به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 333
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,372
بازدید ماه: 17,162
بازدید کل: 23,505,534
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۵۶ - در چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای صورت گرفت: نامگذاری راکتور تحقیقاتی تهران به نام شهید فخری‌زاده ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
در چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای صورت گرفت:
 
نامگذاری راکتور تحقیقاتی تهران به نام شهید فخری‌زاده
 
  ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
همزمان با چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای ایران، راکتور تحقیقاتی تهران با حضور وزیر دفاع و رئیس‌سازمان انرژی اتمی به نام شهید محسن فخری‌زاده نامگذاری شد.

طی مراسمی در مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی به مناسبت چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع، علی اکبر صالحی رئیس‌سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، سردار طلایی‌نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و حسین امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس‌مجلس در امور بین‌الملل و خانواده شهید فخری‌زاده، راکتور تحقیقاتی تهران به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شد.
صالحی، رئیس‌سازمان انرژی اتمی در این مراسم با‌اشاره به آشنایی ۲۰ ساله‌اش با شهید فخری‌زاده و ارتباط علمی با شهید در مباحث هسته‌ای گفت: از این مرد همیشه امید خیر بود. در ضمیر ایشان می‌دیدید که به دنبال خیر است. ذهن و وجودش دنبال خدمت بود. ندیدم به کسی بدی برساند. ممکن بود چالش داشته باشد، اما هیچ‌گاه بدی کسی را نگفت. حتی با کسانی که بیشترین چالش را داشت با احترام رفتار می‌کرد.
رئیس‌سازمان انرژی اتمی درباره‌اشتیاق شهید فخری‌زاده به علم و دانش گفت: همواره به دنبال دانش‌افزایی بود و طلب دانش داشت.
صالحی دینداری و ولایتمداری را یکی از خصوصیات بارز شهید فخری‌زاده برشمرد و ادامه داد: اهل ایمان کامل به تعالیم دین و متشرع بود. بُعد عارفانه ایشان را بعد از شهادتشان متوجه شدم. ولایتمدار صادق، انقلابی به تمام معنا و وفادار به انقلاب بود. ندیدم عضو حزب و فرقه‌ای باشد و به دور از جناح‌بندی‌ و دسته‌بندی سیاسی بود. او امید به پروردگار داشت و می‌دانست راه خدا، راه همواری نیست.
وی افزود: در شورای معاونان سازمان انرژی اتمی به پاس خدمات ماندگار این شهید بزرگوار تصمیم گرفتیم نگین سایت شهید شهریاری که راکتور تحقیقاتی تهران است را به نام راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده نامگذاری کنیم.
رئیس‌سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: شهدا زنده‌ هستند و نزد خدا روزی می‌گیرند و نام این بزرگواران در کتاب زرین انقلاب اسلامی تا ابدیت ثبت شده است و ما به پاس خدمات این عزیز بزرگ بر خود تکلیف دیدیم که بهترین جای سازمان انرژی اتمی را به نام این شهید بزرگوار نامگذاری کنیم. اگر این از خودگذشتگی‌ها و شهدایی مثل شهید سلیمانی و شهدای گمنام ما نبودند، یقینا ایران در این جایگاه عزتمندی که الان قرار دارد، قرار نداشت. باید سعی کنیم نام این بزرگان را ثبت و ابدی کنیم و این کوچک‌ترین کاری بود که ما می‌توانستیم انجام دهیم.
بهروز کمالوندی نیز در اظهاراتی درباره شهید فخری‌زاده بیان کرد: شهید فخری‌زاده در مدیریت، علوم و فنون مختلف و مسائل پدافندی به خصوص پدافند هسته‌ای تبحر ویژه‌ای داشت. ضایعه بزرگی برای کشور است و این شهید شاگردان زیادی را تربیت کرد و ان شاءالله درجاتشان متعالی خواهد بود.
به گزارش فارس، شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه توسط عناصر تروریست مسلح در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.