررنگ شده و بی‌محابا بحث‌های اینکه فلان کشور در راهبرد تهاجم هسته‌ای ما هست یا ما در مقابل فلان مقوله تهاجم هسته‌ای خواهیم داشت خیلی دارد عادی می‌شود و وقتی هم این مطالب مطرح می‌شود، می‌بینیم از هیچ نهادهای بین‌المللی حتی مثل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا سازمان ملل صدایی درنمی‌آید.
وی می‌گوید: به بودجه آمریکا که دقت بکنیم، امسال 712 میلیارد و 600 میلیون دلار کل بودجه دفاعی آنهاست که از این مقدار، 4/4 برای فرماندهی و کنترل هسته‌ای و 17/7 میلیارد برای خود مقوله هسته‌ای اختصاص دادند. 10 میلیون دلار فقط برای اجرای پروژه‌های مرتبط با کاهش زمان موردنیاز برای انجام یک آزمایش هسته‌ای - اختصاص دادند - 10 میلیون دلار اختصاص دادند که بتوانند زمان یک آزمایش هسته‌ای را کاهش دهند. در مورد منطقه، منطقه ما الان دارد به یک منطقه هسته‌ای تبدیل می‌شود. شما عربستان را ببینید که طرح‌های وسیع هسته‌ای مثل طرح ملک فهد دارد، امارات به‌شدت به‌دنبال بحث هسته‌ای است، پاکستان و هند هم که تکلیف‌شان مشخص است، هند هم مشخص است، خب، این گسترش می‌طلبد که یک‌سری زیرساخت‌هایی به‌صورت متوازن ایجاد شود که اگر ایجاد نشود با این احتمال حوادث چه در داخل و چه در منطقه و چه در عرصه بین‌المللی قطعاً ما آن ضربه‌پذیری‌هایی را که در بحث شیمیایی داشتیم اینجا با شدت بیشتری خواهیم داشت.