به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,399
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 19,651
بازدید ماه: 19,652
بازدید کل: 23,681,474
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۸۵ - آیت‌الله خاتمی مطرح کرد: 8 عنوان قرآنی راهپیمایی 22 بهمن ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
آیت‌الله خاتمی مطرح کرد:
 
 8 عنوان قرآنی راهپیمایی 22 بهمن
 
   ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
امام جمعه موقت تهران در برنامه پیام جمعه، ضمن تقدیر از مردم به‌دلیل حضور بسیار خوب و ستودنی در راهپیمایی خودرویی و موتوری، 8 عنوان قرآنی این راهپیمایی را تشریح و تبیین کرد.

مراسم نماز جمعه تهران اگرچه در شرایط ویژه کرونا برگزار نمی‌شود اما سخنرانی خطبای جمعه در برنامه «پیام جمعه» شبکه یک سیما و نیز برنامه «در ساحت حضور» رادیو تهران پخش می‌شود.
آیت الله سید احمد خاتمی روز گذشته در این برنامه، ضمن تشکر از ملت ایران به دلیل حضور بسیار خوب و ستودنی در راهپیمایی خودرویی و موتوری، گفت: بنده قابل نیستم که از شما تشکر کنم از خداوند درخواست بهترین اجر و پاداش برای شما امت وفادار و همیشه در صحنه دارم.
وی افزود: این راهپیمایی شما هشت عنوان داشت:

عنوان اول؛ عنوان وفای به عهد: «وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا» (سوره بقره، آیه ۱۷۷) به دینتان وفادار ماندید.

دو؛ عمل صالح: «ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ» این گام‌های به خشم آورنده دشمن، مصداق عمل صالح است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: سه؛ عنوان شکر: در آغاز چهل و سومین سال انقلاب، این راهپیمایی سال های گذشته و راهپیمایی خودرویی امسال در حقیقت مصداق شکر بود «لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزِیْدَنَّکُمْ» (سوره ابراهیم، آیه 7) چهار؛ مصداق حضور بود: قرآن می‌گوید مؤمنین در صحنه حاضرند «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِذا كانُوا مَعَهُ عَلى‌ أَمْرٍ جامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ‌» این حرکت باشکوه شما در ۲۲ بهمن مصداق این امر جامعی است که در این آیه شریفه حضور در این امر جامع را ویژگی مؤمنین می داند.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: پنج؛ مسئله ولایت‌مداری: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ».

شش؛ عنوان بیعت: بیعت با رسول الله را قرآن بیعت با خدا می داند. «إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ» (سوره فتح، آیه ۱۰) و ولایت فقیه را که ما معتقدیم به دنبال آن ولایت است.

هفت؛ عنوان اعتصام به حبل الهی: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا».

هشت؛ ‌عنوان بصیرت: «قُل هذِهِ سَبيلي أَدعو إِلَى اللَّهِ عَلى بَصيرَهًٍْ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَني» (سوره یوسف، آیه ۱۰۷) خداوند بهترین پاداش را به شما خوبان عنایت بفرماید.
وی با بیان اینکه مسئله مهم ما رفع کامل تحریم‌ها است، تصریح کرد: آمدن و نیامدن آمریکا به برجام و برگشتن و برنگشتنش اصلاً برای ما مهم نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری، اگر رفع تحریم نشود، آمریکا برگردد، چه بسا زیان‌بار هم باشد. تمام حرف ما در این عرصه این هست که این تحریم‌ها باید برطرف بشود «در عمل، نه در شعار»
امام جمعه موقت تهران گفت: یک دروغ و مغلطه‌ای هم این روزها آمریکایی‌ها مدام می‌گویند که ایران برگردد به برجام. پیش می‌زند که پس نخورد، شما از برجام خارج شدید، رئیس‌جمهور شما از برجام خارج شد، به ما می‌گویید برگردید به برجام! ما به شما می‌گوییم برگردید به برجام، برنگشتی، رفتار ما همین است اما اگر برگشتید «إن عادُوا نَعادوا» اگر صداقت را در این عرصه دیدیم، متناسب با رفتار شما عمل می‌کنیم.
آیت‌الله خاتمی بیان داشت: در تمام خطبه‌های رسانه‌ای که خواندم، تأکید داشتم، الان هم تأکید دارم که عزیزان هنوز این ویروس منحوس کرونا نرفته، ان‌شاءالله مراقب باشید و پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنید.