به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 133
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,172
بازدید ماه: 16,962
بازدید کل: 23,505,334
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
202 - پیام خواندنی مردم و مقاومت عراق: /گام بزرگ مقاومت عراق برای اخراج آمریکا ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
 
پیام خواندنی مردم و مقاومت عراق:
 
 آقای پاپ!آیا می‌دانید سلیمانی و ابومهدی که به دست
 
آمریکاکشته شدند ناجی مسیحیان و کلیساها بودند 
 
۱۳۹۹/۱۲/۱۵


هواپیمای «پاپ فرانسیس» رهبر مسیحیان کاتولیک‌ جهان روز جمعه در فرودگاه بین‌المللی بغداد فرود آمد. «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور پس از پیاده شدن پاپ از هواپیما، از او استقبال کرد. این ورود در حالی است که تصاویری در رسانه‌های اجتماعی عراق دست به دست می‌شود که مردم و مقاومت عراق ضمن خوش آمدگویی با پاپ، با این تصاویر می‌گویند سرداران شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و یارش «ابومهدی المهندس» در بحران تروریسم و اشغال، حافظ کلیساها و مسیحیان بودند. همچنین در این تصاویر بر شهادت سردار سلیمانی که میهمان عراقی‌ها بود، به دست اشغالگران آمریکایی تأکید شده است. در برخی از طرح‌های‌ گرافیکی جالب و تاثیرگذار کاربران عراقی در آستانه ورود پاپ به بغداد، با اشاره به تعطیلی و تصرف کلیساهای عراق در زمان ورود داعش به عراق و انتشار تصویر مشهور دست از تن جدا شده سردار دلها، نوشته شده: «دستی که صدای زنگ‌های کلیسا را به صدا درآورد این دست بود.»
حمله علیه اشغالگران به احترام پاپ تعطیل می‌شود
همزمان گروه عراقی «سرایا اولیاء الدم» پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای استقبال خود از سفر پاپ به عراق را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، این گروه تازه ‌تأسیس اعلام کرد هرگونه عملیات نظامی خود در عراق را تا زمانی که پاپ در این کشور حضور دارد، متوقف می‌کند. باید یادآور شد که این گروه نوبنیادِ مقاومت عراقی همان گروهی است که مسئولیت حملات راکتی چندی پیش به پایگاه آمریکایی در اربیل (کردستان عراق) را که به زخمی شدن چند اشغالگر آمریکایی منجر شد، به‌عهده گرفته است. «لوئیس رافائل اول ساکو» پاتریارک بابل کلدانیان و رئیس‌کلیسای کاتولیک کلدانی، پیشتر، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه خبر داده بود که پاپ فرانسیس در سفر خود به عراق، با آیت‌الله سید «علی سیستانی» مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق دیدار می‌کند. این نخستین بار در سال‌های اخیر است که دو شخصیت برجسته تشیع و مسیحیت دیدار مستقیم دارند. شکل این سفر نیز قابل توجه است؛ سفر پاپ به عراق برای ملاقات با مرجعیت اتفاقی مهم است و عمق نفوذ معنوی مرجعیت شیعه را بازنمایی می‌کند.

 

با اعلام رسمی جنگ علیه اشغالگران صورت گرفت
 
گام بزرگ مقاومت عراق برای اخراج آمریکا
 
Magiran | روزنامه کیهان (1399/12/16): با اعلام رسمی جنگ علیه اشغالگران صورت  گرفت: گام بزرگ مقاومت عراق برای اخراج آمریکا

گروه‌های مقاومت عراق اعلام کردند، با بی‌نتیجه ماندن همه ابزارها برای بیرون کردن اشغالگران، از این پس اشغالگران و پایگاه‌هایشان- نه نهادهای دیپلماتیک- را در هر نقطه از عراق هدف می‌گیرند. مقاومت عراق این را هم اعلام کرده که، فعلا به احترام «پاپ» که میهمان عراقی‌هاست، این حملات صورت نمی‌گیرند.
اشغال عراق طی یک عملیات نظامی صورت گرفت که در ۲۹ اسفند ۱۳۸۱ (۲۰ مارس ۲۰۰۳) با حمله یک ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و انگلیس آغاز شد. حتی اگر بگذریم از اینکه بهانه حمله انبارهای تسلیحات شیمیایی رژیم «صدام»، دیکتاتور متوهم عراقی بود که خیلی زود دروغین بودن آن توسط خود انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها هویدا شد، نمی‌توانیم جنایاتی که اشغالگران در این سال‌ها رقم زدند را نادیده بگیریم، جنایاتی که پایانی ندارد و عراقی‌ها را اسیر خود کرده است. درست مثل جنایاتی که صدام می‌کرد.
اما شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و فرمانده یاورش «ابومهدی المهندس» به دست اشغالگران آمریکایی، که با دعوت رسمی دولت عراق به بغداد رفته بود، تحولی در شرایط و حتی جانِ عراقی‌ها ایجاد کرد و عزم‌ها را برای بیرون راندن اشغالگران جزم‌تر کرد. در همین راه است که هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد، گروه‌های مقاومت مرحله جدیدی از مقاومت را پیش رو دارند که در آن سلاحشان در هر نقطه از خاک وطن به سمت نیروهای اشغالگر و پایگاه‌های آن نشانه می‌رود و مقاومت در این خصوص از حق شرعی، ملی و حمایت مردمی برخوردار است. هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق همچنین تأیید می‌کند، عملیات مقاومت علیه نیروهای اشغالگر و پایگاه‌های آن بوده و خواهد ماند و نمایندگی‌های دیپلماتیک را هدف قرار نخواهد داد. به گزارش فارس، در بیانیه‌این نهاد آمده: «مقاومت عراق یک تصمیم عراقی است و انتخاب آن انتخاب مردم عراق است و تا آزاد‌سازی عراق از لوث اشغالگران با همین گزینه تحت هر شرایط و هزینه‌ای ادامه خواهد داد...واضح است که هر طرفی که به عنوان مانعی در برابر مسیر مقاومت و انتخاب همیشگی آن در مقابله با اشغالگران و بیرون راندن آنها قرار گیرد، آن طرف، خیانتکاری مزدور یا ذلیل، بزدل و تسلیم است و این حق مقاومت است و بلکه وظیفه آن است که به چنین طرف‌هایی توجه نکند و بلکه آنها را از کارشکنی در ضربات مقاومت علیه اشغالگران بازدارد». هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق اخیرا هم با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از حضور آمریکا در عراق و حمله اخیر آمریکا به نیروهای الحشد‌الشعبی در مرز عراق با سوریه تاکید کرده بود: «توجیهات واهی برای مشروعیت بخشی به حضور غیرقانونی نظامیان اشغالگر آمریکایی در خاک عراق وجود دارد». پارلمان عراق پس از ترور شدن ابومهدی و سردار سلیمانی، قهرمانان مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری، رای به خروج آمریکایی‌ها از عراق داد اما برخی کوتاهی‌ها در مراکز سیاسی عراق اجرایی شدن این قانون را به تاخیر‌انداخته و به نظر می‌رسد بیانیه مهم گروه‌های مقاومت و اعلان جنگ علیه آمریکا، بی‌ارتباط با این کوتاهی‌ها نباشد. با شهادت حاج قاسم سلیمانی، به مثابه فرمانده ارشد جریان مقاومت، نه تنها خللی در جریان مقاومت ایجاد نشده بلکه می‌توان گفت این جریان که پای در یک مکتب اعتقادی دارد، منسجم‌تر و مصمم‌تر شده و یکی از تأثیراتش این بود که عامل وحدت بیشتر نیروهای مقاومت عراق شد. باید توجه داشت که بذر وحدت کاشته شده است، دیگر با این نیروهاست که با اختیار خود آن را آبیاری کنند و یا به مرور در جریان مکرهای سیاسی مستحیل شوند!