به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,130
بازدید دیروز: 4,463
بازدید هفته: 13,191
بازدید ماه: 13,191
بازدید کل: 23,675,019
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 25 April 2024
الخميس ، ۱۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۳۷ - دادستان کرمان: پرونده شهدای آیین تشییع سپهبد شهید سلیمانی در حال رسیدگی است ۱۳۹۹/۱۱/۰۷

 

دادستان کرمان:

پرونده شهدای آیین تشییع سپهبد شهید سلیمانی در حال رسیدگی است

    ۱۳۹۹/۱۱/۰۷

بخشی از پرونده مربوط به شهدای تشییع سردار سلیمانی در دادسرای کرمان مفتوح است  - ایسنا


دادخدا سالاری افزود: بلافاصله پس از وقوع این حادثه کارگروه ویژه‌ای از سوی دادسرای کرمان با حضور بازپرس و قاضی ویژه و با دعوت از اکیپی از نمایندگان نیروی انتظامی و پلیس آگاهی به عنوان ضابط قضایی، نماینده سپاه ثارالله، استانداری، ثبت احوال، کارشناسان رسمی دادگستری، کانون وکلا و سایر دستگاه‌های مربوطه تشکیل و جلسات متعدد کارشناسی برگزار شد.
وی ادامه داد: در نخستین لحظات پس از وقوع این حادثه علی‌رغم طرح نشدن هیچ شکایتی از سوی اولیای دم شهدا، به عنوان مدعی‌العموم اقدام به تشکیل پرونده در دادسرای مرکز استان کرمان کرده و تعدادی از مسئولان مربوطه به منظور تعیین مقصر یا مقصران حادثه احضار شدند.
وی با اشاره به انجام بازرسی‌ها و تحقیقات میدانی از سوی بازپرس پرونده شهدای تشییع، خاطرنشان کرد: اقدامات متعدد دیگری از جمله بررسی فنی موضوع، استعلام از سازمان‌های مسئول، احضار برخی از مسئولان و اخذ توضیحات آنان و  استماع شکایات و درخواست‌های خانواده شهدای تشییع نیز از سوی دادسرای کرمان انجام شده است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: با توجه به حضور برخی از خانواده‌های این شهدا در سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور، نیابت قضایی لازم به مسئولان قضایی شهرستان‌ها و استان‌های مربوطه ارائه و روند دریافت درخواست‌های آنها با جدیت دنبال شده است.
سالاری تاکید کرد: با توجه به تاکید و درخواست‌های خانواده جانباختگان این حادثه برای شهید قلمداد شدن این افراد و به منظور استیفای حقوق این خانواده‌ها، ‌نامه‌ای از سوی دستگاه قضایی استان به دفتر ریاست قوه قضائیه تقدیم شد و با پیگیری‌ها و رایزنی‌های رئیس قوه قضائیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی با شهید قلمداد شدن این افراد موافقت کردند.
وی با تاکید بر اینکه مهمترین مطالبه این خانواده‌ها شهید قلمداد شدن آنها بود و درخواستی از سوی آنها مبنی بر اخذ دیه از سوی هیچ خانواده‌ای طرح نشده بود، ادامه داد: دستگاه قضایی بر اساس تکلیف و الزام قانونی بحث پرداخت دیه را نیز پیگیری و پیش برد.
وی ضمن اشاره به این مطلب که رسیدگی به پرونده مقصران و مسببان بروز این حادثه به صورت خارج از نوبت انجام شده است، گفت: رسیدگی‌های قضایی به نحوی انجام شد که دیه شهدای این حادثه تا قبل از نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت شود و تاکنون بخش زیادی از این دیات پرداخت شده و تعداد اندک باقی مانده نیز در دست پرداخت قرار دارد.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان به صدور قرار برای برخی متهمان این پرونده اشاره و بیان کرد: بخشی از پرونده مربوط به شهدای مراسم تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دادسرای کرمان مفتوح و در حال رسیدگی است.