به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,604
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 9,792
بازدید ماه: 15,582
بازدید کل: 23,503,954
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۸ - جاسوسی که اطلاعات دانشمندان هسته‌ای را در اختیار موساد قرار می‌داد۱۳۹۶/۰۹/۲۷
گزارشی از روند اقدامات وطن‌فروشانه احمدرضا جلالی
 
جاسوسی که اطلاعات دانشمندان هسته‌ای را
 
در اختیار موساد قرار می‌داد
 
۱۳۹۶/۰۹/۲۷
 
اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی به تعویق افتاد - فرارو

در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی موج ترورها بیشتر معطوف به ترور شخصیت‌های سیاسی و امنیتی کشور بود اما پس از طرح موضوع پرونده هسته‌ای ایران و دستیابی کشورمان به سطوح بالایی از دانش هسته‌ای و پس از آنکه دشمن نتوانست روند رشد فزاینده علمی کشور را با تحریم و تهدید متوقف کند، دست به کار ترور دانشمندان هسته‌ای شد.
بر همین اساس، در 22 دی ماه سال 88 اولین دانشمند هسته‌ای ایران به‌نام دکتر مسعود علی‌محمدی جلوی درب منزلش ترور شده و به شهادت می‌رسد. حدود یک سال پس از این واقعه، در تاریخ 8 آذر 89 دوتن دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان هدف تیم‌های ترور سرویس‌های اطلاعاتی دشمن قرار گرفتند که یکی از این عملیات‌ها منجر به شهادت دکتر مجید شهریاری، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی شد و عملیات دیگر با هوشیاری دکتر فریدون عباسی ناکام ماند.
چند روز پس از ترور شهید شهریاری، وزارت اطلاعات از دستگیری عامل ترور شهید علی‌محمدی خبر داد. در واقع وزارت اطلاعات موفق شده بود مجید جمالی فشی عامل  ترور شهید علی‌محمدی را دستگیر کند. اعترافات جمالی فشی مشخص کرد که سازمان اطلاعاتی اسرائیل طراح و اجراکننده ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان است، ولی هنوز مشخص نبود که چه‌کسی اطلاعات دانشمندان هسته‌ای کشورمان را در اختیار دشمن قرار داده است.
اوایل مرداد ماه سال 90 شهید داریوش رضایی‌نژاد سومین دانشمند هسته‌ای کشورمان نیز جلوی چشم خانواده‌اش به شهادت می‌رسد. در دی ماه همان سال نیز شهید مصطفی احمدی روشن چهارمین دانشمند هسته‌ای کشورمان نیز هدف ترور قرار گرفته و به شهادت می‌رسد.
نکته قابل توجه در تمامی این ترورها آن است که تمام دانشمندان هسته‌ای کشورمان به‌شیوه‌ای مشابه و با چسباندن بمب‌های مغناطیسی به درب خودروهایشان به شهادت می‌رسند به‌جز شهید رضایی‌نژاد که با شلیک چند گلوله ترور می‌شود. تمامی این شواهد نظر سیستم اطلاعاتی کشور را به این نکته معطوف می‌کند که اتاق عملیات مشترکی تمام این ترورها را برنامه‌ریزی، هدایت و اجرا کرده است. اما نکته مبهم این پرونده آن است که؛ چه‌کسی اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای ایران را در اختیار دشمن قرار داده است؟
در اردیبهشت ماه سال 94 فردی به‌نام احمدرضا جلالی توسط دستگاه اطلاعاتی کشور بازداشت می‌شود. جلالی که دکترای عمومی خود را در ایران گرفته بود، دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را در کشور سوئد گذرانده بود. وی به‌دلیل تخصصش، به‌عنوان پزشک امین در پروژه‌های خاص تحقیقات هسته‌ای کشور دعوت به همکاری می‌شود. وی در سال 87 برای ادامه تحصیل به سوئد و بلژیک می‌رود  و به‌علت تدریس در دانشگاه‌های اروپایی و شرکت در مجامع علمی به شهرت می‌رسد.
جلالی درباره فعالیتش در خارج از کشور می‌گوید که پس از مقطع دکترا با یک شرکت اروپایی همکاری می‌کند و در ادامه نیز با شرکت‌هایی در آمریکا و اروپا همکاری می‌کرده است. وی به‌دلیل ارتباط نزدیک با دانشمندان هسته‌ای کشور لیستی از اطلاعات آنان را به موساد تحویل می‌دهد و این اطلاعات مبنای اصلی موساد برای ترور دانشمندان کشورمان می‌شود.
جلالی که در پوشش همکاری با آژانس امنیتی اتحادیه اروپا اقداماتش را انجام می‌داده است درباره درخواست‌های موساد  می‌گوید: آنها در ابتدا عکس‌هایی از مراکز هسته‌ای به من نشان می‌دادند و از من می‌خواستند اطلاعاتی از این مراکز در اختیار آنها قرار بدهم. پس از آن اطلاعات جدیدی از من درباره دانشمندان هسته‌ای کشور می‌خواستند که این افراد دقیقاً چه اقداماتی را انجام می‌دهند.
وی همچنین درباره توصیه‌هایی که عوامل موساد به او می‌کردند، عنوان کرده که، «آنها به من می‌گفتند درباره ارتباط با ما چه در قالب دوستی، چه در قالب همکاری با اتحادیه اروپا هیچ مطلبی در داخل کشور عنوان نکنم».
موساد سیستم ارتباطی خاصی را در اختیار جلالی قرار داده بود و طبق اظهارات وی، در زمانی که می‌خواستند صحبت‌های مهمی با او انجام دهند ابتدا یک تماس با گوشی همراه او برقرار می‌کردند و سپس از او می‌خواستند در ساعت مشخصی از گوشی همراه مخصوصی که موساد در اختیار  او قرار داده است استفاده کند.
به گزارش تسنیم، وعده ارائه اقامت در یکی از کشورهای اروپایی و کار در آن کشور از جمله دلایل اصلی گرفتاری جلالی در دام اطلاعاتی موساد بوده است.