به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,338
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 33,940
بازدید ماه: 54,910
بازدید کل: 23,716,730
افراد آنلاین: 63
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
5 - دکتر محمود شمس الدینی اولین شهید مدافع سلامت استان یزد ۱۳۹۹/۰۱/۱۵

 دکتر محمود شمس الدینی اولین شهید مدافع سلامت استان یزد

۱۳۹۹/۰۱/۱۵

پزشک کرمانی ؛اولین شهید مدافع سلامت استان یزد

پیکر سرگرد پاسدار شهید محمود شمس‌الدینی از شهدای مدافع سلامت با رعایت مفاد پروتکل بهداشتی در گلزار شهدای خلدبرین شهر یزد به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری این شهید به خاطر بیماری کرونا و توصیه کادر درمانی استان یزد بدون تشییع و حضور مردم برگزار شد.
جانشین سپاه الغدیر یزد گفت: مراسم بزرگداشت این شهید والامقام در آینده و در شرایط مناسب به نحو باشکوهی برگزار می‌شود.
سرهنگ حسین زارع کمالی در گفت‌و‌گو با ایرنا افرود: این شهید بزرگوار سال‌ها در خدمت مردم و جامعه پزشکی استان بود.
این شهید بزرگوار از اعضای بسیج جامعه پزشکی استان بود و در نقاهتگاه این تشکل مشغول به فعالیت بود و ۱۱ فروردین ماه جاری به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به شهادت رسید.
تلاش متمادی و دلسوزانه این شهید در  بیمارستان‌ صحرایی در خدمت به مردم محروم، مشارکت در کمک به سیل زدگان و همکاری در اعزام پزشکان به مناطق محروم بخشی از خدماتش بود.
هفتم فروردین ماه جاری رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ابتلای ١٤٦ نفر نیروهای بهداشتی و درمانی زیرپوشش این واحد دانشگاهی به کرونا خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد ١٠ تن از نیروهای بهداشتی و هفت نفر از پرستاران به طور قطعی به این بیماری مبتلا شدند.

وی متولد سال ۱۳۵۵ در شهر سیریز  استان کرمان پس از اخذ مدرک دوره تخصصی بهداشت و درمان، در تاریخ اول تیر ماه ۱۳۷۵ در بهداری تیپ همیشه پیروز مردم پایه ۱۸ الغدیر با مسئولیت مدیر امداد، عملیات پزشکی و بهداری رزمی تا سال ۱۳۹۵ مشغول خدمت شد .
شهید محمود شمس الدینی در دوران حضور در سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد، نهایت سعی خود را در کمک به مناطق محروم و کم برخوردار درون مرزی و برون مرزی، ارتقاءسطح سوادسلامت در قالب سلسله نشست‌های سبک زندگی، همکاری در برپایی بیمارستان ثابت وصحرایی، همکاری با کاروان نورآوران سلامت و ارائه خدمت در موکب درمانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مناسبت اربعین حسینی انجام می‌داد.
او همچنین در ایام شیوع ویروس کرونا در راستای پیشگیری ومقابله با آن اقدامات موثری نیز انجام داد که از جمله آن میتوان به برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف شهر به منظور آموزش و اطلاع رسانی، غربالگری وتب سنجی در مبادی ورودی و مکان‌های شلوغ شهر، آماده سازی و تجهیز درمانگاه و کلینیک مراقبت بیماری‌های تب دار و تنفسی برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، هماهنگی اعزام گروههای  بهداشتی ودرمانی شهید دکتررهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان شهید صدوقی و راه اندازی نخستین نقاهتگاه شهدای جامعه پزشکی استان اشاره  کرد.
محمود شمس الدینی پزشک کرمانی،و عضو بسیج جامعه پزشکی استان یزد، دهم فروردین به علت گرفتار شدن به بیماری کووید ١٩، به شهادت رسید.