به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,340
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 17,592
بازدید ماه: 17,592
بازدید کل: 23,679,417
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
207 - انصارالله برای دومین بار طی هفته جاری، فرودگاه جده را در هم کوبید/ ائتلاف سعودی به تلافی شکست در مأرب... ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

انصارالله برای دومین بار طی هفته جاری، فرودگاه جده را در هم کوبید 

  ۱۳۹۹/۱۲/۱۷

کردند که فرودگاه این شهر در نتیجه حملات یمنی‌ها، از حرکت بازایستاده و فعالیت آن، متوقف شده است. در همین رابطه، صابرین نیوز دیروز اعلام کرد که برای دومین بار ظرف هشت ساعت، حملات سنگینی علیه جده صورت گرفته و فعالیت فرودگاه این شهر بر اثر حملات فوق، متوقف شده است. پس از آن، رسانه‌های سعودی اعلام کردند که عربستان هدف حمله هوایی گسترده قرار گرفته است. «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی، هم این حملات را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، المالکی اعلام کرد که عربستان در معرض حمله با پنج پهپاد یمنی قرار گرفت. او به اهداف یا مناطقی که مورد هدف قرار گرفت، اشاره‌ای نکرده است. حملات مشابه، قبلاً با یک پهپاد انجام می‌شده، اما اکنون این حملات، با چند پهپاد صورت می‌گیرد.
از سوی دیگر، خبرگزاری آسوشیتدپرس فاش کرد‌،سعودی‌ها حملات به مراکز حساس اقتصادی، که آخرین آن حمله به تأسیسات آرامکو در جده عربستان بوده، را سانسور کرده‌اند. این رسانه آمریکایی اعلام کرد: (مسئولان) شرکت آرامکو حمله اواخر هفته گذشته به این شرکت از سوی حوثی‌ها را کتمان کرند. این در حالی است که نرخ نفت خام در بورس ریاض، افزایش داشته است و دولت‌های غربی هم به اتباع خود در عربستان درباره خطرناک بودن حملات هوایی، هشدار داده بودند. این موارد، نشان می‌دهند که حملات اخیر کوبنده بوده است.» نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیراً بر دامنه حملات خود به مناطق مختلف عربستان، از جمله ریاض، جده‌،خمیس مشیط و جیزان افزوده‌اند و آن را در راستای مقابله با محاصره و ادامه حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی دانسته‌اند.

 

 ائتلاف سعودی به تلافی شکست در مأرب،

غیرنظامیان یمنی را بمباران کرد 

ائتلاف سعودی ۳۱ بار مأرب را بمباران کرد

حدود یک ماه است که مرحله جدید عملیات آزاد‌سازی استان راهبردی و نفت‌خیز مأرب آغاز شده است و نیروهای یمنی خود را به هفت کیلومتری شهر مأرب رسانده‌اند. با وجود بیعت تروریست‌های داعش و القاعده با ائتلاف سعودی در مارب، انقلابیون همچنان به پیشروی خود ادامه می‌دهند و خود را به دروازه‌های مأرب رسانده‌اند. این مسئله باعث خشم ائتلاف سعودی شده و در نتیجه، اقدام به بمباران مناطق مسکونی می‌کند. در این راستا، جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیروز ۱۸ بار مناطقی از استان مأرب را بمباران کردند. به گزارش شبکه المسیره، شهر «صرواح» استان مأرب ۱۴ مرتبه بمباران شد. ائتلاف سعودی شهرهای «مدغل» و «ماهلیه» را نیز هر کدام در دو نوبت بمباران کرد. در همین حال، منابع محلی در استان مأرب گفتند که جنگنده‌های سعودی در برخی از این حملات، اماکن مسکونی و دارایی‌های مردم منطقه را هدف قرار‌داده و خسارات زیادی به آنها وارد کرده‌اند.
از سوی دیگر، وزارت خارجه یمن دیروز طی بیانیه‌ای تاکید کرد، جبهه مأرب طی سال‌های گذشته، محل تاخت و تاز نیروهای بیگانه و سازمان‌های تکفیری بوده و ائتلاف سعودی به طور ویژه، جبهه مأرب را ایجاد کرده است تا محلی برای نقطه آغاز عملیات‌ و تهاجم‌های نظامی باشد. در همین حال، سرتیپ «عبدالمجید المرتضی» معاون وزیر کشور یمن، پس از انتشار گزارش دستگاه اطلاعات و امنیت این کشور درخصوص فعالیت‌ عناصر سازمان تروریستی القاعده و اعضای ارشد این سازمان در استان مأرب، گفت:« پس از حوادث استان «البیضا»، سرویس‌ها و تجهیزات جاسوسی عناصر القاعده، کشف و ضبط شد، که بیانگر ارتباط آنها با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی بود.» وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «المسیره»، تصریح کرد، عناصر به اصطلاح اطلاعاتی القاعده امروز علنا در کنار نیروهای خارجی و متجاوزان در استان مأرب می‌جنگند. معاون وزیر کشور یمن تصریح کرد، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از موفقیت ارتش و نیروهای امنیتی علیه سازمان موسوم به القاعده در البیضا، ناراضی و ناراحتند و همین امر، سر و صداهایی را که آنها امروز در مأرب به راه‌انداخته‌اند، تفسیر می‌کند.
سرتیپ المرتضی افزود:« ما به ساکنان مأرب می‌گوییم؛ کسانی که امروز در حال جنگ در این استان هستند، اعضای این سازمان اطلاعاتی هستند و عملیات ما با هدف نجات شهروندان از حملات آنها است. شهروندان باید با قاطعیت، مقابل گروه‌های تکفیری و اطلاعاتی بایستند، زیرا وجود آنها، خطر و تهدیدی برای امنیت و ثبات این استان است.»
دستگاه امنیت و اطلاعات دولت نجات ملی یمن روز شنبه برای نخستین بار در گزارشی، اطلاعاتی از جزئیات فعالیت گروه القاعده و عناصر آن در استان مأرب و ساختار سازمانی موسوم به ولایت مأرب خبر داد و اعلام کرد که استان مأرب شریان اصلی سازمان تروریستی القاعده است؛ سازمانی که عناصر آن در استان «البیضاء»‌ یمن به ویژه در منطقه «قیفه» حضور داشتند، آن هم پیش از پاک‌سازی این منطقه توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن. صنعا درباره پناهگاه‌ها، خانه‌ها و مزارع مورد استفاده تررویست‌های القاعده در استان مأرب، هتل‌های محل سکونت آنها، انبارهای سلاح و تجهیزات و اردوگاه‌های آموزشی وابسته به آنها و گذرگاه‌های قاچاق برای رفت و آمد و رابطه آنها با مزدوران ائتلاف سعودی و حضور آنها در جبهه‌های نبرد، توضیح داده است.