به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,745
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 3,682
بازدید ماه: 119,188
بازدید کل: 23,780,984
افراد آنلاین: 32
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1516 - تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس برای تصویب قانون راهبردی کاهش تحریم‌ها ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس
برای تصویب قانون راهبردی کاهش تحریم‌ها
     ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
آرمانخواهی دانشجو از جنس مطالبات احزاب سیاسی نیست - ایرنا
رئیس قوه قضائیه گفت: هرچه دست ما در برخورداری از اهرم‌ها و مولفه‌های قدرت پر باشد، هزینه‎های دشمن برای دشمنی و اعمال فشار بر ملت افزایش می‌یابد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه، از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به خاطر تصویب قانون راهبردی کاهش تحریم‌ها و وادار کردن دشمن به پایبندی و انجام وظایف و تعهداتش در توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی تقدیر کرد.
اقدامات دشمن برای اعمال فشار
علیه ملت ایران برای آ‌نها هزینه‎بر است
رئیسی با بیان این که بیگانگان باید بدانند هرگونه فشار بر ملت بزرگ ایران اسلامی برای آنها هزینه‎ خواهد داشت، تاکید کرد: هرچه دست ما در برخورداری از اهرم‌ها و مولفه‌های قدرت پر باشد، هزینه‎های دشمن برای دشمنی و اعمال فشار بر ملت افزایش می‌یابد.
آنچه با مقاومت ملت تناسب دارد،
تولید قدرت در همه عرصه‎هاست
وی افزود: در شرایطی که آلمان با موضع سخیف خود نشان داد اروپایی‌ها از آمریکا پیروی می‌کنند، آنچه با مقاومت ملت ایران تناسب دارد، تولید قدرت در عرصه‎های اقتصادی و علمی و امنیتی و دفاعی است تا همراهان و همگامان آمریکا متوجه شوند که به جای فشار بر ملت ایران باید به تعهدات خود عمل کنند.
 دانشگاه باید در تولید علم و جنبش نرم‌افزاری نقش فعال داشته باشد
رئیس قوه قضائیه در ادامه با گرامیداشت روز دانشجو، بر نقش دانشجویان در تولید علم و جنبش نرم‌افزاری تأکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه باید در تحقق پیشرفت و عدالت در گام دوم انقلاب اسلامی پیشگام بوده و نقشی فعال و مؤثر در این زمینه داشته باشد.
رئیسی از دانشجویان به عنوان جوانان بانشاط، آرمانخواه، صادق و دغدغه‎مند یاد کرد و با بیان این که آرمانخواهی دانشجویان از جنس مطالبات احزاب و گروه‎های سیاسی نیست، ادامه داد: روحیه انقلابی دانشجویان ایجاب می‌کند فضای دانشگاه‎ها هم انقلابی باشد و بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب، دانشجویان هم در تحقق پیشرفت و هم در مطالبه اجرای عدالت پیشگام باشند.
 نقش یکپارچه‎سازی خدمات الکترونیک قضایی
در تسهیل دسترسی مردم به عدالت
وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برای یکپارچه‎سازی خدمات الکترونیک قضایی گفت: این اقدام گام مهمی در جهت هوشمندسازی نظام قضایی و تسهیل دسترسی مردم به عدالت است. رئیس دستگاه قضا ابراز امیدواری کرد با بهره‎مندی از ظرفیت‎ فناوری‌های نوین و هوشمند شدن همه بخش‌های قوه قضائیه، هم فرآیند دسترسی مردم به خدمات قضایی آسان‌تر شود و هم شرایط کار برای همکاران دستگاه قضا به‌ویژه قضات بهتر شود.
همکاران قضایی ضمن رعایت پروتکل‎های بهداشتی اجازه ندهند کار مردم زمین بماند
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه واحد‌های قضایی برای حفظ جان همکاران دستگاه قضا و ارباب رجوع در برابر کرونا تأکید کرد، اما در عین حال از مدیران دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه خواست که با دادرسی به موقع، اجازه ندهند کوچک‎ترین وقفه و خللی در رسیدگی به کار مردم به وجود آید.