به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 772
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 772
بازدید ماه: 772
بازدید کل: 23,662,603
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶ -پيكر شهيد احمدي‌روشن تشييع شد/'امام خامنه‌ای' شریک غم پدر مصطفی ۱۳۹۰/۱۰/۲۳

 

پيكر شهيد احمدي‌روشن تشييع شد

  ۱۳۹۰/۱۰/۲۳

پيكر شهيد احمدي‌روشن تشييع شد+تصاویر - تابناک | TABNAKتشییع پیکر شهید مصطفی احمدی روشن

مراسم تشييع پيكر شهيد احمدي‌روشن، از شهداي جهاد علمي و عرصه علم و فناوري، بعد از نماز جمعه اين هفته تهران توسط مردم مومن و نمازگزار تهران و برخي از مسوولان كشوري و لشگري برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، بعدازظهر امروز مردم نمازگزار تهران پس از اقامه نماز جمعه اين هفته به امامت آيت‌الله امامي كاشاني، پيكر مطهر شهيد مصطفي احمدي‌روشن و شهيد قشقايي كه روز چهارشنبه توسط عوامل تروريستي استكبار جهاني به شهادت رسيده بودند، را بر روي دستان خود تشييع كرده و به سمت گلزار شهداي امام‌زاده علي‌اكبر (ع) چيذر حركت كردند.

ظهر امروز خيابان انقلاب در محدوده سردر اصلي دانشگاه تهران محل برگزاري نماز جمعه تا ميدان انقلاب اسلامي شاهد صحنه حضور باشكوه مردم نمازگزار و عزادار در سوگ سالار شهيدان، اباعبدالله‌ الحسين بود كه آمده بودند پيكر شهيد احمدي‌روشن و شهيد قشقايي را بعد از نماز تشييع كنند.

مردم نمازگزار با در دست داشتن تصاويري از شهداي عرصه علم و فناوري، شهيد مجيد شهرياري، شهيد مسعود علي‌محمدي، شهيد داريوش رضايي‌نژاد و همچنين شهيد مصطفي احمدي‌روشن و پرچم‌هايي منقش به نام مبارك امام حسين (ع) و با سر دادن شعارهايي همچون «شهيدان زنده‌اند الله‌اكبر، به خون آغشته‌اند الله‌اكبر»، «عزا عزاست امروز، مهدي صاحب زمان صاحب عزاست امروز، خامنه‌اي رهبر صاحب عزاست امروز» به سمت ميدان انقلاب، محل تجمع و وداع با اين شهدا حركت مي‌كردند.

همچنين اقشار مختلف مردم با سر دادن شعارهاي ضداستكباري، همچون مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر ضدولايت فقيه، مرگ بر انگليس، مرگ بر منافق، مرگ بر تروريسم، نفرت و انزجار خود را از استكبار جهاني و قدرت‌هاي شيطاني اعلام كردند.

تشييع‌كنندگان همچنين بارها شعارهاي "كجاييد اي شهيدان خدايي"، "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست"، "اين همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده". "ابوالفضل علمدار خامنه‌اي نگه‌دار" را در تاكيد بر تداوم راه خود در پيروي از ولايت فقيه سر مي‌دادند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم يكي از دانشجويان به نمايندگي از دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور گفت: شعار دانشجويان انقلابي در سراسر دانشگاه‌هاي كشور همان شعار مرگ بر آمريكا، مرگ بر صهيونيسم، مرگ بر انگليس و حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست، مي‌باشد و استكبار جهاني بداند، اين شهيد انقلاب و انتخابات ما را بيمه كرد.

وي همچنين با بيان اين‌كه «امام امت راه را براي ما مشخص كردند و فرمودند بكشيد ما را، ملت ما بيدارتر و نيرومندتر مي‌شوند» گفت: آمريكا، انگليس و صهيونيست جهاني بدانند شهادت اين همسنگران ما چيزي جز عجز و نابودي و اضمحلال آن‌ها تعبير نمي‌شود. اين خون‌ها به ما نشان مي‌دهد راه ‌ما راه حق و درست است و تا زماني كه دانشجوي انقلابي در دانشگاه‌هاي اين كشور زنده است و درس مي‌خواند، سلسله اين شهدا زنده و پوياست.

وي كه به نمايندگي از دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور سخن مي‌گفت، تاكيد كرد: ما آماده‌ايم در راه اهداف، پويايي و پيشرفت كشور و نظام جان خود را بدهيم و در اين راه از هيچ خطري نمي‌هراسيم، زيرا در مكتب امام، شهادت چيزي جز نشاط، پويايي و حركت رو به جلو نيست. هر قطره خون ما ده‌ها بسيجي و دانشجوي متعهد را به وجود مي‌آورد.

وي افزود‌: آن‌ها مي‌خواهند با اين اقدامات جو كشور ما را امنيتي و فضاي انتخابات را آلوده كنند، اما آن‌ها كور خوانده‌اند و بدانند اين شهادت‌ها، نظام و انقلاب ما را تضمين مي‌كند.

تشييع‌كنندگان با سر دادن شعارهاي الله‌اكبر، مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس و مرگ بر صهيونيسم و مرگ بر اسرائيل سخنان وي را تائيد كردند.

در ادامه اين مراسم مادر شهيد احمدي‌روشن با تشكر از حضور مردم در اين مراسم و همچنين با قدرداني از پيام مقام معظم رهبري در ارتباط با اين حادثه افزود: من مي‌خواهم اعلام كنم كه پسر من جزو هيچ حزب و گروه و فرقه‌اي نبود. او فقط پيرو آيت‌الله خامنه‌اي بود. من از رهبر انقلاب به خاطر پيام خوبي كه باعث تسلاي خاطر ما و همسر و فرزندان شهيد شد، تشكر مي‌كنم.

وي با تاكيد بر اين‌كه «پسر من فقط پيرو خط رهبري بود» گفت: فرزند من در خط اسلام، نظام و رهبري است و تا مصطفي و امثال او هستند، دشمن هيچ غلطي نمي‌تواند بكند. البته توصيه مي‌كنم بايد مواظب باشيد آب در آسياب دشمن نريزيد.

مادر شهيد احمدي روشن يادآور شد: شهداي ديگر و به ويژه شهيد قشقايي نيز كمتر از پسر من نبودند و مصطفي از طبقه‌بندي كردن شهدا متنفر بود.

در اين حين تشييع‌كنندگان شعارهاي درود بر قشقايي، انرژي هسته‌يي حق مسلم ماست، مي‌كشم، مي‌كشم آن‌كه برادرم كشت، را سر دادند.

مادر شهيد احمدي‌روشن همچنين از مسوولان امنيتي كشور، مراقبت بيش از پيش از نخبه‌هاي كشور را خواستار شد و تصريح كرد: خواهش من اين است كه مراقب باشيد و امنيت آن‌ها را بيشتر حفظ كنيد و نگذاريد مصطفي ديگر شهيد شود.

در بخش پاياني اين مراسم شركت‌كنندگان با سر دادن شعار «درود بر تو مادر قهرمان»، علمدار ولايت، بسيجيان فدايت، مرگ بر آمريكا و اسرائيل، مرگ بر تروريست و ضد ولايت فقيه در سوگ سالار شهيدان به مناسبت اربعين حسيني سينه‌زني كردند و پيكر مطهر شهدا را پس از قرائت دعاي فرج به سمت گلزار شهداي امام‌زاده علي‌اكبر چيذر بدرقه كردند.

'امام خامنه‌ای' شریک غم پدر مصطفی

پیام تسلیت در پی شهادت نخبه‌ی جوان شهید احمدی روشن

دانشجویان و جوانان نمازگزار تهرانی با شعار" می‌کشم‌، می‌کشم، آنکه برادرم کشت" با پیکر مطهر 'مصطفی شهید' وداع کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، شهید مصطفی احمدی‌روشن ظهر امروز روی دست‌‌های نمازگزارن تهرانی از دانشگاه تا میدان انقلاب، با حضور پدر، مادر، همسر تشییع شد.
 
این مراسم بعد از نماز جمعه تهران با حضور آیت‌الله امامی‌کاشانی و آیت‌الله جنتی، آغاز شد و جوانان نمازگزار به محض رویت تابوت مصطفی شهید به صورت خودجوش شعار " می‌کشم، می‌کشم، آنکه برادرم کشت" از  بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ استقبال کردند.

و بالاخره مصطفی شهید روی‌دستان نمازگران تهرانی قرار گرفت و شعار مرگ بر آمریکا، مرک بر انگلیس در خیابان انقلاب طنین انداز شد و از دانشگاه به سمت آزادی حرکت کرد.

در این بین، نماینده دانشجویان طی سخنانی با اشاره به اهداف تروریست‌ها در آستانه انتخابات مجلس نهم، تاکید کرد: " این متفکر شهید انتخابات را بیمه و مشارکت گسترده را تضمین کرد" که دانشجویان و جوانان نمازگزار با شعار مرگ بر منافق، مرگ برضد ولایت فقیه و مرگ آمریکا، مهر تائیدی بر این پیام زدند.

دانشجویان و جوانان نمازگزار با قرائت نوای "کجایید ای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی"، مصطفی شهید را تا میدان انقلاب اسلامی همراهی کردند. در هنگام وداع، مادر متفکر شهید طی سخنانی از خداوند خواست مصطفی را به عنوان هدیه از یک مادر شهید قبول کند و سپس خطاب به عاملان ترور فرزند شهیدش، گفت: شما خواب آرام نخواهید داشت تا که مصطفی‌ها در این کشور حضور داشته باشند.

مادر شهید احمدی‌روشن که به صورت تلویحی به نخبگی فرزندش در عرصه هسته‌ای اشاره می‌کرد، با شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم‌ماست" مورد استقبال قرار گرفت و سپس پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب را مایه دلگرمی خودش، همسر، پدر و فرزند شهید دانست.

"درود بر مادر قهرمان" شعار تقدیر جوانان و دانشجویان از مادر شهید بود که همراه با دعای فرج، مصطفی‌احمدی‌روشن به سمت امام‌زاده علی‌اکبر چیذر رهسپار کرد.

در نهایت مصطفی شهید از انقلاب به رفیقیان شهیدش از جمله شهید علی‌محمدی، شهریاری، تهرانی‌مقدم پیوست که به قول دانشجویانی که شعار" برادر شهیدم راهت ادامه دارد" فریاد می‌زدند منطق روشن شهید احمدی‌‌ الگوی دانشجویان انقلاب اسلامی باشد.

امروز هزاران دانشجو و جوان ایرانی با شهیدی وداع کردند که امام خامنه‌ای درباره‌اش مرقوم فرمودند: "شهادت دانشمند نخبه‌ی جوان، شهیدمصطفی احمدی روشن، اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد. ما همگی شریک غم پدر و مادر و همسر و فرزند این جوان مظلوم و برجسته و سرافرازیم.

این ترور بزدلانه که عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند کرد به جنایت کثیف و پلید خود اعتراف کنند و مسئولیت آن را بپذیرند مانند دیگر جنایات شبکه‌ی تروریسم بین‌الملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویس‌های سیا و موساد عمل شده و نشانه‌ به بن‌‌بست رسیدنِ استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی است. آنها در این رفتار شنیع و قساوت‌آمیز نیز شکست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه‌ی خود دست نخواهند یافت".