به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,457
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 9,644
بازدید ماه: 15,434
بازدید کل: 23,503,807
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۲۴ - امام خمینی(ره): اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
42 سال استمرار خط امام
 
امام خمینی(ره): اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند 
 
۱۳۹۹/۱۱/۲۰
چهل‌ودو سال پیش یعنی آن زمانی که زورمداری، نفوذناپذیری و یکه‌تازی قدرت‌های استکباری شرق و غرب، در صحنه جهانی، این باور را در همه مردم جهان به‌وجود آورده بود که هرگز نمی‌توان با آنها مقابله کرد، مردی با اراده‌ای پولادین، ایمانی وصف‌ناشدنی و اعتقادی راسخ، در کشور عزیزمان ایران، پرچمی ‌را برافراشت که با اتکاء به ذات الهی و به پشتوانه ملّت، بزرگ‌ترین حادثه قرن و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید را، رقم زد.

معمار کبیر انقلاب، با آینده‌نگری حکیمانه‌اش، در همان ابتدای پیروزی انقلاب، سخن از «به خاک مذلّت نشستن ابرقدرت‌ها و شکسته شدن ابهت شرق و غرب» داشتند. سخنی که باورش برای خیلی‌ها، سخت بود. اینک اما در آستانه سالگرد چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با تمام شیطنت‌ها و دشمنی‌های مخالفین، پس از سپری شدن یک چلّه پُرافتخار، با پرچمداری خمینی دیگری، گام در دهه پنجم انقلاب گذارده‌ایم و به فضل خدا، به سمت و سوی تشکیل تمدّن بزرگ اسلامی، پیش می‌رویم و در هر گام از گام دوم انقلاب، پیش‌گویی‌های آن مرد الهی، برایمان ملموس و محسوس می‌گردد.
عزت‌آفرینی برای جهان اسلام
و به خواری‌کشیدن ابرقدرت‌ها
از همان روزهای آغازین انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌عنوان ابرقدرت دوران  در ایران گرفته تا جهانی کردن شعار «مرگ بر آمریکا»، خنثی‌سازی محاصره‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی غرب، ایستادگی در برابر حضور نظامی نامشروع ناوگان‌های آمریکا در خلیج ‌فارس، رسوایی آمریکا در حمله نظامی به طبس و حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج ‌فارس  این انقلاب اسلامی بود که ابهت پوشالی آمریکا را به کلی شکست و از این رو، مردم جهان به این باور رسیدند که قدرت آمریکا در برابر قدرت‌های الهی و مردمی ناچیز است و قدرت واقعی‌اش، بسیار کمتر از آن چیزی است که همیشه در جهان تبلیغ و‌ ترویج شده است.
این عزت‌آفرینی برای جهان اسلام و به خواری کشیدن دشمن هماره مورد توجه و تأکید حضرت امام خمینی رحمه‌ًْالله بود، چنانکه در سال 1358 فرمود: «شما بدانید که این نهضت شما ملت ایران، این عظمت قدرت‌های بزرگ که با تبلیغات تحمیل کرده بودند بر دماغ‌ها (افکار) که اصلاً نمی‌شود با انگلستان درافتاد، حالا هم دیگر اصلاً با آمریکا نمی‌شود دیگر درافتاد، این عظمت را شکست... نهضت شما الان این معنا را هم شکست در دنیا که نمی‌شود در مقابل آمریکا ایستاد».
در واقع انقلاب اسلامی ایران در سال 1357، نقطه عطف تاریخی و سرآغاز دوران جدیدی در تاریخ جهان است این انقلاب پایان دوران فرودستی و تحقیر شرق و دنیای اسلام در برابر استعمار و سلطه‌گری غرب و شروع بیداری، خودباوری و بازگشت به خویشتن اسلامی مسلمانان بود. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، غرب، معیارها و ارزش‌های خود را جهان‌شمول و جهانی‌شده می‌دانست و هیچ نیروی مخالفی را در برابر خود نمی‌دید.
در دوران چهل  و دو ساله که از عمر این انقلاب می‌گذرد نه تنها همه تلاش‌های غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها برای شکست و یا تغییر ماهیت و رفتار انقلاب و نظام برخاسته از آن در ایران، بی‌نتیجه ماند، بلکه علاوه‌ بر تثبیت و نهادینه شدن آن در داخل کشور، آثار آن به خارج از مرزها کشیده شد و صدور انقلاب به معنای واقعی یعنی صدور مبانی فکری آن به واقعیت پیوسته است بررسی پیامدها و تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در مناطق و کشورهای مختلف در آفریقا، غرب آسیا و دیگر نقاط جهان در پیدایش جنبش‌های اسلامی و انقلاب و نظام‌های حکومتی جدید نیازمند تحقیق گسترده میدانی است اما آنچه نمی‌شود انکار نمود تأثیر انقلاب اسلامی و پیام‌های الهام‌بخش آن در تحولات اخیر جهان اسلام در خاورمیانه در  دهه‌های اخیر است.
ذلت آمریکا، از عراق تا فلسطین و از یمن تا سوریه  
 موفقیت‌های چندساله اخیر مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و افغانستان و ناکامی ‌آمریکا در همه سیاست‌های خود در این منطقه و میز شکست رژیم غاصب صهیونیستی در جنگهای متعدد  با حزب‌الله و حماس، جلوه‌هایی از نفوذ معنوی انقلاب اسلامی ایران را نمایان می‌سازد.
امروز و پس از گذشت چهل‌ودو سال از پیروزی انقلاب، ملت ایران نه تنها بر همه‌ توطئه‌ها و فشارهای دشمنان غلبه کرده بلکه الگویی منحصر به فرد از حاکمیت دینی و مدنیتِ مبتنی بر اسلام را در عرصه‌ جهانی به نمایش گذاشته است. الگویی که توأم با دستیابی به ارزش‌های گران‌بهایی چون استقلال، حاکمیت دین و ارزش‌های الهی، عدالت اجتماعی، آزادی، پیشرفت در عرصه‌های گوناگون زندگی بشر و... است.
امروز که انقلاب اسلامی در چهل‌ودومین سال خود بر قله رفیع عزت، عظمت و اقتدار ایستاده در همه این سال‌ها و در دوران هر رئیس‌جمهور آمریکا از جمهوری‌خواه و دموکرات، فشارهای گوناگونی را بر نظام و ملت ایران وارد کردند تا به آرزوهای شوم خود دست یابند؛ تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد دشمنی آمریکا با ایران رویه ثابت همه رؤسای‌جمهور آمریکا بوده است و در هیچ دوره‌ای آمریکا از اصل دشمنی با ملت ایران صرف نظر نکرده است. البته این دشمنی‌ها مانع بسط قدرت ایران نشده و رؤسای‌جمهور آمریکا با شکست‌ها و رسوایی‌های متعددی در مقابله با ایران مواجه شده‌اند.
آمریکا طی چهل‌ودو سال گذشته همواره به دنبال سلطه سیاسی، نظامی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی بر ایران بوده و برای رسیدن به این هدف تمام توان خود را به کار گرفت، ولی راه به جایی نبرده است.‌هاوارد تیچر؛ عضو شورای امنیت ملی آمریکا در عصر ریگان می‌گوید: آمریکا برای صدام کاری کرد که تا آن روز برای هیچ یک از نزدیک‌ترین متحدان خود نکرده بود.همه این حمایت برای شکستن ملت ایران بود. آمریکا در عرصه جنگ نظامی، سیاسی، امنیتی و در شبیخون فرهنگی علیه ملت ما سنگ تمام گذاشت و هرگز به هدف نرسید.
از سوی دیگر قدرت آمریکا از چهل‌ودو سال پیش به این طرف به مراتب تنزل پیدا کرده است. وضع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آمریکا افول کرده است. آمریکا امروز ۱۵‌تریلیون دلار بدهکار است. هشتصد میلیارد دلار کسری بودجه دارد. اقتدار اقتصادی و تأثیر آمریکا در اقتصاد جهان سقوط کرده است. آمریکا امروز دچار ضعف حیثیت ابرقدرتی در همه دنیاست. در عراق و سوریه و افغانستان و لبنان و فلسطین و یمن و اوکراین و پاکستان شکست خورده است. رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ما در منطقه غرب آسیا ۷‌ تریلیون دلار خرج کردیم و چیزی دستمان نیامد.
آرمان‌های انقلاب اسلامی
روی دستان ملت‌های منطقه
 و آزادی‌خواهان جهان
امروز و در آستانه چهل وسه سالگی انقلاب شکوهمند ملت ایران، مردم کشورهای منطقه، جوان‌های عراق و لبنان و سوریه و افغانستان و پاکستان و یمن و بحرین و فلسطین و آزادی‌خواهان جهان دل در گرو این انقلاب دارند و  از آمریکا متنفرند. آنها به تاسی از آرمان‌های بلند امام خمینی و انقلاب اسلامی به این یقین رسیده‌اند که آمریکا طرفدار ظلم و جنگ و انباشت تسلیحات و طرفدار زورگویی و دخالت احمقانه و طرفدار سلطه بر ملت‌هاست.
در واقع این انقلاب اسلامی بود که سلطه سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی آمریکا را قطع کرد. انقلاب ما  نقشه‌های آمریکا در غرب آسیا را به هم زد و استکبار جهانی را شکست داد. انقلاب ما، داعشِ آمریکا ساخته را در سوریه و لبنان و عراق مفتضح کرد.  انقلاب ما، عراقِ صدام را تبدیل به عراق شیعه کرد.  انقلاب کوس رسوایی اسرائیل و آمریکا را به صدا درآورد و انقلاب ما طبل افول استکبار جهانی را به صدا درآورده است. از سوی دیگر خطی که امام خمینی(ره) بر اساس آن یک نظام اسلامی را به‌وجود آورد. مسیر تاریخ ملت ایران را عوض کرد. ملت ایران را به یک ملت پرانگیزه، پرامید و پرتحرک تبدیل کرد. ملت ایران را در دنیا زنده و سرافراز نمود. ملت ایران را به ملتی دارای هدف‌های بزرگ و به فعال‌ترین ملت دنیا تبدیل کرد. ملت ایران را به استقلال رساند. ملت ایران را از حالت ملت عقب‌افتاده خارج ساخت، زمینه رشد و توسعه مادی و معنوی او را فراهم نمود. و این ملت را به عزت و سربلندی و پیروزی‌های پی‌در‌پی رساند.
خط امام، عشق ملت ایران را به اسلام برانگیخت، او را در راه اسلام ناب به فداکاری اعجاب‌انگیز واداشت. گنجینه‌های پنهان درون سینه انسان‌ها را استخراج کرد. روح مقاومت و ایستادگی را در جهان احیاء نمود. توده‌های عظیمی ‌را پیرو ملت ایران کرد. تمایل به حاکمیت اسلام و نصرت از تسلط استثمارگران و استعمارگران و ظالمان را در میان مردم دنیا به اوج رساند. استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب را ضعیف و رسوا نمود.
عزت و اعتلای ایران
در گرو پیمودن راه و خط امام
امروز مردم و مسئولین باید به خط امام و به مواضع قاطع و شفاف امام به چشم یک دستورالعمل نگاه کنند. عزت ملت ایران، رشد و توسعه مادی ملت ایران، اعتلای معنوی و اخلاقی ملت ایران، امنیت پایدار این ملت عزیز، در گرو عمل به این بیانات و تدابیر و مواضع و پیمودن راه و خط امام است. این خط، زندگی و همه هستی و هویت ملی و انقلابی ماست. زنده نگهداشتن راه و خط امام، به پنهان نکردن، فراموش نکردن، کم‌رنگ نکردن و غلط تبیین نکردن مواضع امام است. باید اندیشه دینی و سیاسی امام خمینی(ره) را در تمامی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، برجسته و پررنگ کنیم. باید مواضع دینی و سیاسی امام را صریح و درست بیان کنیم. باید شاخص‌های خط امام و مشخصه‌های این خط را برجسته نمائیم.