به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 779
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 779
بازدید ماه: 779
بازدید کل: 23,662,610
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۷ -امیرعبداللهیان خبر داد: شناسایی و دستگیری بخشی از عوامل ترور شهید فخری‌زاده ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
امیرعبداللهیان خبر داد:
 
شناسایی و دستگیری بخشی از عوامل ترور شهید فخری‌زاده
 
  ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
 
 
دستیار ویژه رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: عاملان اجرای ترور شهید فخری‌زاده توسط دستگاه‌های امنیتی ما شناسایی و حتی دستگیر شده‌اند.
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه العالم درخصوص پرونده ترور شهید فخری‌زاده گفت: عاملان اجرای این ترور که بخشی از آنها توسط دستگاه‌های امنیتی ما شناسایی و حتی دستگیر شده‌اند از عدالت فرار نخواهند کرد و حتماً برخورد قوی پشیمان‌کننده‌ای با آنها خواهد شد.
دستیار ویژه رئیس ‌مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص طراحان ترور و عاملان ترور شواهد مختلفی وجود دارد که صهیونیست‌ها در این موضوع نقش داشتند اما آیا صهیونیست‌ها به تنهایی و بدون همکاری مثلاً سرویس آمریکا یا سرویس دیگری قادر بودند این کار را انجام بدهند؟ قطعاً قادر به انجام این کار نبودند، جزئیات این طرح برای بخش‌های امنیتی ما مشخص شده اما تا تکمیل این تحقیقات ترجیح این است که ما خیلی جزئیاتی را اعلام نکنیم و منتظر بمانیم که پیگیری‌های امنیتی به نتیجه برسد.
برای آمران ترور، اقدامات چندلایه‌ای
 مدنظر ایران هست
وی افزود: برای پاسخ گفتن به این جنایت و انتقامی که باید گرفته بشود و اقدامی که پشیمان‌کننده باشد برای آمران این ترور اقدامات چند لایه‌ای مد نظر جمهوری اسلامی ایران هست اما اینکه لایحه‌های این اقدامات چگونه هست فکر می‌کنم روزی که خبر در واقع پاسخ کوبنده و قاطع جمهوری اسلامی ایران و پاسخ پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران منتشر بشود ابعاد این مقابله به‌مثل و پاسخ پشیمان‌کننده و قاطع تشریح خواهد شد.
امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی در مورد «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» با بیان اینکه این قانون تقریباً از حدود چهار ماه پیش در مجلس جدید شورای اسلامی کلید خورد، اظهار داشت: قانون نه صرفاً پاسخ به ترور شهید بلکه پاسخ به بدعهدی‌های کشورهای اروپایی و در پاسخ به تحریم‌های ظالمانه یک‌جانبه و به عنوان یک راه‌حل منطقی و اصولی برای خارج کردن کشور از تحریم‌های بی‌انتها و تکراری ایالات متحده آمریکاست.
امیدوار بودن به بایدن ساده‌اندیشی است
دستیار ویژه رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در مورد ادعای تأثیر روی کار آمدن بایدن در سیاست‌های هسته‌ای ایران گفت: اینکه روی کار آمدن بایدن به معنای بازگشت به یک دوره طلایی برجام و حل مشکلات ما با طرف‌های مقابل باشد در عرصه منطق سیاست خارجی ساده‌اندیشی و ساده‌انگاری است.
وی افزود: بایدن هنوز نیامده صحبت از ضرورت ایجاد یک ائتلاف با اروپا و برخی از کشورها می‌کند و به صراحت می‌گوید که هدف ما از این ائتلاف پیگیری سیاست‌های مقابله‌ای با ایران، چین و روسیه است. امیرعبداللهیان گفت: بایدن از موضوعاتی فراتر از هسته‌ای صحبت می‌کند، از منطقه صحبت می‌کند، از موشک‌های دفاعی ایران صحبت می‌کند طبعاً بایدن می‌خواهد همه موضوعات را روی میز مذاکره قرار بدهد.
ما برجام منطقه‌ای
 و برجام موشکی و غیره نخواهیم داشت
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با‌ اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان در مورد توافق جدید هسته‌ای گفت: برداشت من شخصاً از این اظهارات وزیر خارجه آلمان این بود که او به دنبال این هست که موضوعات جدیدی برای گفت‌وگوهای برجامی باید اضافه شود، جمهوری اسلامی ایران در این رابطه تصمیم خودش را از قبل گرفته، همان زمانی که برجام هسته‌ای به نتیجه رسید به صراحت مقام معظم رهبری اعلام فرمودند که برجام ۲ و ۳ و غیره نداریم، ما برجام منطقه‌ای و برجام موشکی و غیره نخواهیم داشت و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و طرف‌های برجامی ما باید اول صداقت خودشان را در همین برجام هسته‌ای نشان بدهند که عملاً علیه آن رفتار کردند و نشان دادند رفتار صادقانه در این رابطه ندارند.
وی افزود: وزیر خارجه آلمان باید پاسخگو باشد که در قبال بی‌تعهدی و بی‌عهدیشان در برجام در برابر مردم ایران چه کرده‌اند؟
در کنار دولت قانونی و مردم یمن هستیم
امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی درخصوص موضع ایران درباره یمن اظهار داشت: در 5 سال گذشته یک انفجار تروریستی در صنعا و شمال یمن که در اختیار انصارالله و متحدین هست رخ نداده ‌اما جنوب یمن تبدیل به جولانگاه تروریست‌ها و جنگ‌های نیابتی شده است.
وی با بیان اینکه سطح تصمیم‌گیری برای مسئله یمن فراتر از امارات و حتی حاکمان عربستان سعودی است، افزود: ملک سلمان و محمد بن سلمان خسته شده‌اند و به دنبال این هستند که آبرومندانه از جنگ بیرون بروند اما بازیگران بین‌المللی که به دنبال فروش سلاح هستند به استمرار این جنگ نیاز دارند.
دستیار ویژه رئیس ‌مجلس شورای اسلامی گفت: حضورسفیر ایران به صنعا حاوی این پیام آشکار است که ما در کنار دولت قانونی و مردم یمن هستیم و در عین حال علیه هیچ یمنی نیستیم.
سفر وزیر خارجه سوریه
به پاس قدردانی از حمایت‌های ایران بود
امیر عبداللهیان همچنین با‌ اشاره به سفر فیصل المقداد وزیر خارجه جدید سوریه به تهران گفت: سفر فیصل المقداد به پاس قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه صورت گرفت.
وی اظهار داشت: این سفر نشان داد که روابط دو کشور از اولویت برخوردار است و برای سوریه جمهوری اسلامی ایران یک شریک مهم و راهبردی در منطقه است
دستیار ویژه رئیس ‌مجلس خاطر نشان کرد: من این را بارها از زبان آقای بشار اسد شنیدم که ایشان می‌گفت: خون مردم ایران و خون مردم سوریه در هم آمیخت.