به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,189
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,836
بازدید ماه: 40,806
بازدید کل: 23,702,626
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۹۲ - رونمایی از کتاب زندگی خودنوشت حاج قاسم؛ «از چیزی نمی‌ترسیدم» ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
گزارش کیهان از ادامه برگزاری مراسمات سالگرد شهادت شهید سلیمانی در سراسر کشور
 
رونمایی از کتاب زندگی خودنوشت حاج قاسم؛ «از چیزی نمی‌ترسیدم» 
 
۱۳۹۹/۱۰/۱۴
رونمایی از کتاب زندگی‌نامه خودنوشت «حاج قاسم سلیمانی» مزین به یادداشت رهبری  | وزارت فرهنگ و ارشادرونمایی از زندگینامه خودنوشت شهید سلیمانی/ «از چیزی نمی‌ترسیدم»
با گذشت دو روز از سالگرد شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی، بزرگداشت این شهید والامقام در شهرهای مختلف کشور و با حضور اقشار مردم همچنان ادامه دارد.

در تهران همایش علمی‌ رسانه و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رونمایی از کتاب خاطرات دست‌نوشته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» روز یکشنبه با حضور خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.
زینب سلیمانی دختر شهید سلیمانی طی سخنانی در این مراسم گفت: در دیدار اخیر با رهبر انقلاب نمونه اولیه کتاب از چیزی نمی‌ترسیدم را تقدیم ایشان کردم که معظم‌له قبل از انتشار، این اثر را مزین به یادداشتی سراسر محبت کردند که چون روح بر کالبد کتاب نشست.
 فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از رونمایی از کتاب،  متنی را که رهبر معظم انقلاب برای این کتاب نوشته‌اند قرائت کرد که به این شرح است:
بسمه‌تعالی
هر چیزی که یاد شهید عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است.
یاد او را اگرچه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین‌گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح او را بدو هدیه کرد ولی ما هم هرکدام وظیفه‌ای داریم. کتاب حاضر را هنوز نخوانده‌ام اما ظاهراً می‌تواند گامی در این راه باشد.
رزقناالله ما رزقه من فضله
سیّدعلی خامنه‌ای
07/۱۰/99
در این مراسم سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری، عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما و غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی حضور داشتند.
سرلشکر صفوی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: بر اساس شناختی که از شهید سلیمانی دارم می‌گویم که او تک چهره قهرمان ملی ایران و امت اسلامی در تاریخ مبارزات صد ساله ضد ظلم و ضد استعماری ملت ایران و امت اسلامی در منطقه است و تأثیر مدیریت و فرماندهی او در قلمرو ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی غرب آسیا باعث شکست طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونسیتی و برخی کشورهای عربی در منطقه شد.
همچنین مراسم رونمایی از کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم؛ روایت سرداری که سرباز شد» به قلم اسماعیل رمضانی ظهر روز یکشنبه با حضور نویسنده کتاب، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر و علی ربیعی سخنگوی دولت و دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور برگزار شد.
ربیعی سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری در این مراسم گفت: شهید سلیمانی معمار جنبش‌های اجتماعی منطقه و مثل یک جامعه‌شناس برجسته و یک متخصص علوم سیاسی برجسته آشنایی کاملی با جنبش‌های اجتماعی دوره معاصر داشت.
ادای احترام  رئیس مجلس به  مزار شهید سردار سلیمانی
در کرمان محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و یار دیرین حاج قاسم در نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ سیدالشهدای جبهه مقاومت و دیگر شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد.
گلزار شهدای کرمان در نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها میزبان اقشار، گروه‌ها، دسته‌ها و شخصیت‌های زیادی از سراسر کشور و گوشه و کنار جهان اسلام و دنیا است.
رئیس مجلس شورای اسلامی که در کرمان به سر می‌برد همچنین  در جمع خبرنگاران درخصوص پیگیری مجازات آمران و عاملیان ‌ترور سردار سلیمانی بیان کرد: بدون شک مجلس شورای اسلامی یک از وظایفش پیگیری این موضوع است تا بتوانیم با مطالبه‌گری و دیپلماسی فعال بین‌المللی با دولت‌هایی که آشکارا به ‌تروریسم دولتی متوسل می‌شوند مقابله کنیم و مرتکبان آن مجازات شوند.
وی گفت: تلاش می‌کنیم در مجلس قوانینی را در برابر ‌تروریسم دولتی تصویب کنیم و کسانی که رسماً مسئولیت این حرکت زشت و  ‌تروریستی را به عهده می‌گیرند و چنین جنایاتی انجام می‌دهند را تحت تعقیب قرار می‌دهیم. دشمنان بدانند که حتماً انتقام واقعی ادامه خواهد داشت.
در نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی همچنین فالح الفیاض رئیس الحشدالشعبی،‌ هادی العامری رئیس ائتلاف فتح مجلس عراق و ابوفدک المحمداوی نایب‌رئیس الحشد‌الشعبی برای ادای احترام به شهید سلیمانی و شهید پورجعفری در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند.
پنج هزار دانش‌آموز کرجی یاد سردار شهید مقاومت را گرامی‌داشتند
در کرج پنج هزار دانش‌آموز کرجی با اجرای یک ویژه برنامه در بستر شاد، یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی‌ داشتند.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در این ویژه برنامه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: شهادت سردار سلیمانی موجب جان گرفتن محور مقاومت درکشورهای دنیا و همچنین  دمیدن  روح تازه  به ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده است.
مراد مالمیر به خصوصیات بارز شهید حاج قاسم سلیمانی‌ اشاره کرد و یادآورشد: شخصیت شهید سلیمانی برای تمام نسل‌ها جاذبه دارد. حس میهن دوستی و وطن‌پرستی شهید سلیمانی هیچ‌وقت دید وحدت‌گرایانه ایشان را محدود نمی‌کرد.
همچنین سرهنگ خورشیدی از یادگاران دفاع مقدس نیز در این برنامه اظهار داشت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی کشور‌ ترویج و تقویت مکتب شهید سلیمانی در همه ابعاد است و همه باید تلاش کنند این مکتب در همه عرصه‌ها طنین‌انداز شود که دراین راستا رسالت آموزش و پرورش خطیراست.
۱۴ یادواره برای بزرگداشت شهید سلیمانی در شهرستان همدان
در همدان ۱۴ یادواره به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
سرهنگ پاسدار علی بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان  در این‌باره اظهار داشت: ۲ ایستگاه کوثرالنبی در خیابان شریعتی و شهید احمدی روشن در میدان اصلی شهر همدان در روز شهادت سردار سلیمانی اقدام به اجرای برنامه‌های متنوع نظیر عکاسی رایگان از مردم در کنار تمثال شهید سلیمانی، اجرای سرود و مداحی کردند.
وی توزیع اقلام فرهنگی، پایش سلامت، تست اکسیژن و سنجش فشار خون را از دیگر برنامه‌های این ایستگاه‌ها عنوان و اضافه کرد: گام چهارم طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج در محله‌ها اجرا شد و تیم‌های نظارتی اقدام به بررسی وضعیت رعایت پروتکل بهداشتی توسط صنوف و اماکن عمومی‌کردند.
فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: همچنین طوماری برای محکومیت نقض حقوق بشر، انتقام از قاتلان شهید سلیمانی و ادامه راه این سردار امضا شد.
گرامیداشت یاد حاج قاسم از سوی دانشجویان زاهدانی
همچنین مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت حوزه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان زاهدان و با حضور هیئت‌رئیسه و کارکنان در مسجدالنبی دانشگاه زاهدان برگزار شد.
حجت‌الاسلام موحد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در سخنانی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی خاکی که به واسطه تهذیب نفس آسمانی شد به نقش ایشان در ایجاد امنیت در منطقه‌ اشاره کرد و گفت: پایان داعش دست‌پرورده استکبار و آمریکا که کشورهای عراق، سوریه و لبنان را برای اهداف آمریکا و خدشه وارد کردن به چهره اسلام کانون فعالیت خود قرار داده بود و جنایات گسترده در این کشورها و منطقه‌ایجاد نموده بود به واسطه شجاعت و دلاوری این فرمانده سپاه  اسلام صورت گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین موحد یکی از خصیصه‌های بارز این شهید بزرگوار را تواضع و خضوع در برابر ولایت دانست و افزود: ولایت محوری شهید حاج قاسم سلیمانی زبانزد بود که می‌تواند الگویی برای جوانان و آیندگان باشد.
سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کاشان گرامی‌داشته شد
در کاشان نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله رونمایی از تابلونگاره این سردار رشید اسلام با تصویرهای شهدا در کاشان گرامی‌داشته شد. تابلونگاره سردار دل‌ها با عنوان «آنچه خوبان همه دارند» و استفاده از تصویر یک هزار و ۷۴۶ شهید دارالمومنین کاشان با تلاش فرهنگسرای علامه فیض کاشانی رونمایی شد.
هنرمندان کاشانی به مناسبت نخستین سالگرد شهادت فرمانده شهید مقاومت با برپایی موکب سپهبد قاسم سلیمانی و خلق چهره این سردار سرافراز اسلام در قالب معرق آینه شکسته، نقاشی سیاه‌ قلم، خطاطی و نقاشی خط یاد آن شهید والامقام را زنده نگه‌ داشتند.
موکب هنری حاج قاسم با هدف تعریف و تبیین بعدهای شخصیتی، مبانی فکری و اعتقادی شهید سلیمانی با بهره‌گیری از ظرفیت هنر با تلاش فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری کانون بسیج هنرمندان و هیئت حسینی نخل کاشان برپا شده است. شاعران و گویندگان جوان و آیینی در این موکب با تلاش گروه رادیویی قلم از رادیو مقاومت به‌صورت زنده به اجرای برنامه‌های فرهنگی پرداختند.
آئین گرامیداشت  سالروز شهادت سردار سلیمانی در اندیمشک
در اندیمشک، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار پر افتخار اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در تالار فرهنگ اندیمشک برگزار شد.
همچنین شهردار اوشان، فشم و میگون از برگزاری مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استقبال بی‌نظیر مردم در رودبار قصران خبر داد.
وی در سخنانی تصریح کرد شهید حاج قاسم سلیمانی مؤسس و بنیان‌گذار بسیج جهانی اسلام است و مطیع بی‌چون‌وچرای ولایت‌فقیه و رهبر انقلاب مدظله‌العالی بود.
ریاحی بیان داشت: ولایت‌مداری، دوراندیشی و آخرت‌نگری جزو ارکان شخصیتی حاج قاسم بود و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است».
رونمایی از سردیس سردار شهید سلیمانی در مشهد
در مشهد آیین رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با حضور خانواده شهدا و مسئولان استانی در میدان جمهوری اسلامی این شهر برگزار شد.
همچنین همزمان با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اسوه مقاومت، از تابلوی پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به نام شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی استان و مسئول بسیج اساتید استان رونمایی شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی هدف از تغییر نام پردیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را نه فقط تغییر نام بلکه استمرار راه و سیره آن شهید بزرگوار عنوان کرد و با بیان اینکه شهید سلیمانی فقط یک شخصیت نظامی نبود اظهار امیدواری کرد: خداوند به ما توفیق دهد مسیر ایشان که شخصیت صرفاً نظامی نبود بلکه شخصیت علمی ‌فرهنگی پژوهشی و شخصیت جامعی داشت را معرفی کنیم. ما در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سعی خواهیم کرد روی معرفی شخصیت جامع شهیدسلیمانی کارکنیم.
عطرافشانی مزار شهدای  کردستان در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی
در کردستان گلزار مطهر شهدای پردیس دانشگاه علوم پزشکی این استان به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در آیینی با حضور مسئولان  عطرافشانی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و دلاورمردی‌های شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، بر‌ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوبرداری از اصول و تفکر مکتب شهید سلیمانی به‌عنوان سرمشق مدیریتی، تأکید کرد.