به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,114
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,761
بازدید ماه: 40,731
بازدید کل: 23,702,552
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۰۹ - مشاور «الکاظمی» به دلیل اظهارات سوء درباره «شهید سلیمانی» برکنار شد ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

مشاور «الکاظمی» به دلیل اظهارات سوء درباره «شهید سلیمانی» برکنار شد 

  ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

برگزاری همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب با موضوع «مکتب شهید سلیمانی»مشاور «الکاظمی» به دلیل اظهاراتی سوء درباره «شهید سلیمانی» برکنار شد


به گزارش بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق پس از جنجال‌ها پیرامون اظهارات مشاور خود، او را از کار تعلیق کرد. تاکنون منابع رسمی دولتی عراق درخصوص این خبر واکنش رسمی نداشته‌اند.
اظهارات مشاور نخست‌وزیر عراق درباره شهید سلیمانی جنجال زیادی را در صحنه سیاسی عراق به پا کرده بود. وی در سخنانی درخصوص شهید سلیمانی مدعی شده بود که او به هر ترتیبی که می‌خواست به عراق وارد و خارج می‌شُد!
انتقاد تند مسئولان عراقی به مشاور الکاظمی
در واکنش به این اظهارات فرافکنانه، «احمد الاسدی» نماینده پارلمان عراق گفت: سردار سلیمانی یک شخصیت ارزشمند، معنوی و رسمی در کشور خود و نیز در کشورهایی که مفتخر به میزبانی وی شدند، بود.
الاسدی در ادامه یادآور شد: شهید سلیمانی آشکارا، به طور رسمی و از طریق کاملاً قانونی وارد عراق می‌شُد. مقامات ملی و رسمی در عراق نه با فرش قرمز که با دلها و قلبهایشان از شهید سلیمانی استقبال به عمل می‌آوردند.
این نماینده پارلمان عراق همچنین اظهار داشت: زمانی که سردار سلیمانی برای دفاع از خاک کشور ما از این سنگر به آن سنگر در رفت و آمد بود و در نهایت هم خون پاکش در سرزمین ما ریخته شد، جنابِ مشاور نخست‌وزیر عراق کُجا بود؟
الاسدی در ادامه تصریح کرد: آیا آقایِ مشاور نخست‌وزیر می‌توانند به ما درباره جولان هزاران نظامی آمریکایی در زمین و آسمانمان پاسخ بدهند؟ این نظامیان بدون ویزایی که مشاور نخست‌وزیر از آن سخن گفته است، در خاک عراق جولان می‌دهند.
مهدی آمرلی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در واکنش به این اظهارات گفت: هشام داوود مشاور نخست‌وزیر عراق همواره به شهدایی که عراق را آزاد کردند تعرض می‌کند و آخرین این تعرض‌ها اظهاراتش علیه میهمان عراق شهید قاسم سلیمانی است که آیت‌الله سیستانی او را یکی از فرماندهان پیروزی در عراق توصیف کرده است.
 وی گفت: دوست دارم به داوود بگویم زمانی که تو در کاباره‌های اروپا مست بودی شهید سلیمانی در خاکریزهای عزت و شرافت و جهاد در آمرلی همراه ما بود و عراق را ترک نکرد و در همه عملیات آزادسازی مشارکت کرد تا اینکه در خاک این کشور شهید شد.
سفرهای سردار سلیمانی با هماهنگی کامل دولت عراق انجام می‌شد
عبدالامیر التعیبان الدبی، دیگر نماینده عراقی در صفحه توییتر خود نوشت: داوود... شخصی مثل تو نباید در مورد سلیمانی صحبت کند، اختلاف میان تو و او همانند اختلاف زمین و آسمان است.
همچنین محمد الغبان، یکی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق با تمجید از مواضع سردار سلیمانی و انتقاد از اظهارات هشام داوود گفت: سردار سلیمانی هیچ‌گاه به صورت غیرقانونی وارد عراق نشد بلکه با توافق دولت قانونی عراق و هماهنگی کامل با آن وارد می‌شد، او به ویزا نیاز نداشت و این مسئله در بسیاری از کشورها وجود دارد و با قوانین موجود در عراق تناسب دارد.
وی تاکید کرد: آقای نخست‌وزیر را نصیحت می‌کنیم که مشاورانش را توجیه کند و از آنها بخواهد که اظهاراتشان مسئولانه باشد و چنین اظهاراتی با رویکرد دولتی که به دنبال صلح و ثبات است، تناسب ندارد.