به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 858
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,795
بازدید ماه: 118,301
بازدید کل: 23,780,098
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1547 - واکنش‌ها به تحریف سازمان‌یافته بیانات رهبر انقلاب: تحریف روش عقلانی مقابله با تحریم ناشی از نقش نفوذی‌هاست ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
واکنش‌ها به تحریف سازمان‌یافته بیانات رهبر انقلاب:
 
تحریف روش عقلانی مقابله با تحریم ناشی از نقش نفوذی‌هاست
 
۱۳۹۹/۰۹/۲۹
عکس | واکنش سایت رهبر معظم انقلاب به تحریف بیانات ایشان - kodoom.com -  Kodoom
روزنامه‌های زنجیره‌ای روز پنج‌شنبه در بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید، رهنمودهای معظم‌له را سانسور و تحریف کردند.
رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی‌کردن تحریم دست ما است، غیرازاین است؟ ما که نمی‌توانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند امّا خودمان می‌توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدّم است، این درست است، بیشتر دنبال این باشیم. البته نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البته چهار سال است تأخیر شده [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته بشود [امّا] تا الآن نه‌فقط برداشته نشده، زیاد هم شده.»
بااینکه رهبر معظم انقلاب در ادامه تصریح کردند: «اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است». اما جریان تحریف در اقدامی هماهنگ و سازمان‌یافته به نقل از معظم‌له تیتر زدند: «اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم»!
بر همین اساس بود که پایگاه اطلاع‌رسانی
رهبر معظم انقلاب روز جمعه با انتشار یک پوستر، به مخاطبان خود نسبت به تحریف بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در برخی رسانه‌ها، آگاهی بخشی کرد.
پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری با انتشار بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب به بیانات معظم له در 10 مرداد 99 اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: «کار جریان تحریف، آدرس غلط دادن برای حل مشکل تحریم است.»
محسن رضایی: جریان تحریف
خط نفوذ را نشان می‌دهد  همه باید هوشیار باشیم
همچنین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از تحریف بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌ها، خواستار هشیاری در برابر خط نفوذ شد.
محسن رضایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: حرکت هماهنگ و هدفمند برخی از محافل رسانه‌ای داخلی و خارجی، برای تحریف نظر رهبری درباره رفع تحریم‌ها، و نیز توهین، دروغ‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی، به‌وضوح تمام، بغض و کینه دشمن، به‌ویژه دشمنی اسرائیل و آمریکا و خط نفوذ با اسلام و انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد. همه باید به‌هوش باشیم.
کج‌فهمی‌ها از سخنان رهبر معظم انقلاب
ناشی از نقش نفوذی‌ها است
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در واکنش به تحریف توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت «خنثی‌سازی تحریم‌ها» گفت: رهبری در فرمایش خود به این مهم اشاره کردند که کشور پنج سال معطل رفع تحریم بوده و حتی مذاکره نیز با این هدف انجام شد اما رفع تحریم رخ نداد.
سلیمی با بیان اینکه کسانی که بازهم در پی رفع تحریم و مذاکره هستند باید خجالت‌زده و شرمنده باشند، افزود: اصلاح‌طلبان و آقایان مذاکره‌کننده پنج سال ملت را سر دوانده‌اند و امروز و فردا کرده‌اند. اکنون آن‌ها باید پاسخگو باشند که چرا پنج سال کشور را معطل کرده و چرا باعث بروز جنگ اقتصادی شده‌اند زیرا آن‌ها مقصر وضعیت فعلی و گرانی‌ها هستند.
تلاش جریان تحریف
برای توجیه عملکردهای اشتباه
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه فرمایش رهبر حکیم انقلاب به‌ضرورت قوی شدن ما اشاره داشته است، تصریح کرد: آقا فرمودند ما ضمن اینکه نباید به دشمن اعتماد کنیم باید در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها نیز با هم متحد شویم.
وی با بیان اینکه کسانی که صحبت‌های صریح رهبری در خصوص خنثی‌سازی تحریم‌ها را معنای دیگری می‌کنند گویا از نظر فهم مسائل هم دچار ایراد هستند، گفت: ما فکر می‌کردیم این افراد در فهم مطالب دچار مشکل نیستند اما گویا آن‌ها مسائل بدیهی را هم نمی‌فهمند.
سلیمی با تأکید بر اینکه فرمایشات رهبری بسیار روشن است، افزود: کسانی که ادعای روشن‌فکری می‌کنند باید به اظهارنظرها و فرمایشات آقا به معنای درست و روشن آن توجه داشته باشند و بعد از این همه ‌سال اما و اگر آن‌ها معنایی ندارد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه کج‌فهمی از بیانات رهبر معظم انقلاب از سوی برخی از دو حالت خارج نیست، افزود: این افراد به خاطر اینکه برای مردم دردسر ایجاد کرده‌اند نمی‌خواهند مسئولیت مشکلاتی که مستقیماً به خاطر عملکرد و تصمیمات آن‌هاست را بر عهده بگیرند.
نماینده مردم در مجلس که با خبرگزاری آنا گفتگو می‌کرد، ادامه داد: کج‌فهمی از سخنان رهبر معظم انقلاب از سوی برخی به علت این است که برخی نفوذی‌ها در حال هدایت آن‌ها هستند، همان نفوذی‌هایی که در دفتر رئیس‌جمهور، در تیم مذاکره‌کننده و همچنین در ترور شهید فخری‌زاده نقش داشته‌اند.
انتقاد از تحریف بیانات رهبری؛
دولت به دنبال تغییر مسیر گذشته نیست
سید نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با مهر در واکنش به افراد و رسانه‌هایی که به دنبال تحریف فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره رفع تحریم‌ها هستند، گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب واضح، روشن و بدون نیاز به تفسیر بود. ایشان فرمودند که خنثی‌سازی تحریم‌ها از رفع تحریم‌ها مهم‌تر است و مسئولان باید بیشتر بر خنثی‌سازی تحریم‌ها متمرکز شوند.
وی بیان کرد: دلیلی که رهبر معظم انقلاب برای این مسئله آوردند، بسیار دقیق است چراکه رفع تحریم‌ها دست ما نیست اما خنثی‌سازی تحریم‌ها دست خودمان است و بر این اساس باید تمرکز بیشتری روی آن بگذاریم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته رهبر معظم انقلاب در مقدمه بحثشان رفع تحریم‌ها را هم نفی نکردند و فرمودند که باید برای رفع تحریم‌ها هم تلاش شود و اگر رفع تحریم‌ها حتی یک ساعت هم زودتر انجام شود، مفید است.
موسوی افزود: البته ایشان در این زمینه فرمودند که چهار سال است که رفع تحریم‌ها به تأخیر افتاده است. دلیل این مسئله آن است که رفع تحریم‌ها دست دشمن است و دست ما نیست.
وی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب کاملاً روشن است اما علت اینکه مسئولان دولتی و رسانه‌های منسوب به آنان بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را برجسته و تیتر و بقیه موارد را بایکوت و سانسور می‌کنند، این است که این جریان می‌خواهند همان مسیر طی شده و خسارت باری را که در گذشته دنبال کرده بودند، ادامه دهند.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این افراد هیچ اراده و انگیزه‌ای برای تغییر این مسیر خسارت‌بار ندارند. هر فرد عاقلی که بیانات رهبر معظم انقلاب را موردتوجه قرار دهد، قطعاً متوجه می‌شود که مرکز ثقل بیانات ایشان این است که ما باید به خنثی‌سازی تحریم‌ها اولویت دهیم.
موسوی اظهار داشت: خنثی‌سازی تحریم‌ها دست خود ماست اما دولتی‌ها و رسانه‌های منسوب به آنان به دنبال تغییر مسیر خود نیستند بلکه به دنبال ادامه مسیر قبلی خود هستند و به همین دلیل به هر کاری و حتی تحریف بیانات
رهبر معظم انقلاب دست می‌زنند.
با تحریف بیانات رهبری
می‌خواهند ایران را بدهکار کنند
محمد مرندی کارشناس ارشد مسائل آمریکا نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب بیان کرد: موضع برخی جریان‌ها که سعی دارند ایران را در موضوع تحریم بدهکار و نیازمند برداشتن گام‌های اضافی کنند، هیچ کمکی به کشور نمی‌کند.
مصادره به مطلوب سخنان رهبری،
روشی منافقانه است
علاوه بر این، حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با رسالت درباره تحریف بخشی از سخنان رهبری از سوی اصلاح‌طلبان و جریان حامی دولت و مصادره به مطلوب سخنان رهبری، اظهار داشت: رهبری سخنان خودشان را به‌صورت شفاف برای مسئولان و مردم جامعه مطرح کردند. شاهد هستیم توصیه‌هایی که رهبری داشتند و خط‌مشی که تعیین کردند، متأسفانه از سوی اصلاح‌طلبان منقطع و تحریف شد. درواقع اصلاح‌طلبان و حامیان دولت آن چیزی که دلشان می‌خواهد را از سخنان ایشان برداشت و بیان می‌کنند. البته این خصلت برخی جریانات سیاسی است که فکر می‌کنند آن چیزی که آن‌ها می‌اندیشند بهترین است و راه خودشان را یک‌سویه طی می‌کنند.
وی افزود: این اقدام اصلاح‌طلبان همانند اقدام کسانی است که برخی آیات قرآن را قبول دارند اما مابقی را انکار می‌کنند یا زیر سؤال می‌برند. درواقع، این اقدام، همانند روش منافقین است که عمدتاً سعی می‌کنند آن چیزی را که دوست دارند از سخنان دیگران برداشت کنند.
گفتنی است برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی روز گذشته با تیترهایی چون «مزدوران حق‌التحریف»، «کاسبان تحریف»، «ترور رسانه‌ای در روز روشن»، «پروپاگاندای جریان تحریف علیه عقلانیت ضدتحریم»، «رزمایش تحریف زنجیره‌ای‌ها» نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و از اقدام غیرحرفه‌ای و شیطنت‌آمیز رسانه‌های زنجیره‌ای انتقاد کردند.
کیهان نیز در گزارش شماره روز شنبه خود نوشت: مدعیان اصلاحات با تیترهایی تحریف‌آمیز، سعی کردند برداشت خاصی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را منتشر و القا کنند که برای حل مشکلات کشور جز «انتظار نشستن برای رفع تحریم‌ها توسط دشمن» راه دیگری نداریم!؛ تحریف سازمان‌یافته‌ای که معنایی جز خوش‌خدمتی به تحریم‌کنندگان نداشت.