به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,257
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 17,509
بازدید ماه: 17,509
بازدید کل: 23,679,334
افراد آنلاین: 25
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۸۸ - آیت‌الله صدیقی: تنها راه رسیدن به پیروزی مقاومت و استقامت است/ آیت‌الله اعرافی: ... ۱۳۹۹/۱۲
آیت‌الله صدیقی:
 
تنها راه رسیدن به پیروزی مقاومت و استقامت است 
 
  ۱۳۹۹/۱۲/۰۱


مراسم نماز جمعه تهران اگرچه در شرایط ویژه کرونا برگزار نمی‌شود اما سخنرانی خطبای جمعه در برنامه «پیام جمعه» شبکه یک سیما و نیز برنامه «در ساحت حضور» رادیو تهران پخش می‌شود.
آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران روز گذشته در سخنان آدینه‌ای خود جایگاه با فضیلت ماه رجب‌المرجب را مورد توجه قرار داد و گفت: در این ماه باید لیاقت خود را به خداوند متعال نشان دهیم و باور کنیم که بر اساس روایات، خداوند متعال انیس و مونس افرادی است که با او مناجات خالصانه دارند.
به گزارش رسا، وی با اشاره به ضرورت استغفار از گناهان، ادامه داد: انسان پس از استغفار باید صدقه بدهد، زیرا استغفار توأم با صدقه معجزه‌آسا است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دعا، مناجات و تضرع انسان را به درگاه الهی نزدیک می‌کند، خاطرنشان کرد: آن چیزی که سبب قوی شدن روح انسان می‌شود دعا و مناجات است؛ قلب انسان بر اثر گناهان حجاب و پوشش پیدا می کند، اما با دعا و مناجات می‌توان آن حجاب‌ها را کنار زد و قلب را به حرم‌الله تبدیل کرد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: تحریم‌ها ما را در وادی علم به پیشرفت رساند، از این جهت باید در سختی‌ها و شدائد شکرگزار بوده و قدردان نعمت مقاومت باشیم؛ رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار مردم تبریز پس از ایراد سخن و اعطای چند مدال افتخار به مردم مقاوم تبریز، تأکید کردند که از مسیر انقلاب خسته نشوید.
آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه نتیجه یقین به خدای متعال ثبات قدم است، اظهار داشت: واپسگرایی و خروج از ریل انقلاب نتیجه شک است؛ امروز باید دانست که تنها راه رسیدن به پیروزی، مقاومت و استقامت است.

 

آیت‌الله اعرافی:
 مسئولان از موضع رهبر انقلاب نسبت به برجام عبور و عدول نکنند 
امام جمعه قم با تأکید بر اینکه مسئولان ذره‌ای از خط تصویر شده در رابطه با برجام از سوی رهبر معظم انقلاب عبور و عدول نکنند، گفت: اخیراً پیمان شکنان اروپایی و آمریکایی با کمال وقاحت بیانیه‌ای علیه ایران صادر کرده و مطالبه‌گری دارند؛ شما عهد و پیمان خود را شکستید و نتوانستید پای حق و منطق بایستید، اف بر شما باد؛ از پیشینیان خود درس بگیرید که آرزوی تسلیم ایران را به گور بردند؛ این ملت بزرگ کوتاه نمی‌آید و حرف ما منطق و عمل به پیمان‌ها است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم با‌ اشاره به جایگاه با فضیلت ماه رجب‌المرجب گفت: این ماه با فضیلت، ماه مناجات‌های روح‌نواز است و ما باید از آن نهایت استفاده را ببریم.
به گزارش رسا، وی با‌ اشاره به ادامه سلسله مباحث‌تربیت نسل صالح و مهرورزی به فرزندان تأکید کرد: پدران و مادران باید به نیازهای عاطفی و روحی فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند و آنها را برآورده کنند تا شخصیت این عزیزان بر پایه خوبی‌ها و نیکی‌ها شکل بگیرد. آیت‌الله اعرافی رفتار مهرورزانه پیامبر اکرم(ص) نسبت به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در دوران کودکی این دو امام معصوم(ع) را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده‌اند که اگر ایمان دارید باید نسبت به کودکان و نوجوانان برخورد ملاطفت آمیز داشته باشید. امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر نیازهای عاطفی فرزندان از سوی خانواده به‌ویژه پدران و مادران برآورده نشود، آنها برای برآورده‌سازی این نیازهای خود به مسیرهای کاذب وارد شده و به انحراف کشیده می‌شوند.
وی گفت: همچنین فرزندان هنگامی‌که به سنین بزرگسالی می‌رسند، نیاز دارند که والدین و خانواده برای دغدغه‌هایشان وقت گذاشته و به حرف‌هایشان گوش فرا دهند و پدران و مادران باید به این موضوع توجه داشته باشند.
هشدار آیت‌الله اعرافی نسبت به مسئله جمعیت
آیت‌الله اعرافی با‌ اشاره به ضرورت توجه لایحه بودجه به مسئله ازدواج و رشد جمعیت، بیان داشت: توجه مسئولان به مسئله جمعیت و ازدواج باید خود را در بودجه نشان دهد؛ 10 سال است که قانون جمعیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث و به مجلس ارسال شد، اما هیچ کاری برای آن انجام نشد؛ البته مجلس فعلی آن را مورد توجه قرار داده است اما باید دانست که رشد جمعیت به اندازه جایگزین نسل فعلی هم نیست؛ باید با تدابیر جدی برای رشد جمعیت زمینه‌سازی شود و باید بدانیم که اگر مشکل مسکن و وام ازدواج جوانان را حل کنیم، حدود 10 میلیون نفر آماده ازدواج هستند و اگر هرکدام از این زوج‌ها دو فرزند بیاورند مشکل جمعیت در دهه آینده حل خواهد شد.
امام جمعه قم با بیان اینکه مسئولان به‌جای پرداختن به حواشی بی‌نتیجه و بی‌حاصل به مسائل اصلی بپردازند، مسئله برجام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خودشان برای مردم تبریز موضع اصلی کشور را روشن کردند و مسئولان و دستگاه سیاست خارجی باید بدانند بازگشت ایران به برجام فقط در صورت رفع تحریم‌ها در عمل ممکن است و در غیر این صورت ملت به آن تن نخواهد داد.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان ذره‌ای از خط تصویر شده در رابطه با برجام از سوی رهبر معظم انقلاب عبور و عدول نکنند، گفت: اخیراً پیمان‌شکنان اروپایی و آمریکایی با کمال وقاحت بیانیه‌ای علیه ایران صادر کرده و مطالبه‌گری دارند؛ شما عهد و پیمان خود را شکستید و نتوانستید پای حق و منطق بایستید، اُف بر شما باد؛ از پیشینیان خود درس بگیرید که آرزوی تسلیم ایران را به گور بردند؛ این ملت بزرگ کوتاه نمی‌آید و حرف ما منطق و عمل به پیمان‌ها است.