به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 703
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 703
بازدید ماه: 703
بازدید کل: 23,662,534
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
190 - مدیریت داعش در دست موساد است/ خانواده قربانیان تیراندازی در پایگاه فلوریدا از رژیم سعودی غرامت می‌خواهند ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
 
رئیس اتحادیه علمای مسلمانان دیاله عراق:
 
 مدیریت داعش در دست موساد است
 
  ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
رئیس ‌اتحادیه علمای مسلمان استان «دیاله» عراق خبر داد، اداره اردوگاه‌های داعش در سوریه، از «سیا»ی آمریکا به «موساد» رژیم صهیونیستی منتقل شده است.

«جبار المعموری» اظهار داشت: «اداره اردوگاه‌های داعش در سوریه‌،از سازمان سیا به دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) منتقل شده است».
به گفته المعموری، چند ماهی است که هدایت عناصر داعش در دست موساد قرار دارد.
به گزارش فارس، رئیس ‌اتحادیۀ علمای مسلمان دیاله تأکید کرد، بالگردهای آمریکایی وظیفه تأمین امنیت اردوگاه‌های داعش را به عهده ‌دارند و همین مسئله، نشان می‌دهد که بزرگترین گروه افراطی و تهدید‌کننده امنیت جهان، تحت حمایت آمریکا قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد، سیا این گروه‌ها(تکفیری‌ها) را ایجاد کرده است و سران کاخ سفید نیز به آن اعتراف کرده‌اند.
خبر دیگر اینکه، گروه‌های مقاومت عراق حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا را مشکوک خواندند و مسئولیت آن را نپذیرفتند. در همین رابطه، «قیس الخزعلی» رهبر جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، دیروز اعلام کرد: «ما به نوبه خود، اطلاعاتی(در باره حمله اخیر) در دست داریم که احتمالا آن را در زمان مناسب فاش می‌کنیم.»

 

 خانواده قربانیان تیراندازی در پایگاه فلوریدا از رژیم سعودی غرامت می‌خواهند

فرزندان بن‌لادن در قلب فلوریدا - اسلام تايمز

خانواده‌های سه نظامی آمریکایی که در تیراندازی سال ۲۰۱۹ در پایگاه نیروی دریایی ایالت «فلوریدا» کشته و زخمی شده‌اند، با تنظیم شکایتی علیه رژیم سعودی، به دنبال دریافت غرامت از عربستان هستند.

ششم دسامبر ۲۰۱۹(جمعه 15 آذر 1398) «احمد محمد الشمرانی» نظامی ۲۱ ساله سعودی، که در حال گذراندن دورۀ آموزشی در یک پایگاه دریایی آمریکایی در شهر «پنساکولا» ایالت فلوریدا بود، به سمت نظامیان آمریکایی اقدام به تیراندازی
کرده بود.
در این تیر‌اندازی، سه نفر کشته و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند. این افسر سعودی در همین حادثه با تیراندازی پلیس کشته شد.
در  آن زمان، تشکیلات القاعده در شبه جزیره عربستان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بود. پس از این حمله، آمریکا ۲۱ نظامی سعودی در حال آموزش را‌، پس از انجام تحقیقات و آگاهی از این مسئله که آنها در شبکه‌های اجتماعی، محتواهای توهین‌آمیز یا تروریستی یا ضدآمریکایی منتشر می‌کنند، اخراج کرد.
حالا وکلای خانواده‌های نظامیان  آمریکایی کشته شده با تنظیم شکایتی، رژیم آل‌سعود را به تسهیل و کمک به انجام این اقدام متهم کرده‌اند. روزنامه
« واشنگتن پست» نوشته است که خانواده‌های سه نظامی آمریکایی، که در این تیراندازی کشته و زخمی شده‌اند، مدعی هستند که الشمرانی برای انجام این حمله، همدستانی داشته است.
اشاره خانواده‌های نظامیان آمریکایی، به سایر اعضای نیروی هوایی عربستان سعودی است که در زمان وقوع این تیراندازی، در پایگاه دریایی پنساکولا حضور داشته‌اند.
در این شکایت آمده است: الشمرانی حداقل دو بار به همدستانش درباره طرح و برنامه این حمله اطلاع‌رسانی کرده است. خانواده‌های نظامیان آمریکایی همچنین، مقامات عربستان را متهم کرده‌اند که از دیدگاه‌های تند و افراطی الشمرانی و اظهارات ضدآمریکایی وی که در فضای مجازی منتشر شده است، اطلاع داشته‌اند.خانواده‌های نظامیان آمریکایی همچنین اعلام کرده‌اند که دولت دونالد ترامپ و دولت سعودی به وعده‌های خود برای حمایت از خانواده‌های قربانیان این حمله عمل نکرده‌اند.به گزارش ایسنا، در بیانیه وکلای مدافع قربانیان آمده است که الشمرانی پس از پیوستن به ارتش در سال ۲۰۱۵ به صورت منظم ایدئولوژی تندروی را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کرد.
شهروندان سعودی، اعضای دولت این کشور و اشخاصی در نیروهای هوایی هم این صفحه توئیتری را دنبال می‌کرده‌اند و پیام‌های افراطی را که این سرباز منتشر می‌کرده است، می‌خواندند و نظر می‌دادند. وکلا در بیانیه خود اعلام کردند، الشمرانی با وجود این پیام‌ها، از بین صدها دانشجوی نظامی برای اخذ بورس تحصیلی در آمریکا انتخاب شد و انتخاب وی به وزارت دفاع عربستان هم ابلاغ شده بود.