به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 189
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 6,788
بازدید ماه: 6,788
بازدید کل: 23,668,615
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۷۷ - آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم: مسئولان به جای طرح مسائل بی‌ربط مشکلات مردم را حل کنند ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
امام جمعه قم:
مسئولان به جای طرح مسائل بی‌ربط مشکلات مردم را حل کنند 
 
  ۱۳۹۹/۱۱/۱۷


آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر و با رعایت دستور‌العمل‌های ضد کرونایی در مصلی قدس برگزار شد، افزود: مردم در سختی‌های اقتصادی به سر می‌برند و قیمت برخی کالاهای کشاورزی مانند سیب زمینی و گوجه و سایر کالاها، آنها را زیر فشار قرار داده و ‌اشک سرپرستان خانواده‌ها را درآورده است ولی برخی مسئولین سرگرم مسائل بی‌ربط هستند.
وی اظهار داشت: ملت ایران البته سختی‌ها را به عشق اسلام و انقلاب تحمل می‌کنند و هرگز از مواضع عزتمندانه خود عقب نخواهند نشست اما مسئولین نیز وظیفه دارند همت خود را مصروف رفع آسیب‌ها و ‌اشکالات موجود نمایند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از خطبه‌ها با ‌اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در میان بهت و حیرت جهانیان، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان یک پدیده شگفت‌انگیز و خارج از معادلات سیاسی بود و در زمانی رخ داد که تمام اندیشمندان بر این باور بودند که دوره دینداری در دنیا به پایان رسیده است!
آیت‌الله اعرافی با بیان این نکته که در زمان وقوع انقلاب تفکر غربی بر تمام ملت‌ها و کشورها سایه افکنده بود و کسی تصور نمی‌کرد که دین بتواند در عرصه سیاست و حکمرانی حرفی برای گفتن داشته باشد، تصریح کرد: ملت ایران با انقلاب خود نشان داد که دین و اسلام زنده است و تمام محاسبات ظاهری غرب‌باوران باطل است.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: این در حالی بود که به هنگام وقوع انقلاب تمام مجاری اقتصادی و سیاسی در ایران و منطقه در سیطره غربی‌ها بود اما تمام مردم یکصدا تحت لوای اسلام همراه و همگام با حضرت امام(ره) متحد شده بودند.
امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها به نقش تربیت فرزندان در اسلام‌ اشاره کرد و بیان داشت: کودک فقط نیازمند خوراک و پوشاک نیست زیرا تربیت و نیازهای روحی و عاطفی او بسیار مهم‌تر از رفع نیازهای جسمی اوست و پدر و مادر در این مورد نقش و هم مسئولیت زیادی بر عهده ‌دارند.
وی نیاز به محبت و اظهار علاقه به فرزند را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: اگر این نیاز فرزند به خوبی ارضا نشود، سایر اقدامات تربیتی مانند عرصه آموزش و تامین نیازهای اولیه هم بی‌اثر یا خنثی خواهد شد و فرزندی که در خانواده از محبت والدین ‌اشباع نشود، ممکن است در بیرون از خانه برای ارضای این نیاز طبیعی دست به هر کار خطرناکی بزند.