به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,112
بازدید دیروز: 6,132
بازدید هفته: 2,112
بازدید ماه: 92,975
بازدید کل: 23,754,780
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 11 May 2024
السبت ، ۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۶۷ - آیت‌الله خاتمی: مذاکره‌ای دیگر در کار نیست مقاومت حداکثری ملت فشار حداکثری آمریکا را شکست ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
آیت‌الله خاتمی:
 مذاکره‌ای دیگر در کار نیست مقاومت حداکثری
 
ملت فشار حداکثری آمریکا را شکست
 
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
امام‌جمعه موقت تهران گفت: یک قراردادی به نام برجام بسته شده، بایستی به این قرارداد پایبند باشند. آن‌وقت در این جهت، کاری که مجلس و دولت کردند، کار بسیار خردورزانه و حتی قرآنی هست؛ پای قراردادتان نایستادید، ما هم به همان اندازه که نایستادید در مقابلتان ایستادیم.

نماز جمعه تهران اگرچه در شرایط ویژه کرونا برگزار نمی‌شود اما سخنرانی خطبای جمعه در برنامه «پیام جمعه» شبکه یک سیما و برنامه «در ساحت حضور» رادیو تهران پخش می‌شود.
آیت‌الله سید احمد خاتمی روز جمعه در این برنامه، با اشاره به اینکه در ۱۴ دی در پاکستان، داغ سنگینی اتفاق افتاد، افزود: داعشی های جنایتکار آمدند در یک معدنی، معدنچیان شیعه را شناسایی کردند و اینان را با وضع فجیعی به شهادت رساندند. دست ‌و پاهایشان را بستند و با چاقو سرشان را بریدند. داعش، وحشیان بی‌نظیر تاریخ بشریت هستند. کسانی که ذره‌ای انسانیت در خلق‌وخوی اینها نیست. حق بازماندگان شهدا هست که در پی قصاص و انتقام این جانیان باشند و دولت پاکستان موظف است که داغداران را تا تحقق کامل مطالباتشان کمک کند و بگویم: «شهید سلیمانی» سلام و درود خدا بر روح بلندت. اگر تو نبودی، یاران وفادارت نبودند، این فجایع در ایران هم اتفاق می‌افتاد. سلام و درود خداوند بر روح آن امنیت‌آفرینان.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در
۱۹ دی مثل همیشه مطالب کلیدی و مطالب اساسی فرمودند، اولاً یک تحلیل بسیار زیبایی از ۱۹ دی ۵۶ داشتند که برای بنده که جزو نسل ۱۹ دی هستم و در آن روز حادثه هم بودم، بسیار تازگی داشت. ایشان قیام ۱۹ دی مردم قم را حرکتی ضد سلطنتی و «ضدآمریکایی» نامیدند.
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه یک هفته قبل از ۱۹ دی، کارتر آمده بود، گفت: مردم قم تودهنی محکمی به تعبیر قشنگ آقا، تبر ابراهیمی را بر پیکر این جنایتکار زدند و ادامه یافت تا پیروزی انقلاب اسلامی.
به گزارش فارس، آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رهبر انقلاب بر ۸ نکته تأکید داشتند، اظهار داشت: نکته اول ایشان این است که مهم برای ما رفع تحریم‌هاست. این کاری که غرب و آمریکا و هم‌پیمانانش علیه یک ملت انجام می‌دهند، یک جنایت است، یک خیانت است. اصلاً ورود ما در قصه برجام، برای رفع این تحریم‌ها بود. مسئله اصلی هرگز مسئله برگشتن آمریکا به برجام نیست، ارزشی ندارد، پیش‌پاافتاده است. آنچه مهم است، رفع تحریم‌ها است. اگر بدون رفع تحریم‌ها، آمریکا به برجام برگردد، چه‌بسا زیان‌بار هم باشد.
وی افزود: نکته دوم آن‌که آقا فرمودند بحمدالله مقاومت حداکثری ملت در حقیقت فشار حداکثری آمریکا را شکست و به یاری خداوند، تحریم‌ها به‌تدریج در حال بی‌اثر شدن است و این عبرت است «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا لَقِیتُمْ فِئَهًًْ فَاثْبُتُوا» «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هرگاه با فوجی (از دشمن) مقابل شدید پایداری کنید» (انفال - 45) هم دیروز مقاومت جواب داده هم امروز و هم فردا و نسخه عزت این ملت همان نسخه مقاومت هست.
امام‌جمعه موقت تهران گفت: نکته سومی که مقام معظم رهبری فرمودند، این است که مذاکره‌ای دیگر در کار نیست. آنچنان‌ که مسئولان هم تأیید کردند. یک قراردادی به نام برجام بسته شده، بایستی به این قرارداد پایبند باشند. آن‌وقت در این جهت کاری که مجلس و دولت کردند، کار بسیار خردورزانه و حتی قرآنی هست؛ پای قراردادتان نایستادید، ما هم به همان اندازه که نایستادید در مقابلتان ایستادیم.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مطلب پنجمی که مقام معظم رهبری فرمودند این مغلطه را برملا کردند که اگر کسانی دارند القا می‌کنند که اگر با آمریکا آشتی کنیم، کشور بهشت برین می‌شود، افزود: خوب این یک دروغ است. قبل از انقلاب که ایران در سلطه آمریکا بود و یکی از ایالت‌های آمریکا حساب می‌شد، فقر چه می‌کرد، فقر اقتصادی چه می‌کرد، فقر علمی چه می‌کرد، فقط به مناطق مرکزی و مرکز استان‌ها برای این‌که در چشم بود، می‌رسیدند، بقیه در فقر می‌سوختند. این قصه قبل از انقلاب است. خود وضعیت کنونی آمریکا را دیگر دنیا می‌بیند چه خبر است. ده ها میلیون بیکار، ده‌ها میلیون گرسنه، آن افتضاح دموکراسی‌شان که همه دیدند، آن نقض حقوق بشر و کشتن سیاه‌پوستان و اصلاً مؤاخذه نشدن، نشان‌دهنده این است که نه! دل‌بسته به این کشور درب و داغان و ورشکسته نباید بود.
وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی، بارها گفته‌ایم که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها سر و ته یک کرباس‌اند. ان‌شاءالله مسئولین ما فریب لبخند اینها را نخواهند خورد، فریب باغ سبز این‌ها را نخواهند خورد. و نکته بعدی که عرض می‌کنم، این موضع نظام است. به مصلحت نظام است که یک‌صدا از کشور برخیزد و این همین مواضع مقام معظم رهبری است، دوصدایی قطعاً ضربه به کشور است. «و َلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم» «و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود!» (انفال - ۴۶)
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مطلب بعدی که مقام معظم رهبری فرمودند، تولید واکسن داخلی جداً مایه افتخار ماست، نماد آن است که ما می‌توانیم. واکسن داخلی به یاری خداوند، بحمدالله تاکنون خوب پیشرفته است. در کنارش فرمودند واکسن آمریکایی، واکسن انگلیسی، ممنوع. به واکسن فرانسوی هم اعتمادی نداریم. یادمان نرفته چند سال پیش این‌ها خون‌های فاسد را آوردند و تزریق کردند. بنابراین، این خط ولایت است. نکته دیگر اینکه بحمدالله مسئله کرونا، کووید۱۹ بحمدالله با تدابیر مسئولان، به‌ویژه طرح شهید سلیمانی، قدری به‌اصطلاح کم شده، فروکش کرده. لیکن از ملت بزرگ انتظار می‌رود که عادی‌انگاری نکنند. تا وقتی ‌که کلک این ویروس منحوس متقلب کنده نشده، دستورالعمل‌های بهداشتی، ماسک، فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها و امثال ‌ذلک را ان‌شاءالله رعایت کنند تا به فضل خداوند شر این ویروس هم از کشور کنده شود.