به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 557
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 4,691
بازدید ماه: 4,691
بازدید کل: 23,666,519
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
208 - آیت‌الله سیستانی در دیدار پاپ، عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد کرد/ حمله گسترده موشکی به قاچاقچیان نفت۱۳۹۹/۱۲/۱۷
 
منابع خبری در عراق:
 
آیت‌الله سیستانی در دیدار پاپ، عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد کرد
 
  ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
منابع خبری با تحلیل بیانیه دفتر مرجع عالی شیعیان عراق پس از دیدارش با پاپ، اعلام کردند که ایشان به عادی ‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی، پاسخ منفی داد.

رسانه‌های عراقی با تحلیل بیانیه دفتر آیت‌الله «سید علی سیستانی» پس از دیدار اخیرش با پاپ «فرانسیس»، اعلام کردند که بیانیه مذکور شامل هفت «نه» بزرگ بود: نه به تحریم، نه به خشونت، نه به ظلم، نه به فقر، نه به سرکوب آزادی‌های دینی، نه به نبود آزادی‌های اجتماعی و نه به
عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی.
همزمان با انتشار این اظهار نظرها و تحلیل‌های رسانه‌ای، «لواء الیاسری» استاندار نجف اشرف، نیز علیه شایعه موافقت آیت‌الله سیستانی با عادی ‌سازی روابط با اسرائیل، موضع گرفت و خاطرنشان کرد، موضع آیت‌الله سیستانی درخصوص عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، واضح بوده و صحبت کردن در مورد آغاز عادی ‌سازی روابط از نجف، «غیر مسئولانه» است.
به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود، آیت‌الله سیستانی مسیر را بر روی ترویج‌کنندگان عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بست و سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به نجف، نشان دهنده اهمیت داخلی و خارجی این شهر است. آیت‌الله «بشیر حسین النجفی»  از مراجع
تقلید نجف  اشرف نیز اعلام کرد که آیت‌الله سیستانی در دیدار روز شنبه اش با پاپ، نشان داد که اجرای طرح عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از کانال نجف اشرف میسر نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله النجفی تصریح کرد که مرجعیت، آخرین میخ را به تابوت طرح عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کوبید.پس از دیدار پاپ با مرجع شیعیان عراق، دفتر آیت‌الله سیستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی این دیدار، درباره چالش‌های بزرگی که انسان عصر کنونی با آن مواجه است، صحبت شده است.
سفر پاپ به شمال عراق
پاپ فرانسیس اول دیروز ابتدا به «اربیل» مرکز منطقه خود مختار کردستان عراق، رفت و در آنجا با «نیچروان بارزانی» رئیس، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر، «قباد طالبانی» معاون وی، و «مسعود بارزانی» رئیس‌سابق حزب دموکرات کردستان عراق، دیدار و گفت وگو کرد.
پاپ فرانسیس دیروز سپس، به «موصل» مرکز استان نینوا رفت. او در جریان سفرش به موصل، در کلیسای «حوش البیعه» گفت: نشانه‌ها و آثار جنگ در شهر موصل، کاملا واضح است و جای تأسف دارد که سرزمین تمدن‌ها در معرض این هجمه تروریستی قرار گرفته است. وی گفت: کاهش فاجعه‌بار تعداد مسیحیان در شهر موصل، ناراحت‌کننده است. از خانواده‌های مسیحی می‌خواهم به موصل بازگردند و نقش حیاتی خود را ازسربگیرند. وی گفت: به خاطر تمام قربانیان جنگ دعا می‌کنیم. برادری، قوی‌تر از کشتار و صلح قوی‌تر از جنگ است. باید به خاطر تمام قربانیان، با هم دعا کنیم و به نیایش بپردازیم، تا بتوانیم در صلح و دوستی زندگی کنیم.
پاپ سپس، به شهر «قرقوش» در استان نینوا، که بزرگ‌ترین شهر مسیحی نشین عراق است، رفت و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت. شهر قرقوش در 32 کیلومتری شرق موصل واقع است. کلیسای «طاهره الکبری» از بزرگ‌ترین کلیساهای عراق، در این منطقه واقع شده و پاپ در آن، مراسم عشای ربانی برگزار کرد. پس از آن نیز قرار است که پاپ به اربیل بازگشته و مراسم عشای ربانی را در ورزشگاه «حریری» برگزار کند.

 

توسط جنگنده‌های روسیه و سوریه صورت گرفت
 
حمله گسترده موشکی به قاچاقچیان نفت سوریه در مناطق تحت تسلط ترکیه
 
تصویر هوایی از حمله موشکی به گذرگاه قاچاق نفت الحمران سوریه - مشرق نیوز |  خبر فارسی

ارتش سوریه با حمایت نظامیان روس، قاچاقچیان نفت سوریه را در گذرگاه غیر قانونی «الحمران»، با موشک هدف قرار ‌دادند. این منطقه تحت اشغال ترکیه قرار دارد. بر اثر این حمله موشکی، صدها‌ تانکر حامل نفت متعلق به مردم سوریه، به طور کامل در آتش سوخت. رانندگان این‌تانکرها، قصد داشتند نفت را از گذرگاه مذکور، وارد ترکیه کنند. ترکیه شریک اصلی تروریست‌های داعش و آمریکا در سرقت نفت و گاز سوریه است. پیش از این منابع مستقل اعلام کرده بودند که داعش و سایر تروریست‌ها‌، از طریق فروش نفت سوریه، برای خودشان درآمد ثابت دارند. دولت ترکیه نیز که از ابتدای جنگ سوریه(2011) نقش هماهنگ‌کننده و نقش رابط میان تروریست‌ها و حامیان آنها را داشته است و دارد، با مشارکت در سرقت منابع نفتی و باستانی سوریه، برای خودش درآمد ایجاد کرده است. علاوه‌بر داعش و ترکیه، آمریکا نیز سال‌هاست که نفت سوریه را غارت می‌کند. واشنگتن با غارت نفت سوریه، هزینه مداخله‌اش در سوریه و هزینه حمایتش از شبه نظامیان کرد را از این طریق، تامین می‌کند. نظامیان تروریست آمریکایی علاوه‌بر آن، محصولات کشاورزی مردم سوریه را نیز سرقت می‌کند و این محصولات را برای پایگاه‌های خودش در عراق و مناطق دیگر می‌برد.
حمله به داعش در مناطق بیابانی
در مناطق بیابانی سوریه نیز دیروز جنگنده‌های روسی با پرواز از پایگاه هوایی «حمیمیم» در غرب سوریه، مواضع داعش را در مناطق بین «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» و همچنین، بیابان شرق «حمص»، هدف قرار‌دادند و 11 تروریست عضو داعش را به هلاکت رساندند. به گزارش فارس، از جمله جنایات تروریست‌های داعش طی یک سال گذشته، قتل چهار کارگر نفت‌، ۱۱ چوپان و یک دختربچه بوده است. طی این مدت همچنین، ۸۰۹ تروریست داعشی در حمله نیروهای ارتش سوریه و متحدان این کشور،کشته شده‌‌اند.
هدیه جو بایدن به داعش
«ریچارد بلک» عضو سابق سنای ایالت ویرجینیا، حمله اخیر
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، به سوریه را «هدیه به داعش» خواند. به گزارش خبرگزاری فارس، ریچارد بلک به شبکه «پرس تی‌وی» گفت: «نیروهای بسیج مردمی (حشد‌الشعبی عراق) به‌طور عمده، با داعش مبارزه کرده و بسیار هم مؤثر بوده‌اند. به همین دلیل، وقتی آمریکا به بسیج مردمی حمله می‌کند، به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه کمک کرده است.» بلک با بیان اینکه نیروهای کشته‌شده در جریان حملات آمریکا به مناطق مرزی سوریه، عملاََ اعضای قانونی نیروهای مسلح عراق بودند‌، افزود: «هیچ کشوری در جهان نیست که بیش از آمریکا علیه کشورهای خارجی‌، حملات نظامی انجام داده باشد».