به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,119
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,766
بازدید ماه: 40,736
بازدید کل: 23,702,557
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱۰ - حزب‌الله لبنان: خصومت آمریکا با مردم منطقه بیش از خصومت صهیونیست‌هاست ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

حزب‌الله لبنان:

خصومت آمریکا با مردم منطقه بیش از خصومت صهیونیست‌هاست

   ۱۳۹۹/۱۰/۱۶

عکس سید رضا هاشم صفی الدین همسر زینب سلیمانی + بیوگرافی-راهبرد معاصریکی از فرماندهان الحشد الشعبی: تحقیقات درباره ترور شهیدان المهندس و سلیمانی  پیشرفته‌ کرده است - میدل ایست نیوز

سردار شهید «قاسم سلیمانی»، رئیس‌پیشین سپاه قدس ایران و شهید «ابومهدی المهندس»، جانشین حشد‌الشعبی عراق هم در حیات خود مبدأ تأثیر بودند و هم با شهادت خود بر معادلاتِ منطقه‌ای و به تبع آن معادلات بین‌المللی تأثیر گذاشتند که این تأثیرات را باید ذیل عنوان «محور مقاومت» تحلیل کرد. محور مقاومت با حدود 20 سال حضور حاج قاسم رنگی دیگر پیدا کرده که یکی از آثارش همگرایی نیروهایی با ملیت‌ها و مذاهب مختلف است. نشستی که در گزارش پیش رو از آن نوشته خواهد شد یکی از نتایج همین همگرایی است.
سفارت ایران در لبنان روز دوشنبه به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی و همراهانشان مراسم گرامیداشت برگزار کرد. شیخ «هاشم صفی الدین»، رئیس‌شورای اجرایی حزب‌الله، در این مراسم گفت، شخصیت سردار قاسم سلیمانی بیانگر بعد جهانی جمهوری اسلامی ایران در یاری مستضعفان تمام جهان است. شهید سلیمانی به خاطر قدس قربانی شد و انتظار مزد از احدی نداشت. وی این را هم اضافه کرد که: «خصومت آمریکا با مردم منطقه بیش از خصومت دشمن صهیونیستی با آن‌هاست».
شیخ صفی‌الدین در ادامه گفت، قدرت محور مقاومت تنها متعلق به معتقدان به این محور نیست بلکه «قدرتی به خاطر کشورهایمان است» و صحبت درباره اهمیت وجود مقاومت برای حفاظت از لبنان بحثی پوچ است. به گفته او «شهید سلیمانی می‌دانست که جنگ باید در راه خدا باشد و مسیر حاج قاسم مسیر قدرت و اقتدار است. شهید ابومهدی المهندس نیز دارنده صفات حسنه‌ای مانند حاج قاسم بود».
سفیر ایران: اخراج آمریکا هدفی قطعی است
«محمد جواد فیروزنیا»، سفیر ایران در لبنان هم در این مراسم به ماجرای ترور ناجوانمردانه فرماندهان بزرگ مقاومت اشاره کرد و گفت «ترور سلیمانی و المهندس فجیع‌ترین جنایت تروریستی بود که دولت آمریکا مرتکب شد...این ترور که با دستور دونالد ترامپ انجام شد، بار دیگر ثابت کرد که نیروهای آمریکا یی در این منطقه به هیچ ضابطه یا قانونی پایبند نیستند، آمریکا فقط به حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی کفایت نمی‌کند بلکه با تروریسم تکفیری در منطقه ادغام شده است». وی اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و منطقه را هدقی قطعی و منطقی و در راستای منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه خواند.
به گزارش فارس، «اسامه حمدان» عضو ارشد حماس فلسطین نیز شهید سلیمانی را برادر و شریک مقاومت فلسطین خواند و گفت، در میدانی که بسیاری از آن فرار می‌کنند وی در میدان حاضر بود و اولویتش تقویت توانایی مقاومت بود تا خط دفاع از امت باشد.
نماینده لبنان: از سلیمانی می‌ترسیدند
«علی حسن خلیل»، هم که به نمایندگی از «نبیه بری» رئیس‌پارلمان لبنان در این مراسم شرکت داشت، گفت، انتخاب سردار قاسم سلیمانی به عنوان هدف ترور نشان دهنده ترس از اقداماتی بود که این شهید در چارچوب پروژه مقاومت ملت‌های منطقه در برابر طرح‌های خارجی قادر به انجام آن بود... ایران با رهبری آیت‌الله سید علی خامنه‌ای همچنان در برابر تهدیدها خواهد ایستاد و حامی دائمی مسئله فلسطین باقی
خواهد ماند.
گفتنی است، آمریکا سال 2017 در سند امنیت ملی خود اعلام کرد که محور استراژی امنیتی‌اش را شرق آسیا قرار خواهد داد. اما باید توجه داشت که غرب آسیا زخم التیام نیافته آمریکاست و آمریکا نمی‌تواند رهایش کند؛ چرا که آنچه از چین متوجه هژمونی آمریکا می‌شود هیمنه (بالفعلِ) اقتصادی و (بالقوه) نظامی چین است، اما آن‌چه از طرف غرب آسیا متوجه آمریکاست و هژمونی آن را تهدید می‌کند تنها قدرت نظامی محور مقاومت نیست بلکه «سبک زندگی» آن است که می‌تواند «قدرت نرم» آمریکا را که پایه هژمونی آن است را تهدید کند. اگر این زمینه را در ذهن داشته باشیم درک سخنان این عضو ارشد حزب‌الله راحت‌تر خواهد بود.