به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 90
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 15,342
بازدید ماه: 15,342
بازدید کل: 23,677,168
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۹۳ - آیت‌الله علیرضا اعرافی خطیب جمعه قم: / حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد: ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
آیت‌الله علیرضا اعرافی خطیب جمعه قم:
 
کنوانسیون‌های بین‌المللی ابزاری برای زورگویی مستکبران
 
به کشورهای مستقل ‌هستند
 
۱۳۹۹/۱۲/۱۵


آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پر شکوه مردم انقلابی این شهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مصلی قدس برگزار شد افزود: مستکبرین دولت‌های مستقلی مانند ایران را که به صراحت می‌گوید دنبال ساخت سلاح نیست، با اتهام‌های متفاوت از جمله تلاش برای ساخت فلان سلاح ممنوعه متهم می‌کنند،  با تهدید به صدور قطعنامه و بیانیه‌های پر از یاوه، زیر فشار قرار می‌دهند، در همان حال در برابر فعالیت‌های اتمی رژیم‌اشغالگر فلسطین و نظام‌های تسلیم شده در برابر سلطه خود سکوت می‌کنند.
وی اظهار داشت: امروز بر همگان آشکار شده که مستکبران کنوانسیون‌های بین‌المللی را به‌جای ایجاد امنیت برای بشریت به ابزاری برای زورگویی و توسعه همه‌جانبه سلطه خود مبدل کرده‌اند و با تبلیغات پر حجم، زورگویی‌های خود را در اذهان ملت‌ها بسیار به‌جا و محق بزک می‌کنند و جلوه می‌دهند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با‌اشاره به مواضع ضد و نقیض آمریکا و غرب در مورد برجام، خاطرنشان کرد: مسئولین مرتبط ساده‌لوحی نکنند و با هوشیاری مراقب آمریکا باشند زیرا بارها ثابت شده برخلاف رنگ و لعاب فریبنده مواضع‌شان، در عمل اما هدفی دیگر را برای ضربه زدن دنبال می‌کنند.
خطیب جمعه قم تصریح کرد: در موضوع مقابله با داعش دیدیم که غرب و آمریکا که خود عامل ایجاد داعش و تقویت‌کننده آن بودند، به‌جای قدردانی از تلاش مجدانه ایران برای از بین بردن داعش، فرمانده عزیز ما را به شهادت رساندند.
آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع تهاجم چندین ساله سعودی به یمن با پشتیبانی همه‌جانبه غرب پرداخت و خطاب به آنها گفت: اخیرا و بعد از سالها محاصره جنایتکارانه ملت یمن، به برخی جنایت‌های عربستان اعتراف کردید اما همچنان در تداوم حمایت از ائتلاف سعودی علیه یمن اصرار دارید ولی بدانید این ملت و همه ملت‌های مظلوم منطقه با اتحاد و انسجام در برابر زورگویی‌های شما خواهند ایستاد.
وی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز، به هفته احسان و نیکوکاری‌اشاره کرد و بیان داشت: لازم است از کمیته امداد حضرت امام و سایر نهادها از جمله گروه‌های جهادی و خیرین عزیز که همت کردند قدری از آلام مردم  کاهش دهند، تشکر کنیم و از ملت عزیزمان درخواست کنیم به پاس نعمت‌های بیشمار خداوند، مددکار نیازمندان باشند تا زمینه بارش بیشتر نعمت‌های الهی مهیا شود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: ماه رمضان را در پیش داریم، دولت مردان باید با برنامه‌ریزی دقیق از محرومان جامعه حمایت کنند اما این به معنای غفلت ما از آنها نیست، هر کس با هر توانی باید به یاری هموطنان خود بشتابد.
آیت‌الله اعرافی همچنین حفظ محیط زیست را مورد‌اشاره قرار داد و گفت: باید حفظ و گسترش جنگل‌ها و مراتع و فضاهای سبز در شهرها مورد توجه عموم قرار گیرد و آن را مسئله‌ای حیاتی قلمداد کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:
 
جوامع اسلامی در برابر جبهه کفر با اقتدار ایستادگی کنند

مراسم نماز جمعه تهران اگرچه در شرایط ویژه کرونا برگزار نمی‌شود اما سخنرانی خطبای جمعه در برنامه «پیام جمعه» شبکه یک سیما و نیز برنامه «در ساحت حضور» رادیو تهران پخش می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه‌ای خود با ‌اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره اخلاق الهی، معنویت و ادب اسلامی گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که با گسترش فضای مجازی فرهنگ ادب اسلامی در جامعه کمرنگ شده است؛ همچنین ایشان تاکید داشتند که باید بد زبانی و بدگویی از جامعه جمع شود و بد زبانی و بدگمانی با اخلاق علوی و فاطمی سازگار نیست.
به گزارش رسا، وی ابراز داشت: افرادی که تریبون فضای مجازی و رسانه‌های تصویری در اختیار دارند، باید مطالبات و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی را در زمینه اخلاق اسلامی و معنویت سرلوحه کار خود قرار بدهند و همچنین در تمام محیط‌های خانواده، کار و کسب و موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی این اصول اخلاقی را مورد توجه قرار بدهیم.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند در سوره بقره پیمان‌ها و تعهد بنی اسرائیل ‌اشاره کرده است، گفت: نخستین پیمان وحدانیت به خداوند بوده است؛ از این رو، در مقام عبودیت باید ما در تمام مراتب بندگی محض در درگاه خداوند را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: جوامع اسلامی که در برابر قدرت‌های بزرگ احساس ضعف و کوچکی می‌کنند و مورد تحقیر استکبار جهانی قرار گرفتند، مراتبی از شرک و کفر در پادشاهان آنها وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید جوامع موحد اسلامی در برابر جبهه کفر با اقتدار ایستادگی کنند، گفت: سیره امامین انقلاب، نظام اسلامی ایران و نیروهای مقاومت در منطقه نمادی از اقتدار اسلامی در برابر جبهه کفر هستند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اصل دوم این پیمان قرآنی، احسان به والدین بوده است، ابراز داشت: اکرام و احترام به والدین سبب استحکام خانواده می‌شود، این امر استحکام جامعه و نظام را دربر خواهد داشت.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد بیان داشت: اصل سوم این پیمان قرآنی این بوده که رفتار ما با نزدیکان و نیازمندان و یتیمان باید با اخلاق اسلامی صورت بگیرد؛ از این رو اگر این اصول قرآنی و اخلاقی در جامعه اجرایی شود، نظام اسلامی به اقتدار خواهد رسید.
وی با بیان اینکه اصل دیگر قرآنی، نیکو سخن گفتن و حسن معاشرت و رفتار با توده مردم و جوامع دیگر است، افزود: در نزدیکی انتخابات سال آینده قرار داریم؛ از این رو نباید اختلاف نظرات سیاسی و حزبی سبب بد زبانی و بدگویی میان مردم و احزاب سیاسی شود.
لزوم برخورد قاطع نظام اسلامی در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر از سخنان خود، بر لزوم برخورد قاطع نظام اسلامی در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی تاکید کرد و گفت: دشمنان با زبان تند با ما سخن می‌گویند و به تعهدات خود در معاهدات بین‌المللی پایبندی ندارند، از این رو ما باید با آنها قاطعانه سخن بگوییم؛ زیرا که هر سخنی که از موضع ضعف و ناتوانی ما به وجود آید، زمینه سلطه استکبار جهانی بر نظام اسلامی را فراهم می‌کند.