به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 23,040
بازدید دیروز: 22,691
بازدید هفته: 107,382
بازدید ماه: 154,611
بازدید کل: 23,642,972
افراد آنلاین: 81
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۳۰ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 18 April 2024
الخميس ، ۹ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۲۴۵ - سردار قاآنی: خواهید دید چگونه خون ارزشمند شهدای مقاومت راه قدس را آزاد خواهد کرد ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
سردار قاآنی:
 
خواهید دید چگونه خون ارزشمند شهدای مقاومت راه قدس را آزاد خواهد کرد
 
  ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: خون شهدای عالی‌مقام‌مان در دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خواهید دید که چگونه خون ارزشمند شهدای مقاومت راه قدس را آزاد خواهد کرد.

همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد.
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش اظهار داشت: همه ما فرزندان اسلام هستیم و اسلام دین مقاومت است، ما حداقل ۱۰ بار در روز در بهترین حالات روحی و روانی رو به درگاه الهی می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم در مسیر مقاومت بمانیم.
به گزارش فارس، وی افزود: به پیامبر(ص) ما نبی مکرم اسلام دستور داده شد «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ»، ما تابعین این پیامبریم. خداوند وعده داد به کسانی که در مسیر استقامت باشند، «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهًُْ». بعد از استقامت در هر کاری، امروز که فرزندان انقلاب اینجا نشسته‌اند،‌ چند مرحله مقاومت را با افتخار پشت سر گذراندیم، چون اسلام دین آزادگی است و آزادگی همینجوری حاصل نمی‌شود، با مقاومت می‌شود آزاده و عزیز بود و هرکس مقاومت نکرد در هر مرحله‌ای ذلیل می‌شود.
نگاه به کرانه‌های دور
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس فرزندان نبی مکرم اسلام، نگاه به چهاردیواری خانه خود نکردند، بیان داشت: آنها کرانه‌های دور را نگاه و حرکت کردند و هم از خودشان مردانه دفاع کردند و آزاده شدند و عزیز زندگی کردند و هم درس آزادگی را با تبعیت از مکتب سالار شهیدان، به همه فرزندان معنوی رسول‌الله(ص) در سرتاسر عالم آموختند و الحق و الانصاف آنها هم خوب شاگردی کردند.
سردار قاآنی اظهار داشت: نتیجه این شد که علم مقاومت از ایران اسلامی قدم به قدم و با شکستن خاکریزهای مختلف دشمن پیش رفت و امروز در کرانه‌های دور مردان دلیری که فرزندان معنوی رسول‌الله(ص) و شاگردان مکتب فرهنگ انقلاب اسلامی هستند، در اوج مظلومیت مسیر آزادگی و حریت را پیش می‌برند. همه این مسیرها، با زحمت و با کار و با تلاش همه جانبه درست شده است، کسانی میدان‌داری کردند در این میدان که توانستند یک تابلو واقعی از مفهوم مقاومت نشان دهند.
وی گفت: بالاترین قدرت شهید سلیمانی سلاحش نبود، بالاترین سلاحش منطق و قدرت بیانش در بیان واقعیت با طرف مقابل بود. وقتی کسی حرف را با زبان منطق گوش نمی‌کرد، آنگاه با زبان خودش با او برخورد می‌کرد. شهید سلیمانی از روز اول آمدنش در میدان مبارزه به دنبال ایجاد امنیت بود، مخصوصا در 10 سال گذشته که مستقیما مقابله با تروریست‌های گردن کلفت دنیا را برعهده داشت.
فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه مسیر شهید سلیمانی همچنان باقی است، اظهار داشت: همه ما مسئولیم، این مسیر یک مکتب است و این مکتب جایی است که باید پرورش دهد کسانی را که باید در این مسیر حرکت کنند. ما همچنان بر مسیر عزت و آزادگی و حفظ مقاومت در همه زمینه‌ها در مقابل سرسخت‌ترین دشمنان در همه دنیا ایستاده‌ایم و مسیر مقاومت هر روز قوی‌تر شده است.
سردار قاآنی گفت: رژیم صهیونیستی فکر می‌کند که با تلاش‌های مذبوحانه می‌تواند مقاومت را ضعیف کند، اگر می‌توانست این کار را بکند چرا الان مرتفع‌ترین دیوارهای بتنی را دور خود می‌کشد؟ آمریکا هم همینطور، وضعیت روزی که وارد عراق و افغانستان شدند را با وضعیت امروز مقایسه کنید.
وی با بیان اینکه امروز مقاومت در سراسر جهان زنده است، خاطرنشان کرد: همچنان که دیدیم خون شهدای عالی‌مقام‌مان در دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد، خواهید دید که چگونه خون ارزشمند شهدای مقاومت راه قدس را آزاد خواهد کرد.
میدان دفاع مقدس باید به استیضاح مدعیان دروغین حقوق بشر تبدیل شود
آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه نیز در این همایش گفت: امروز مطالبه‌گری نسبت به حقوق ایران در خصوص دفاع مقدس عقلانی، شرعی، قانونی و حقوقی است. در این میدان نباید به هیچ عنوان ملامت ملامت‌گران تردید ایجاد کند.
به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس جنگ اراده‌ها بود. اراده پولادین ملت در برابر اراده سلطه دشمنان ایستاد و پیروز شد. مردم ایران می‌خواستند آزاد و مستقل زندگی کنند. نمی‌خواستند، تحت سلطه باشند. هشت سال جنگ بر مردم ایران تحمیل شد تا نظام جمهوری اسلامی تثبیت نشود.
آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس باید به مردم خودشان و دنیا پاسخ بدهند
آیت‌الله رئیسی با اشاره به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا اظهار داشت: دولت آمریکا تروریسم رسمی و دولتی است. تمام حقوقدانان عالم باید علیه تروریسم دولتی فریاد سر بیاورند. سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با همه شرور و ناامنی‌هایی بود که منطقه را تهدید می‌کرد. این را باید از مردم منطقه پرسید. حاج قاسم قهرمان مبارزه با تروریسم بود.
رئیس قوه قضائیه گفت: میدان دفاع مقدس، میدان رسوایی نظام سلطه است. باید پاسخ بدهند کسانی که امروز مدعی هستند که می‌خواهیم تسلیحات را کنترل کنیم، تسلیحات شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند. آلمان، فرانسه و انگلیس باید امروز به مردم خودشان و دنیا پاسخ بدهند، میدان دفاع مقدس باید به استیضاح مدعیان دروغین حقوق بشر تبدیل شود.
وی تأکید کرد: جاهلیت مدرن مسلح به سلاح علم و فناوری و امپراتوری گسترده رسانه‌ای است. آنچه که آمریکایی‌ها در نقض حقوق انسان انجام دادند باید به تصویر کشیده شود. شرکای جرم صدام باید مشخص و معرفی شود. اگر بخواهد کیفرخواستی تنظیم و تمام جرایم نظام سلطه قید بشود، کیفرخواست بلندی خواهد شد و باید پیش روی همه حقوقدانان عالم باشد.
نگرانی‌شان از قدرت معنایی ایران بود
همچنین، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی ـ بین‌المللی دفاع مقدس اظهار داشت: در ابتدای عرایضم مراتب ادب، احترام، شرمندگی و وامداری خودم و همه ملت ایران را به تمامی شهدا، آزادگان و جانبازان دفاع مقدس، امام شهدا و شهید بزرگوار و دوست و همراه عزیزم سردار سپهبد قاسم سلیمانی و کسانی که امروز سربلندی و افتخار و استقلال ملت ایران را وامدار آنها هستیم، عرضه بدارم و به خانواده‌های آنها کسانی که امروز نشانگر نماد مقاومت، ایثار و فرهنگ شهادت هستند که بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی است، مراتب ارادت و اخلاص خودمان را تقدیم کنیم.
وی گفت: نگرانی، از قدرت معنایی ایران بود. آن وقت که ما قدرت زمینی نداشتیم. برژینسکی مشاور امنیت ملی دولت کارتر فکر می‌کرد ایران ظرف یک هفته فرو می‌پاشد. از چه می‌ترسیدند؟ از قدرت معنایی ما و اینکه جرأت کرده بودیم در نظام متصلب دوقطبی و در اوج جنگ سرد بایستیم و بگوییم حرف دیگری داریم.
سفیر فرانسه گفت: من دستور ندارم در این زمینه با تو صحبت کنم
به گزارش فارس، ظریف خاطرنشان کرد: در دوران مرحوم رجایی خراسانی که سفیر ما بود، کاردار ایران بودم و نزد رئیس شورای امنیت رفتم و تاکنون نگفته‌ام که این رئیس چه فردی بود و امروز لازم است تا بگویم که او سفیر فرانسه بود، چون زیاد ادعا می‌کند و به او گفتم عراق علیه ایران سلاح شیمیایی استفاده کرده، گفت «من دستور ندارم با تو در این زمینه صحبت کنم.» رئیس شورای امنیت، مدعی حقوق بشر و حقوق بین‌الملل که ادعاهایشان گوش فلک را کر کرده، به یک جوان  ۲۵ ساله که او حدود ۶۵ سال داشت که رفته بود از مظلومیت مردم خود صحبت می‌کند و می‌گوید اینها از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند، حدودا در سال ۶۴ و ۶۵ می‌گوید که اجازه ندارم درباره سلاح شیمیایی با تو صحبت کنم.
رئیس دستگاه دیپلماسی بیان داشت: اولین بار که سازمان ملل متحد عراق را به اسم برای استفاده از سلاح شیمیایی محکوم کرد، در قطعنامه ۶۶۰ در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در حلبچه بود که آن هم بعد از پایان جنگ بود.
اگر شما خوانده باشید، در آن زمان دولت آمریکا تلاش کرد حمله شیمیایی در حلبچه را به ایران نسبت بدهد. نیویورک تایمز مقاله‌ای دارد در مورد تلاش گسترده سیا که بگوید حمله حلبچه منتسب به ایران است.
ظریف اظهار داشت: تا زمان حمله عراق به کویت، یک قطعنامه حقوق بشری علیه عراق در سازمان ملل تصویب نشد. عراق از حامیان اصلی قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران بود، همانطور که امروز رژیم آدمکش و کودک‌کش عربستان سعودی از حامیان اصلی قطعنامه حقوق بشر علیه ایران است.
وی خطاب به پادشاه بحرین گفت: ترامپ رفت، شما که چهار سال پیش گفتید صبر کنیم و طرح کویت را اجرا نکنیم تا ترامپ ایران را به زانو دربیاورد، ترامپ به زباله‌دان تاریخ رفت و ایران به مدد فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت مردم کماکان سربلند ایستاده است. حالا سراغ اسرائیل رفته‌اید؟ اگر قرار بود کسی از شما حمایت کند که ترامپ حمایت می‌کرد. نتانیاهو که پایش پشت زندان است.
بمبی که به خودرو سردار سلیمانی زدند،‌ تا ۳۰ سانتی‌متر در فولاد فرو می‌رود
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مقاومت اظهار داشت: جهان باید بداند مردم ایران تحت چه ظلم و جنایتی قرار گرفتند در حالی که مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایت سکوت کردند و به جنایتکار کمک کردند تا بیش از توانی که داشت جنایت کند.
وی با اشاره به تهاجم و حملات هوایی گسترده ارتش بعثی عراق به شهرهای کشورمان در طول دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: صدام ۴۷۶۲ بار به غیرنظامیان ایران حمله و با موشک‌های دوربرد مردم ایران را در شهرها مورد حمله قرار داد که منجر به شهادت جمع زیادی از هموطنانمان شد؛ ۴۳۴ فروند موشک که هر موشک هزار کیلوگرم تی‌ان‌تی داشت و هر کدام برای نابودی بخشی از شهر کفایت می‌کرد. در تمامی حقوق بین‌الملل، مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان مطلقاً ممنوع است.
کشورهایی که به آمریکا در ترور سردار سلیمانی کمک‌ کردند،باید پاسخگو باشند
سرلشکر باقری با اشاره به عملیات ترور شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق توسط نیروهای تروریست آمریکایی، عنوان کرد: یک مهمان خارجی در عراق حضور پیدا کرده است، او حامل پیامی بوده در پاسخ به پیغام و پیام عربستان سعودی به دعوت نخست وزیر عراق، با هواپیمای غیرنظامی و مسافربری و یک سفر علنی مشخص داشته؛ او را مورد اصابت قرار دادند نه با بمب معمولی، با بمبی که تجهیزات زرهی را با آن می‌زنند، این بمبی که به خودرو سردار سلیمانی زدند،‌ تا ۳۰ سانتی‌متر در فولاد فرو می‌رود؛ این بمب را زدند تا بدن آنها را تکه‌تکه کنند، چنین جنایتی آنها کردند. چه کسی این کار را انجام داد؟ آمریکا. خودش اعلام کرده است. چه کسی به او کمک کرده؟ پایگاه‌های آمریکا در عربستان، قطر، امارات و بحرین به او کمک اطلاعاتی کرده‌اند. هواپیما از پایگاه‌های نظامی در کویت و اردن و عراق بلند شده و این خودرو را مورد اصابت قرار داد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تمام این کشورها باید پاسخگو باشند، افزود: ما یک به یک به همه کشورها اسناد ارائه می‌دهیم تا نتوانند کتمان کنند که چگونه در این جنایت مستقیما دخالت کرده‌اند. وی با اشاره به پذیرش علنی و رسمی ترور شهید سلیمانی توسط دولت آمریکا، گفت: آنها ابتدا گفتند «ما دفاع پیش‌دستانه کرده‌ایم، سردار سلیمانی برنامه‌ریزی کرده بود حملات سنگینی را به قوای آمریکا در عراق وارد کند.» همه دنیا گفتند: سندت کجاست؟ زیرا برای حقوق بین‌الملل سند لازم است.
 آمریکا نتوانست ارائه بدهد. به فاصله یک هفته حرف خود را تغییر داد و گفت: «ترور سردار سلیمانی در پاسخ به تهاجمات مداوم وی و جمهوری اسلامی ایران به نیروهای آمریکایی بوده است». آن هم سند می‌خواهد که نمی‌تواند ارائه بدهد.