به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 936
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,873
بازدید ماه: 118,379
بازدید کل: 23,780,176
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1517 - سخنگوی قوه قضائیه خبر داد: بازگشت ۴۰ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال طی 4 ماه گذشته ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:
 
 بازگشت ۴۰ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال طی 4 ماه گذشته
 
    ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
 
 

به گزارش خبرگزاری میزان، غلامحسین اسماعیلی، در سی و ششمین نشست خبری با خبرنگاران، اظهارداشت: اخیرا در یکی از استان‌های شمال غرب کشور پرونده‌ای در مورد رشوه‌های سنگین برخی کارمندان گمرک رسیدگی گردید که برای ۱۰ نفر حکم قطعی صادر شد.
اسماعیلی با‌اشار به برخی از این احکام افزود: «محمدرضا لطفی» کارمند گمرک به جرم اخذ رشوه به تحمل ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی، «اسماعیل رحمانی» کارمند دیگر گمرک به ۱۰ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی، «فرزاد فروغ» کارمند گمرک به ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی، پرداخت جزای نقدی محکوم شده‌اند.
وی ادامه داد: در استان فارس و شهر شیراز مدیرکل سابق ورزش و جوانان به اتهام 28 فقره اخذ رشوه، جمعا به مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال به تحمل ۱۰ سال حبس، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
محکومیت مدیرعامل سابق بانک سرمایه
 به 12 سال حبس
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پرونده بانک سرمایه، غلامرضا حیدرآبادی مدیرعامل سابق بانک سرمایه که از کشور خارج شده بود و با تدابیر خاص قضایی و انتظامی و همکاری پلیس بین‌الملل به کشور بازگشت، قبلا یک محکومیت غیابی داشت و بعد از بازگشت کشور به رای صادره واخواهی کرد که به واخواهی او رسیدگی شد و به موجب حکم قطعی به ۱۲ سال حبس تعزیری، محرومیت دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی و ضبط مال تحصیل شده از طریق نامشروع محکوم شد.
ورود قوه قضائیه برخی از‌اشکالات
و تخلفات واگذاری‌ها را برملا کرد
اسماعیلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر آخرین اقدامات دستگاه قضا در مورد پرونده خصوصی‌سازی‌ معیوب اظهارداشت: اقدامات ما در این خصوص در دو بخش است. یک بخش رسیدگی به پرونده اتهامی مدیرسابق خصوصی‌سازی است که همین روز‌ها دادگاه آن از حیث موضوع مجازات و رسیدگی به اتهامات انتسابی به این شخص در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در موضوع خصوصی‌سازی‌ها، بررسی‌های دستگاه قضا، برخی از‌اشکالات و تخلفات تعدادی از شرکت‌های واگذار شده را برملا کرد و با برملا شدن این تخلفات موضوع به سازمان خصوصی‌سازی منعکس شد و سازمان خصوصی‌سازی این تخلفات و‌اشکالات را به هیئت داوری در مورد پرونده‌هایی منعکس کرد، هیئت داوری آرایی را صادر کرد و آرا قابل اعتراض در دادگاه بود و در چهار ماهه اخیر، پرونده ۶ شرکت واگذار شده در شعبه ویژه دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده‌های خصوصی‌سازی رسیدگی شد و رای هیئت داوری مبنی بر فسخ واگذاری با حکم دادگاه قطعیت پیدا کرد.
سخنگوی دستگاه قضا اظهارداشت: در نتیجه در چهار ماهه اخیر شرکت تولید نیروی برق شاهرود، شرکت آب و خاک پارس، شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان، سیلوی سنقر، شرکت تراورس البرز و شرکت فولاد میبد، از طریق فرآیند هیئت داوری و حکم دادگاه ویژه به دولت برگشت. مجموعه ارزش این ۶ شرکت، گرچه به‌روز‌رسانی نشده و نیازمند قیمت رسانی به روز است؛ اما برآورد اولیه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی به آن در این ارتباط به ما داده است قریب به ۴۰ هزار میلیارد تومان در اثر فسخ واگذاری این شرکت‌ها به دولت جمهوری اسلامی ایران برگشته است.علاوه‌بر اقداماتی که سال گذشته در مورد شرکت هپکو، ایران ترانسفو و ماشین سازی تبریز انجام شده بود این ۶ شرکت در ۴ ماهه اخیر امسال صورت گرفت.
تأیید حکم اعدام «روح اله زم»
از سوی دیوان عالی کشور
اسماعیلی در پاسخ به سؤالی در مورد حکم پرونده روح اله زم گفت: در حدود بیش از یک ماه قبل دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادره از دادگاه انقلاب به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.
اراده جدی قوه قضائیه
برای برخورد با قصور احتمالی مسئولان
در موضوع آبگرفتگی خوزستان
وی در پاسخ به سؤالی در مورد برخورد با ترک فعل‌های احتمالی در ماجرای آب گرفتگی خوزستان، گفت: اعزام رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور به منطقه گویای عزم و اراده جدی قوه در بررسی علل، زمینه‌ها، قصور و تقصیرات احتمالی هر یک از مقامات ملی یا استانی در منطقه است که با پایان ارزیابی‌ها و ارائه گزارش تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.
مصوبه قانونی
 «اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها» را
 برای همه لازم‌الاجرا می‌دانیم
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سؤالی در مورد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، تصریح کرد: قوه قضائیه قانون را بعد از آنکه به تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید، هم برای خود و هم برای دیگران لازم الاجرا می‌داند.